Shetlander schuurt onophoudelijk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Carooo_

Shetlander schuurt onophoudelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 12:57

Hoii
Ik zit met een probleem , beter gezegt mijn shetlander. Een paar weken geleden is hij zijn beste maatje verloren. Ze stonden samen op een wei. Hij heeft daardoor spijtig genoeg een tijdje alleen moeten staan. Sinds hij zijn maatje verloren is , schuurt hij onophoudelijk. Zou dit van de stress kunnen zijn ? Of van verveling ? Nu staat hij terug bij andere paarden, hij schuurt minder maar toch nog veel.. Het is zelfs nu zo erg geworden dat hij al een paar plekken heeft waar nu nog maar 1cm haar staat. Zelfs zijn mooie volle staart is hij kapot aan het schuren ... ;( Wassen met een speciale shampoo gaat natuurlijk niet , daar is het nu veel te koud voor. Maar het liefst zou ik eerst de oorzaak willen weten en er dan iets aan doen.
Zouden jullie mij kunnen helpen ?

Keep it friendly :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:09

Stress zou het heel goed kunnen zijn! Heel misschien is de reden dan dat hij nu nog schuurt, dat omdat hij zo'n tijd geschuurd heeft, blijft hij de aandrang houden. Reden zou ook kunnen zijn dat hij een echt maatje mist (of heeft hij dat wel aan 1 van de paarden??)
Succes in het ieder geval met hem.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:35

Dat hij nu nog schuurt kan ook te maken hebben met de plekken die hij al geschuurd heeft, nu nog jeuken doordat he gaat genezen. Je kunt eens een cooling gel proberen. Kijk eens bij de paardendrogist, daar hebben ze wel middeltjes tegen jeuk. Het kan idd stress zijn, met het feit dat het nu warmer is en sommige paarden al beginnen te verharen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:14

laat er een veearts naar kijken, het kan een schimmel zijn,mijt of luis en dan moet je toch echt met een speciaal middel gaan behandelen

sietske83

Re: Shetlander schuurt onophoudelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:17

En je kan niet altijd de luizen zien. Onze shetten deden het ook en die hadden luis en ik kon het niet zien.
En we hebben een paard gehad en daar kon je het duidelijk zien.
2 x een spuit van de Da en het is weg.

Charlotte8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:57

ik denk dat het schuren niet door stress komt 1 van onze shetlanders heeft op dit moment ook luis schijnt deze tijd van het jaar veel voor te komen.
Ik kon de luis wel goed zien... even met de zaklamp goed om de geschuurde plekken kijken.. ik behandel haar nu met veeluispoeder, is natuurlijk en is niet slecht voor de gezondheid!

succes!

Lindab101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:52

Ik denk dat het van de stress komt. Maar het kan ook dat hij luizen of zo iets dergelijks heeft.