Nieuwe stal, beste stal ooit!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Coeur

Nieuwe stal, beste stal ooit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:38

Heey,
eind november heb ik mijn paard van stal verhuisd.
Hij stond eerst op een privé-pensionstal met ong 50 eigenaarsboxen.
Er was binnenpiste, buitenpiste, paddock en 2 weides, de stallen waren redelijk vuil en niet goed onderhouden. verder was het s avonds altijd druk in de piste (uren wachten voor je je paard 10 min kon loslaten), in de zomer altijd discussies en wachttijden voor de weides enz...
er was wel een bar (die maar af en toe open was)... Ik betaalde hier 325 euro/maand, vol pension

Nu staat hij nog meer privé (15 binnenboxen, 3 buitenboxen, bij een int. ruiter, allemaal hun eigen paarden)
hij staat in een buiten box, ik moet wel zelf zijn box mesten (gelukkig is hij heel proper ;-) )
verder is er:
-binnenpiste/buitenpiste met licht, sproeiinstallatie, wordt dagelijks gesproeid en gesleept (wit zand)
- stapmolen
- 4 weides
- ik heb een eigen poetsplaats :-)
- 2 douches, met warm water
- wasmachine en droogkast
- mooie plaats voor mijn kast
-...

Nu staat hij echt super daar!! Ben super blij en hij ook, ik kan rijden wanneer ik wil, s avonds heb ik altijd de piste voor mij alleen, ik mag 'doen wat ik wil' ...
Ik mag komen wanneer ik wil, ik mag ook regelmatig paarden van hen rijden enz...
Wie staat nog op een leuke (of minder leuke) stalling? XD
En wat voor faciliteiten hebben jullie allemaal??

muts_marijke

Re: Nieuwe stal, beste stal ooit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:42

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Wat betaal je hier dan per maand?

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:44

Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.. 325 euro is toch wel een boel geld hoor en zeker als je het niet helemaal naar je zin hebt en eigenlijk niet goed uit de voeten kan met je dure hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:46

Mijn verzorgpony staat bij een particulier waar ze overal een schuilstal heeft, een paddock, 6/7 weilanden en een normale stal
Ze word dus gewoon gevoerd en verder moet ik afentoe uitmesten en staat ze er met mama
Super dus :)
Jou stal klinkt heel leuk zeg! Veel plezier daar!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:51

Wij hebben zelf een kleinschalige pensionstal, wat mij betreft het beste was ik kan hebben. Het kan natuurlijk allemaal mooier, groter, beter, luxer, maar ik ben hier al heel blij mee.
Een binnenbak heb ik niet, maar die heeft mijn buurman wel. Wordt bijna nooit gebruikt, maar in de winter rijd ik daar elke dag.

Ik heb een prima 20x60m buitenbak, een springweide, een crossterrein, wasplaats met warm en koud water, solarium, 22 boxen (waarvan een aantal prive boxen gescheiden van het pensiongedeelte&er worden nog bijgebouwd) een prive zadelkamer, kantine, veel weide en perfecte uitrijmogelijkheden (ik doe buiten galoptraining voor de cross). Kan hier mooi mee verder om mijn eigen bedrijf er van te maken.

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:00

ik sta in middenin een bos bij Putten. (speuldersbos)
Het is niet super groot en daar ben ik erg blij mee.
De binnenbak word gemaakt dus nu hebben we een achtbergerbodem zonder bakrand.
De bakrand moet er nog komen maar dat zal niet lang meer duren.
Er is een buitenbak.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeel buiten routes!!!
Weidegang het hele jaar door. En je paard word binnen en buiten gezet
Een spuitplaats. Er komt een kantine.
De stallen worden elke dag gedaan.
De paarden worden gevoerd.
Een top stal in aanbouw!!!!
De prijs is ook super. 250 pm

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:02

Ik kijk toch elke keer weer op van de prijzen. Wij kosten voor een paard de helft van brego haar spotgoedkope prijs, wij mesten echter niet uit.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 21:06

