Ik bezit nual ong. 1,5jaar een 15jarige ruin: Woody Briljant. Bij aankoop hebben wij Woody bij de oude eigenaars laten staan omdat dit op 15min met de auto van thuis was, ze in dezelfde club zitten, ze me brengen naar wedstrijden en ze Woody voer geven.
Het probleem op deze stal was dat ik geen vrije toegang kreeg (lees: ik moest altijd bellen of ik welkom was, zoniet mocht ik niet naar mijn eigen paard) hier ergde wij ons enorm aan. Ook hadden ze op alles commentaar: getten zijn niet voor te springen, 1dekje is meer dan voldoende een set is overbodig en je maakt er een homo van, enz..
In de winter werd mijn stal ook bijna niet gedaan, hij stond meestal gewoon op zijn eigen uitwerpselen. Hier werd dan stro bijgedaan om dit allemaal de verdoezelen.
Vorige winter is Woody zo slecht uit de winter gekomen dat we hem dit jaar een deken hebben opgelegd. De mensen hebben ons deken zonder te bellen afgehaald omdat ze het *mishandeling* vonden.
Dit was voor ons de zoveelste ergenis en gisteren hebben we Woody weggehaald, we hebben hem naar iemand bij de club gebracht, waar mijn zus ook rijdt. Ze mensen waren aan zee (buiten de oudste zoon voor de paarden te voeren) dus we hadden geen probleem hem te verplaatsen. Mama heeft ze proberen te bellen nadat wij waren aangekomen op de nieuwe stal maar niemand pakte op dus heeft ze een voicemail ingesproken.
Toen ik Woody van de van wou halen was hij enorm gestresseerd maar met zijn oortjes pal naar voor

Vanmorge was mijn zus al even wezen kijken en heeft ze zijn slijkdeken afgehaald omdat hij bleef rollen in de hoop dat hij eens goed zou rollen zonder deken, tja meneer had plots geen zin meer

Het slijkdeken hebben we naar de waseret gedaan en dat is er als nieuw uitgekomen, alleen de waseret kan nu wel een wasbeurt gebruiken

Mijn vraag is nu of het nog lang zal duren voordat hij went aan zijn nieuwe stal? Zal hij stoppen met rollen en stoppen met panikeren als hij alleen in de stallen staat.
Heel erg bedankt om mijn verhaal te lezen, sorry voor de eventuele spellingsfouten en moeilijk geformuleerde stukken.