Welke stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annelotten

Welke stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:20

Hoi,

ik zit er nu al een poosje over te denken om naar een andere stal te verhuizen, maar om toch nog even andere meningen te horen wil ik het hier ook nog even plaatsen:

Stal 1 (waar ik nu dus sta):
2x binnenbak ong. 20x40 en 25x50 (in 1 worden vanaf 16.00 uur manegelessen gegeven en op dinsdagavond zijn beide binnenbakken bezet)
2x buitenbak, 1 buitenbak is nauwelijks in te rijden (klein, scheeft, zakt erg ver in), andere is behoorlijk groot ong. 35x70 met daarin nog weer 2 kleine (men)bakjes
Stal van ong. 2,5x2,5 m (erg klein dus) worden 3x in de week uitgemest, en 1x alles eruit
Er wordt voor je gevoerd en gemest
Onderlinge wedstrijdjes
Rijvereniging (zit niet bij de prijs in, maar wel op locatie)
Mogen geen privélessen worden gegeven
Er mag niet gelongeerd worden in de kleine (manege)bak
Solarium
Wasplaats (geen warm water)
Hoefsmid woont op stal
Zowel buiten en binnen ringen om ze aan vast te zetten om te poetsen
2 kantines
Springmateriaal
Grote Weides, maar lang een drukke weg +- 1km lopen en sommige met prikkeldraad, en er is geen mogelijkheid om ze in de wei te laten zetten
Mogelijkheid tot trailerstalling (zit niet bij de prijs in)
Direct bij het bos
Grote kluis voor je spullen
Goede sfeer
Prijs: €215,-/maand

Stal 2 (zijn we nu 1x wezen kijken)
Binnenbak van 20x40
Buitenbak met all weather bodem van 30x60
Ruime boxen (ruimer dan bij stal 1)
Wasplaats met warm water
Longeerbak
Mogelijkheid om ze in de wei/paddock te laten zetten (grootste voordeel)
Weides met schrikdraad, direct bij het erf, beschikbaar van maart tot oktober
Paddocks wel het hele jaar volgensmij
Kleine kluisjes voor je spullen, maar wel dekenkast voor je dekens
Springmateriaal alleen voor buiten (groot nadeel voor mij)
1 kantine
mag gelongeerd worden
geen rijvereniging op locatie
wel privéles op locatie, wordt genoteerd op bord, mag je altijd bij in rijden
incl. vaccinatie
incl. ontwormen
Dichtbij bos
Worden activiteiten georganiseerd
Uitmesten en voeren wordt allemaal voor je gedaan
Prijs: €245,- + €25,- (stal+in de paddock laten zetten, dus waars. wordt dit de prijs voor de winter)
€245,- + €35,- (stal + in de wei laten zetten, dus waars. wordt dit de prijs voor de winter)

Van stal 2 wist ik niet alles 100% zeker meer, en volgensmij ben ik ook nog wel dingen vergeten :P

Andere suggesties voor stalling omgeving rijssen/holten/nijverdal/enter mogen ook (mag ook per PB)

Groetjes,

MarliesV

Re: Welke stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:27

Weet niet waar je bent wezen kijken maar als suggestie zou ik zeggen: 'n Langnjan in Rijssen.

Manege en tevens pensionstalling.
Incl. alles, binnen/buiten zetten/ voeren/ stapmolen/ mesten enz.

2 buitenbakken waarvan er dus altijd 1 beschikbaar is als er in de ander les wordt gegeven.
Grote binnenbak en een kleiner stuk er bij naast. Kleine stuk is in te rijden maar mag ook in gelongeerd worden.

Wasplaats (geen idee of er ook warm water is)
Direct aan een stuk eigen bos met crosshindernisjes en ook mooie uitrijmogelijkheden.

Les en privé les mogelijk.
Onderlinge wedstrijden en overige dingen als snertrit, paasrit enz.