Leuk om al jullie reacties te lezen!
Ik betaal eig bijna niks... Vroeger werkte ik daar in de weekends, maan nu doe ik dat dus in ruil voor zijn stal (ik help gwn wanneer ik tijd heb, niet echt een bepaald aantal uren ofzo), ik betaal wel ong 20 euro per maand voor zijn hooi (aan de buitenstallen wordt voordroog geleverd)
Ik doe wat vanalles eig: helpen met longeren, kuisen, eten geven, helpen op wedstrijden (nationaal en internationaal :-) )... Echt helemaal spr!!! Want groomen doe ik echt spr spr graag :-)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:06

Ik moet ook zelf mesten. Er is een binnenbak, twee wasplaatsen, een buitenbak, een paddock en dagelijks weidengang. Het bos ligt op nog geen 10 minuten stappen en de hei op ongeveer een half uurtje stappen.
Ik betaal hier 235 euro voor. Dat vind ik persoonlijk niet veel.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:21

Ik betaal 180 per paard.. En daar zit bij:

- buitenbak met hypotex (altijd te rijden, heb met al die sneeuw nog kunnen rijden)
- 2 poetsplaatsen
- grote zadelkast ( je krijgt voor elk paard eigen kast, dus nu 2 paarden en 2 kasten, heerlijk)
- kantine met koffie/thee/fris
- maart/april tot oktober/novermber 24/7 weide
- winters overdags weide of paddock
- lessen 10.- per uur.. Stalhoudster is tevens instructrice..
- paarden worden op weide gezet en ervanafgehaald, en als je van tevoren even belt dat je komt halen ze het paard alvast van de weide af..
- er wordt 3x per dag gevoerd.. Sochtends hooi en brok, smiddags kuil, en savonds hooi en brok..
- hoefsmid en DA kan allemaal via stal geregeld worden (heb HS van stal, maar eigen DA)

Maar ontopic: Ben echt blij voor jou en je paardje dat jullie nu een goede stal hebben gevonden.. Vooral dat je ook mee mag op wedstrijden.. Gaaf zeg :D
Kun je denk ik ook veel van leren niet? Veel succes en plezier iig!

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:45

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Mijn paarden staan gewoon aan huis. Maar een vriendin heeft haar paard op een hele kleine stal staan met 4 paarden, buitenbak en een wei. Opzich wel fijn, want je hebt toch meer te zeggen over de tijden en geen wachtrijen voor de wei. :)

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 21:53

Maar ontopic: Ben echt blij voor jou en je paardje dat jullie nu een goede stal hebben gevonden.. Vooral dat je ook mee mag op wedstrijden.. Gaaf zeg :D
Kun je denk ik ook veel van leren niet? Veel succes en plezier iig![/quote]

Jaa, k heb daar echt al spr veel van geleerd!! (k heb er eerst 3 maanden gewerkt)
echt alles over longeren, rijden, springen, voeren, verzorging, ....
En k kom op bijna alle grote internationale wedstrijden (en nationale ook natuurlijk) enz
echt leuk :-)

_x_alina_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:00

Ik betaal 367,-
en dan heb je:
- om de dag in de molen
- in de zomer om de dag in de wei
- binnenbak van 22 x 150
- ovale slechte buitenbak
- wasplaats met warm en koud water, solarium
- als je les hebt betaal je nog 10 euro bakhuur
- er word uitgemest en erg dik opgestrooit
- kantine met best wel dure prijzen
- normale zadelkasten
- vrij kleine stallen ik weet niet precies hoe groot ze zijn maar 3 x 3 halen ze niet vrees ik
- er worden wedstrijden gehouden dus dat is wel makkelijk als je er staat.

ze zijn hier duidelijk aan het bezuinigen.

