Mazzel is een donkerbruine D-pony (ruin), nu 8 jaar, dus geboren in 1995.
Ik dacht zelf altijd dat het een kruising was, maar volgens Stal Sintels is het waarschijnlijk een volle New-Forest, van het zwaardere type.
Mazzel is ongeveer 1.42,
aftekeningen; een kolletje en een (heel klein) snebje op z'n bovenlip, verder geen aftekeningen.
3 jaar geleden hebben wij hem bij een handelaar in Netersel (bij Reusel) (NB) gekocht (waarschijnlijk de Neterselseweg/Neterseweg?) huisnummer weet ik helaas niet meer. M'n pony had op dat moment geen naam (handelaar noemde hem altijd 'Sjefke') en hij vertelde dat hij hem van een oudere man gekocht had die er met de kar mee reed. Mazzel was toen nog niet ingereden, alleen beleerd voor de kar. (ik heb hem zelf ingereden)
We denken dat hij al lang voor de kar staat, omdat hij ontzettend mak is en goed luisterd naar de hulpen.
Linda (liberty) is achter het e-mailadres van een vorige eigenaar gekomen, en die zei dat hij Mazzel op de markt in Elst gekocht heeft, in welk jaar dat was weet ik helaas niet.
Ik zit nu dus op een dood spoor, en ik hoop dat er bokkers zijn die hem misschien kennen, zodat ik weer wat verder kom. Alvast enorm bedankt!
Een paar foto's;

hier had ik 'm pas..
en wat nieuwere foto's;
alleen die van haar is wat groter maar goed zij is ook alweer 14 jaartjes oud
En praktisch hetzelfde koppie hebben ze