Bij onze nieuwe woning hebben wij de mogelijkheid om mijn shetlander aan huis te zetten. Aangezien het stukje grond aan de achterzijde grenst aan het terein van een distributeur en aan één zijde een serrebouwer, wil ik er zeker van zijn dat mijn shetter 99,9% zijn wei niet uit kan.
Afgelopen zomer heeft hij ook bij onze huidige woning gestaan, waar hij met regelmaat door of onder de houten omheining wist te ontsnappen. Om uiteindelijk de 'verhuurder' tevreden te houden heeft hij de rest van de zomer aan een stick gestaan. Dit is dus bij de nieuwe woning niet de bedoeling.
Ik ben me al weken aan het orriënteren, maar kom er niet uit. Ik heb vele topics door gespit, waaronder andere schapenrastering (kastanjehout) werd genoemd. Maar hier weet ik zeker van dat hij het A. omver drukt en B. kapot knaagt. Ik durf hem niet achter alleen een stroomdraad te zetten als ik ga werken (bang dat ik hem niet thuis tref, nij thuis komst

A. Houten afrastering met stroomdraad
B. IJzeren Afrastering ofwel harmonicagaas (type heras) met een stroomdraad.
Zijn er mensen welke een hekwerk ala heras hebben staan? Wat is jullie ervaring, hoeveel druk kan het hebben (mocht er geen stroom op staan)?
Andere opties zijn ook welkom, wellicht is het dan belangrijk om te weten:
- shet is 26 uur per 2 weken home alone (met partner

- minimaal 1 meter hoog
- kwalitatief en langere levensduur
- STEVIG
Ik hoor het graag