Ik vind het een aanrader maar geen idee of ze plek hebben. Zou gewoon eens informeren.
Wat ik weet is dat het ong. 220 euro per maand is, incl 1x per week groepsles.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:28

Zeker omdat ik de box wel erg klein vind 2.50 bij 2.50 denk ik dat je op de 2 de stal beter af bent.
Ik heb 2 pony's staan in dit formaat stal ( zelfs iets groter trouwens) en vind dat al aan de kleine kant.
Of heb je een pony?
Daarbij worden ze buiten gezet, en mag je je eigen instructie kiezen!
Daarbij vind ik prikkeldraad bij paarden echt niet meer kunnen!!!
Heb ooit wonden gezien van die troep en dat maakt je niet blij kan ik je vertellen.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 17:31

aerdenhout1 schreef:
Zeker omdat ik de box wel erg klein vind 2.50 bij 2.50 denk ik dat je op de 2 de stal beter af bent.
Ik heb 2 pony's staan in dit formaat stal ( zelfs iets groter trouwens) en vind dat al aan de kleine kant.
Of heb je een pony?
Daarbij worden ze buiten gezet, en mag je je eigen instructie kiezen!
Daarbij vind ik prikkeldraad bij paarden echt niet meer kunnen!!!
Heb ooit wonden gezien van die troep en dat maakt je niet blij kan ik je vertellen.

Allereerst, bedankt voor het meedenken! Merk zelf ook al dat ik meer naar stal 2 neig, is de prijs van stal 2 ook reeel? volgensmij wel toch?
Er zijn ook een aantal weides met prikkeldraad, maar die zijn weer nog verder lopen,
Kleine box vind ik ook groot nadeel
heb een pony, maar toch meer paard gebouwd en van 1,56m.. dus heeft eigenlijk veel meer ruimte nodig!
Hoe de sfeer is op stal 2 weet ik eigenlijk niet, weet wel dat er nog 1 ander meisje van mijn leeftijd staat, en voor de rest ouderen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:14

2,50 bij 2.50 is voor de stokmaat van jou paardje wel erg klein. Nog niet zo erg als ze de hele dag buiten zou staan, maar dat is nu niet het geval.
Prikkeldraad ben ik echt erg bang voor, ik heb zelf overal breed schrikdraad.
De prijs zou ik zo niet weten want ik weet niet in welke provincie je zit. Hier zou je goedkoop uit zijn....heel goedkoop!!
De gemiddelde prijs in mijn regio is 350 euro, en dat is dan zo'n beetje de goedkoopste.
Natuurlijk zijn er wel boeren waar je goedkoper staat, maar dan moet je alles zelf doen en vaak ook je eigen voer regelen en binnen buiten zetten onderling regelen.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 18:17

Zit in omgeving Twente..

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:34

Lijkt me niet zo moeilijk, TS. Stal 2.

Qua faciliteiten voor jezelf en je paard ben je veel beter af en qua kosten niks duurder uit. Stal 2 lijkt weliswaar duurder, maar vaccinatie (influenza alleen neem ik aan) en ontwormen zit bij de prijs in. Bi/bu-zetten doen ze voor gemiddeld 1 euro per dag! Op stal 1 heb je die mogelijkheid niet eens.

Wat is het verschil tussen de stallen in aantal voerbeurten (ruwvoer/brok), hoeveelheden (onbeperkt/beperkt ruwvoer, maximum brok, kwaliteit), aantal mestbeurten, bodembedekking en kwaliteit ruwvoer strooisel?

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 23:18

Qua voerbeurten ongeveer hetzelfde, oja, uitmesten stal 2 gebeurt 2x per dag, 1x in de 2 weken alles eruit. en stal 1 eensstuk minder, volgensmij 3x / week, en 1x in de week alles eruit. Kwaliteit ruwvoer van stal 1 is top, stal 2 heb ik nog niet naar gekeken, daar moet ik idd ook op letten, bedankt!

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:29

ik neig ook naar stal 2.
Klinkt voor je paard ook beter. De prijs vind ik goedkoop. Was voorheen bijna 400 euries kwijt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:49

Ik zou ook echt stal twee kiezen. Grotere boxen, kunnen de wei of paddock in, geen manege lessen, eigen instructeur mogelijk. Allemaal voordelen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:51

stal 2, daar kan ie dus gewoon lekker buiten gezet worden.
Buitenleven staat voor mij op prio nummer 1.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:18

TS; thanks voor je pb.

Zat nog ff te denken, je kan Dingetje hier op Bokt nog even vragen. Zij heeft net een nieuwe stal opgericht in Almelo. Weet niet of dat te ver voor je is maar het kan nog een optie zijn.

