De hoeven van je paard van genoeg vocht voorzien.

Is allemaal heel logisch als je de redenen en uitleg leest , de hoef heeft vocht nodig om goed soepel te blijven.
Maar waarom vind ik het dan zo'n onzinnig idee om maar te gaan smeren , of als een zombie met de tuinslang die hoeven staan te besproeien , of je paard met elke hoef in een bakje water te zetten
Ik vraag me dan toch af of dat nu echt helpt , en of het echt wel nodig is

Ik bedoel , ten eerste omdat paarden al eeuwenlang gewoon pech hebben als het een tijdje droog is. Maar dat zegt niks natuurlijk , er worden ook al eeuwen hoefijzers op geslagen en dat is ook niet ideaal
.Maar ook hou ik niet van dat geknutsel , die hoeven moeten het zelf maar aankunnen en zichzelf in conditie kunnen houden , ik heb altijd heel erg het idee dat wat je van buitenaf gaat toevoegen , door het lichaam als vanzelfsprekend ervaren gaat worden.
Zo van : er wordt toch wel vocht ''toegediend'' dus de hoef is er zelf niet meer mee bezig om voor zichzelf te zorgen.
En werkt het uberhaupt wel als je al het geduld hebt om , zeg , 10 minuten elke hoef van water te voorzien

Daar heb ik ook zo mijn twijfels over
.Ofwel de vraag van dit topic :
Moet je hoeven het gewoon zelf uit laten zoeken , of moet je water ''toedienen'' , en zo ja : hoe ?

, die ga ik eens uitproberen.