Het heeft veel geregend en gesneeuwt en het is nu zo drassig dat ik er bijna niet doorheen kan. Weet iemand hier raad mee?
jiperdepip
Geplaatst: 11-01-11 16:29
drainage laten plaatsen, zodat het water beter afgevoerd kan worden.
renske_13
Geplaatst: 11-01-11 16:29
Ik denk niet dat je er veel mee kunt, je zou het kunnen laten ophogen, of drainage? Maar dat wordt denk ik wel erg duur Verder zou ik het ook niet weten!
kynshiri
Geplaatst: 11-01-11 16:30
sja daar kan je nu niet veel aan doen...
als de paarden echt geen droge plek meer hebben om te staan, dan zou ik tegen volgend najaar een verharde plek aanleggen. je kan ook eventueel doorgangen waar je zelf bv met de kruiwagen moet passeren verharden. echt veel meer kan je ook niet doen
Brainless
Geplaatst: 11-01-11 16:31
Wachten op mooi weer... zit ik ook op te wachten In het voorjaar wordt er hier drainage aangelegd met een paddock zodat ik volgende winter minder last van blub heb.
Achteraf is daar weinig aan te doen. Van te voren goed recht laten slepen, evt. houtsnippers er doorheen? Die liggen voor bij ons in de wei ook en scheelt een hoop!
Brainless
Geplaatst: 11-01-11 17:50
Maar als die houtsnippers gaan rotten krijg je een nog grotere bende. Ook krijgen paarden veel sneller last van hun hoeven.
Vrees dat je er nu weinig aan kan doen, of je moet een flinke berg zand laten storten. Het is wachetn op mooi weer en dan zorgen dat het voor volgende winter beter is. Dmv ophogen, drainage of een deel bestraten.