Anders zou ik ook voor stal 2 gaan!
Is het buitenzetten de hele week, want als het de stal is die ik denk dan moet je op zondag zelf binnen en buiten zetten.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 17:41

Zondag volgensmij idd zelf, maar dat is voor mij geen probleem.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:52

Dat ga ik ook maar eens invoeren...op zondag zelf verzorging, kan ik ook een keer uitslapen. :D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:52

Hmm, goed idee Aerdenhout. Lijkt me ook wel lekker.

Ff serieus, schijnt bij veel meer stallen zo te zijn en dat vind ik zo gek.

@TS, moet je dan ook zelf voeren en mesten of alleen bi/bu-zetten?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:06

Bij ons is op zondag ook zelf service. Uiteraard worden ze dan wel gevoerd. Mesten hoeft niet gedaan te worden. Vrijdag gaat hier alles eruit en echt een mega dikke laag erin waar ze het weekend mee door komen. Gaat hier dan alleen om binnen en buiten zetten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:10

hier net zo op vrij of zaterdag lekkere dikke laag er in.
6 dagen per week komen ze eruit ect.. alles wat moet. zondag alleen voeren en natuurlijk loopt de pnesionhouder wel geregeld door de stal.

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 23:12

mesten wordt gedaan hele week volgensmij, voeren ook. Bedankt! 't wordt hoogstwaars. stal 2 :) alleen nog even met mams kijken.

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 03:07

Je vroeg om nog andere ideeën in de buurt van Holten ed. Pensionstal Theo Nijenkamp, Pasmansweg 3 te Holten. Heb daar een blauwe maandag rondgelopen. Echt heel leuk. mooie (binnen)bak, goede stal verzorging, de mogelijkheid om (prive)lessen te nemen, leuke kleine kantine. Heel gemoedelijk allemaal. €210,- ( incl voeren en mesten) per maand.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 03:14

ik ga voor stal 2, dan kun je ook privélessen volgen en de boxen zijn groter.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:29

xRambo schreef:
Stal van ong. 2,5x2,5 m (erg klein dus) worden 3x in de week uitgemest, en 1x alles eruit

xRambo schreef:

xRambo schreef:
sommige met prikkeldraad

Wow, stal 1 heeft erg veel nadelen zeg en geen kleine nadelen. En dit vind ik wel de ergste drie. Ik zou zeker voor stal 2 gaan. De nadelen voor jou zijn dan dus dat je je apart moet inschrijven bij een vereniging en het springmateriaal, lijkt mij niet onoverkoombaar ;) . Maar je paard gaat erop vooruit. Grotere stal, veiligere weidegang, les van iemand die je ZELF kiest. Persoonlijk zou ik NOOIT op een stal gaan staan waarbij het verboden wordt om privélessen van een eigen instructeur te krijgen. Wat een belachelijke regel zeg. En die boxen, weet niet of je een groot paard of een kleine pony hebt, maar een paard daarin neerzetten vind ik echt :x

Succes met verhuizen ;)

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:54

sterremaan schreef:
xRambo schreef:

xRambo schreef:

xRambo schreef:
sommige met prikkeldraad

Wow, stal 1 heeft erg veel nadelen zeg en geen kleine nadelen. En dit vind ik wel de ergste drie. Ik zou zeker voor stal 2 gaan. De nadelen voor jou zijn dan dus dat je je apart moet inschrijven bij een vereniging en het springmateriaal, lijkt mij niet onoverkoombaar ;) . Maar je paard gaat erop vooruit. Grotere stal, veiligere weidegang, les van iemand die je ZELF kiest. Persoonlijk zou ik NOOIT op een stal gaan staan waarbij het verboden wordt om privélessen van een eigen instructeur te krijgen. Wat een belachelijke regel zeg. En die boxen, weet niet of je een groot paard of een kleine pony hebt, maar een paard daarin neerzetten vind ik echt :x

Succes met verhuizen ;)

Toen wij net ons paard hadden, waren we nog erg onervaren e.d. Is idd een domme fout geweest om hem daar neer te zetten, en wil hem per 1 februari sws ergens anders hebben staan, want dit vind ik niks meer. Paard heeft zo gewoon geen kans om echt paard te zijn :(:) En over prikkeldraad, daar staat die van mij nooit in, ik loop liever een stukje verder dan dat ie zijn been of erger openhaalt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:29

Stal twee is Olthuis is Nijverdal toch? Superstal :j