Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iloveyah87 schreef:Misschien helpt een bordje met niet voeren?
Is er een vaste tijdstip dat diegene komt?
Anders kan je eens wachten en het diegene uitleggen dat je het niet fijn vindt.
Wat macaroni zelf betreft heb ik echt geen idee...
liekevb schreef:ik heb wel gevraagd of ze het niet meer wou doen, maar ze reageerde heel nonchalant, en ze zei: toen ik nog een eigen paard had gaf ik die ook altijd macaroni, nooit iets mee mis gegaan dus waarom mag het niet....
en ja toen wist ik geen antwoord....
Pinkey schreef:het lijkt mij niet eens om het feit gaan of het goed is of niet, maar dat JIJ niet wilt dat JOUW paard door iemand anders gevoerd wordt (dat zou iig mijn issue zijn).
Einde discussie, je moet haar vertellen dat het jouw paard is en dat ze het gewoon niet mag doen.
iloveyah87 schreef:Stal eigenaresse? Beetje vreemd dat ze het blijft doen...
maar je bent haar geen verklaring schuldig toch?
Gewoon zeggen dat je het niet wilt en als ze echt wat wilt geven dat je dan liever hebt dat ze een appel of wortel geeft ofzo?
Rauka schreef:Macaroni is niet goed voor paarden. Ik heb weleens gehoord dat het als dikmaker gebruikt wordt maar gezond is het zeker niet. Het paard maakt namelijk maar beperkt enzymen aan om snelle koolhydraten (zoals macaroni/brood)te verteren. Als er meer macaroni in gaat dan dat er enzymen zijn om deze af te breken gaat een deel onverteerde macaroni door naar de dikke darm waar het de darmflora ernstig verstoord. De 'slechte' bacteriën nemen de overhand omdat er meer dan voldoende voedsel voor ze is en het aandeel 'goede' bacteriën neemt steeds verder af. Deze 'goede' bacteriën zijn onmisbaar bij de vertering van hooi/gras waardoor hij dat veel slechter gaat kunnen verteren.
santie schreef:Rauka schreef:Macaroni is niet goed voor paarden. Ik heb weleens gehoord dat het als dikmaker gebruikt wordt maar gezond is het zeker niet. Het paard maakt namelijk maar beperkt enzymen aan om snelle koolhydraten (zoals macaroni/brood)te verteren. Als er meer macaroni in gaat dan dat er enzymen zijn om deze af te breken gaat een deel onverteerde macaroni door naar de dikke darm waar het de darmflora ernstig verstoord. De 'slechte' bacteriën nemen de overhand omdat er meer dan voldoende voedsel voor ze is en het aandeel 'goede' bacteriën neemt steeds verder af. Deze 'goede' bacteriën zijn onmisbaar bij de vertering van hooi/gras waardoor hij dat veel slechter gaat kunnen verteren.
Zie nu deze reactie en vind het advies van mijn da en ta dan toch wat vreemd!
rommulus schreef:er zijn tabellen boekjes te krijgen voor een prikkie
hiermee kun je berekenen wat je paard nodig heeft
ook zou je wel op internet ed kunnen vinden wat er allemaal exact in macaroni zit
zo kun je het ook nog eens zwart op wit weerleggen
verder ik zou echt bij haar weg gaan
wat nou als je paard zich open haalt gaat ze het dan zelf plakken met super lijm en er brandnetel bladeren op leggen ???
voel jij je wel op je gemak daar en durf jij je paard daar met een gerust hart achter te laten ??