Hoe vriend overhalen om op paard te stappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 15:36

kan je dat stukje uit de bit even scannen?

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 15:49

Heb helaas geen scanner...iemand anders? Maar dan graag wel zonder foto!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:29

Sommige mensen houden van paarden, andere niet. Mijn vriend niet. Ik hou niet van kaarten. Hij wel. Prima toch? Gaat hij kaarten en ikke paardrijden. Hij gaat alleen soms mee als ik zijn kindjes meeneem want die vinden paarden wel erg leuk.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 17:20

Eerste reactie van mijn vriend toen ik zei dat ik een paard ging kopen was 'Wat moet je nou met zo'n beest?'
Toen Jordy er eenmaal was ging hij weleens kijken als ik aan het rijden was. Later ging hij ook weleens langs om hem een appeltje te geven ofzo, maar verder niet.
Tot hij een tijdje geleden zat te kijken terwijl ik aan het rijden was, en ik ineens hoorde 'Mag ik er zo ook even op?' Hij erop gestapt, ik vroeg of ik ernaast moest blijven lopen maar dat hoefde niet, en Jordy liep braaf zijn rondjes. Toen wilde hij draven, maar hij kwam toch tot de conclusie dat lichtrijden er makkelijker uitzag dan het was Haha! Hij heeft zelfs gegalopeerd de eerste keer dat hij erop zat (hij was erg blij met een dikke bos manen).
Nu hobbelt hij wel vaker op Jordy, en het gaat nu hartstikke goed. Hij gaat dit weekend zijn 1e buitenrit maken op Jordy.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:10

Ik heb absoluut niet de illusie dat mijn vriend paarden leuk gaat vinden of zou willen rijden, maar ik zou het wel fijn vinden dat hij zich iets vrijer voelt tussen de paarden. (Voor die ene keer dat hij meegaat).

Omdat mijn paard zo lief is (lees levend knuffelbeest) durft hij haar nu wel te poetsen of er even mee te stappen of zo. Dat vind ik al heel wat.
Verder weet ik ook dat hij paarden gewoon onzettend vies vind, dus ik probeer dat verder niet te veel op te dringen. Ik laat 'm dan ook echt geen bit afspoelen of een stal uitmesten.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 18:16

Wilt hij niet, dan niet... Wees blij dat hij niet wilt rijden, straks houdt ie niet meer op met rijden.

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 19:07

Paarden vind hij opzich niks mis mee, en wil er ook nog wel een keer op zitten, maar stappen gaat hem nog iets te snel.
Hij vind het gewoon eng, maar goed als hij binnenkort weer mee gaat wil hij er wel weer eventjes opzitten. OK dan!

Hij is ook helemaal weg van Azra als ze in de stal staat, gaat ie der aaien. Vandaag gingen we even Valentijn poetsen dus hij weer voorplukje kammen, maar Valentijn staat dan niet altijd helemaal stil. Zegt ie 'die van jou is liever, die staat tenminste stil' ik lachen want meestal staat Azra niet stil en maar te draaien Haha!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:39

hah, eerst durfde hij niet dicht komen bij mijn verzorgpaardje Hannah, dan wat dichter en dichter. Ik heb gewoon hem gevraagd eens een lesje te volgen op de manège. Ging redelijk goed, maar toen hij later eigen paard kreeg , kreeg hij echte microbe, ben eigenlijk wel een beetje jaloers ~~}> het is toch leuker als je je eigen paardje hebt hé. maar ik heb geen ping ping en geen ruimte.
Dus is het zijn Assie, snik Huilen maar daarvoor zie ik ze niet minder graag!!! zolang hij me niet voorbijsteekt lol ik ga trouwens ook skieën en tenissen, zijn hobbys, *LOL* doen we alles gezellig samen lol

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:28

Yep tof alles samen doen hé Astragirl Lachen
Hoe meer hobby's je deelt hoe meer je samen
dingen te beleven hebt. Lachen:-)
Mag ik je niet voorbijsteken? Knipoog,... awel ik zal dan naast je
blijven rijden hé Knipoog hehe