mooie dikke staart

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

loveprixje

mooie dikke staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:17

hallo allemaal,

Ik heb vorige maand een nieuw paard gekocht. Hij heeft een super mooie dikke staart, en dat wil ik graag zo houden. Weten jullie misschien een goede manier om de staart te beschermen? Nu heb ik hem helemaal ingevlochten, maar ik vraag me af of dit beschermend werkt, of dat de haren daardoor juist eerder breken/ergens achter blijven hangen?? Wie heeft hier ervaring mee, of weet een goede manier?
Bedankt!!

nobody05

Re: mooie dikke staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:18

cowboy magic erin invlechten en een staartzak er omheen en dan tijdens het rijden als je zin hebt los maken en dan later weer vastmaken Als je hier geen zin in heb zeker een keer in de week los maken en volgende dag of einde van de dag weer invlechten

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:20

niet te veel in kammen, maar wel goed bij houden doden puntjes afknippen. En ik heb mijn paardje altijd al ingevlochten werkt prima vind ik.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:22

Bedoel je voor op de trailer? Of gewoon voor ''altijd''?
Onze pony heeft ook een mooie dikke staart, wij borstelen hem echt bijna nooit. Soms alleen de klitten eruit. En bij extreme viesheid met een milde shampoo wassen. :P
En optijd knippen, zodat ie niet over de grond sleept.
Wij hebben hem trouwens nooit ingevlochten, gewoon puur natuur. haha, in de zomer lijkt me dan ook het effect van een staart een beetje weg?
Laatst bijgewerkt door Judass op 05-01-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:22

Niet onaardig bedoelt hoor maar wat heb je dan aan een paard met een mooie staart als je die vervolgens continu ingevlochten hebt?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:23

zodiacje schreef:
Niet onaardig bedoelt hoor maar wat heb je dan aan een paard met een mooie staart als je die vervolgens continu ingevlochten hebt?

Wij doen dat zo voor de wedstrijden zodat die mooie staart blijft en er geen andere paarden in gaan bijten zoals bij mijn paardje is gebeurt.
en je kan hem er toch weer uithalen als je het dan maar later weer terug doe?

het vlechten is trouwens ook voor volume dat is ook mooi met een goed volle staart

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:26

zo weinig mogelijk borstelen inderdaad :j
Flink wat cowboy magic erin, voorzichtig borstelen (onderaan beginnen en langzaamaan naar boven werken) en dan een losse vlecht erin. Ik laat die vlecht vaak weken zitten, en de staart is gigantisch geworden :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:27

Tja dan houd je m dus mooi voor een ander als je het mij vraagt...

Regelmatig anti klit werkt bij mijn paard ruim voldoende. :j
Kan je er nog naar kijken ook ;-)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:29

zodiacje schreef:
Tja dan houd je m dus mooi voor een ander als je het mij vraagt...

Regelmatig anti klit werkt bij mijn paard ruim voldoende. :j
Kan je er nog naar kijken ook ;-)

ja dat is ook weer zo. het is wel mooi om na een paar weken te zien als die staart weer los is

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:09

Kan je niet aan de vorige eigenaar vragen of die er iets mee deden? Want voor hetzelfde geld deden zij er niets mee en heeft hij gewoon altijd een lekker volle staart en kan jij hem lekker puur natuur houden zonder steeds te hoeven vlechten ;)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:03

Zo weinig mogelijk mee doen. Af en toe uitpluizen en antiklit er in, equishine of cowboy magic oid. Een vlecht altijd vind ik raar, dan zie je die staart nooit. Wat heb je dan aan een mooie staart? Zo'n vlecht lijkt me ook niet erg plezierig om de vliegen mee weg te jagen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:06

de van mij heeft ook een flinke staart. Mijn geheim, nooit kammen, alleen wassen wat cowboy magic erin en that's it.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:08

Die van mij heeft ook een mooie volle staart en die borstel ik iedere dag én anti-klit erin (gewoon van elvive, voor droog haar oid, heeft iig een rode dop). Valt absoluut niet uit, blijft mooi en hoef m niet te vlechten :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:09

Die van mij heeft ook een dikke staart, het is mooi om te zien maar ergens ook behoorlijk onhandig als je hem eens een keer uit wil borstelen, het is een veel werk om hem echt helemaal mooi te laten hangen en de volgende dag zie je er niets mee van, dus ik doe er niet zoveel aan wel heel vaak bijknippen want hij groeit heel hard. Maar verder als ik zin heb ga ik hem helemaal borstelen maar dat is zo'n werk dat dat maar 1x in de 2 maanden is ofzo. In de zomer vaker in de hoop dat hij iets dunner wordt zodat er wel aan te beginnen valt.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:20

Mijn pony heeft ook een dikke staart. Gewoon niet te veel borstelen.
Ik doe er verder geen zooi als anti-klit en weet ik het allemaal in, en ik vlecht het ook niet in.
Dan heb ik wel het geluk dat zijn staart nooit in de klit zit..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:23

zo weinig mogelijk borstelen of kammen. Als je het wel doet, eerst modder/zand zoveel mogelijk loswrijven en indien nodig zelfs staart wassen, voldoende antiklit en met je vinger er eerst doorgaan. en steeds aan de punten beginnen en langzaamaan omhoog werken...

eventueel kan je een losse vlecht maken. een strakke gaat de haren doen breken en verstikken indien het een echt dikke staart is...

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:39

mijn pony heeft ook een hele mooie dikke staart waar ik heel erg trots op ben :) Maar eigenlijk doe ik daar juist helemaal niks aan :P Vooral niet te veel borstelen, haal je alleen maar onnodig veel haar mee weg.. Je kan wel een beetje met je vingers de klitten eruit halen maar bij mijn pony is dat onbegonne werk :+ Dus meestal was ik het eerst, daarna lekker antiklit en daarna pas uitpluizen :) Ik vlecht ook nooit te strak zoals petitparis zegt voor een wedstrijd oid..

Succes!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:13

mijn paardje heeft ook een prachtige dikke staart. ik doe er 1 keer in de 2 weken cowboy magic in en borstel hem om de dag. ik vlecht niet. hij staat op de kudde. zijn staart wordt alleen maar dikker. niet te druk om maken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:17

Ja wat heb je eraan? als je het continu ingevlochten houdt en of ingepakt.

Ik geniet van mooie dikke staart van mijn arabier, gewoon regelmatig afknippen, om te voorkomen dat ie te lang wordt en over de grond sleept en af en toe anti klit erin en doorborstelen en dat is alles............ heb er een mooie staart om naar te kijken.