Heel vreemd, beest is gek op water en doet normaal alles wat ik wil, gaat overal langs enzo is geen mietje ofzo

om in het water te kunnen moest hij een 'wal' af van 20 cm ofzo, dan kwam die op een klein stukje droog en dan pas water.
maar dat beest vertikte het gewoon om een pas in het water te zetten. een paar keer zette hij 1 voetje van die 'wal' af maar dat was het dan ook.
ik heb alles geprobeerd, eerst op de lieve manier, daarna flink aangepakt maar ik kan doen wat ik wil, hij gaat er gewoon niet in.
2 uur staan te plaren met dat ding maar nee hoor
daarna ben ik er maar opgesprongen en zijn we richting huis gegaan. DAT ging gelukkig wel goed! We waren wel met 2 paarden en die ander ging er ook niet in, misschien dat Pas daarom neit ging
lijkt me wel een beetje sterk.maar iemand tips of iets, ik wil graag eens met 'm zwemmen maar dat gaat moeilijk als ik m niet het water in krijg he
en op allerlei manieren maar nee...

Maar of dat bij Passion in dieper water ook werkt...geen idee. Ik denk dat je gewoon moet blijven oefenen en veeeeel geduld moet hebben. Het komt op een dag vast wel goed. Maar vaak kunnen ze de diepte niet inschatten van het water en dat maakt het eng voor ze. 

) zal het wel helpen 
Ik heb er namelijk niks over gelezen