Daarom ga ik naar een andere stal, waar je meer voor je geld krijgt.
Daar betaal ik 270,-
- iedere dag in een paddock en in de molen
- binnenbak van 20 x 40
- buitenbak van 20 x 80
- wasplaats met warm en koud water, solarium (0,50 per 20 min)
- betaald geen bakhuur
- word 1 keer per week leeggehaald en iedere dag opgestrooid
- kantine
- normale zadelkasten
- stallen van 3 x 3
- ik moet wel weg voor wedstrijden

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:01

en hoe lang komen de paarden per dag met elkaar los in een paddock of weide? :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:10

Fijn dat je het naar je zin hebt.
Ik heb de paarden aan huis staan met:
-4 Weides
-buitenbak van 20x40
-4 ruime boxen (3,5x3,5 of groter)
-verwarmde schuur voor de zadels en hoofdstellen
-wasplaats met warm en koud water
-Super uitrijmogelijkheden,ik rijd het weiland uit en zit in het bos(Geen enkele weg of dergelijke hoef ik over :D )
-Paarden zijn 's zomers 24/7 buiten,'s winters gaan ze om 5 uur op stal en om 8 uur van stal.
-ruim voerhok
-Gratis hooi :D
zit op ongeveer 2 kilometer van de club,kan daar in de zomer stappend heen,ik rijd alleen niet op de club.
Privé les 15 euro per half uur,25 uur per uur,aan huis :)
wel zelf uitmesten en voeren e.d.

Voor een shetlander van 90 cm een paard van 1,62 en straks een e-pony/klein paard van 1,55-1,58 (ben nog met de aankoop bezig :) )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:05

Maarja als ik dan in dat andere topic lees dat je paarden in de zomer en winter op stal staan, dan kom ik toch tot de conclusie dat je wel allemaal mooie luxe dingen hebt, maar dat het echt geen pretje is voor een paard.. Ik heb alleen een weiland, geen bak, geen poetsplaats, eigenlijk niks. Maar ik zou NOOIT naar iets willen verhuizen waar ze zo weinig buiten komen als bij waar jij staat.. Al kreeg ik geld toe. :n

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:16

Sodeletuut schreef:
Maarja als ik dan in dat andere topic lees dat je paarden in de zomer en winter op stal staan, dan kom ik toch tot de conclusie dat je wel allemaal mooie luxe dingen hebt, maar dat het echt geen pretje is voor een paard.. Ik heb alleen een weiland, geen bak, geen poetsplaats, eigenlijk niks. Maar ik zou NOOIT naar iets willen verhuizen waar ze zo weinig buiten komen als bij waar jij staat.. Al kreeg ik geld toe. :n

ik heb toevallig net ook dat topic gelezen en dacht: oh, dus TS is verhuisd naar een stal waar haar paard meer buiten komt, maar helaas dus....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:17

lonnie schreef:
ik heb toevallig net ook dat topic gelezen en dacht: oh, dus TS is verhuisd naar een stal waar haar paard meer buiten komt, maar helaas dus....

Dat hoopte ik ook.. Maar helaas.. Eigen luxe gaat boven een paardwaardig leven..

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:15

Sodeletuut schreef:

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar hier in België weet ik bijna geen stallen waar de paarden veel naar buiten gaan. Hier is het normaal dat alle paarden op stal staan en je zelf moet zorgen dat je paard buiten komt. Hier zijn ook bijna geen weilanden enzo, dus we hebben niet echt de kans. Ik heb zelf 3 jaar naar een stuk wei gezocht voor mijn oudje.
Ik vind dat hij zeker niet te klagen heeft hoor, waar ik hem kocht stond hij 24/24 op stal, zonder raampje of ruimte om zn hoofd buiten te steken, in een donkere schur en kwam er 2 keer per week uit voor 20 min werk...
En in de zomer en als ik vakantie heb komt hij er natuurlijk veel meer uit dan in de winter.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:20

Citaat:
Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar hier in België weet ik bijna geen stallen waar de paarden veel naar buiten gaan. Hier is het normaal dat alle paarden op stal staan en je zelf moet zorgen dat je paard buiten komt. Hier zijn ook bijna geen weilanden enzo, dus we hebben niet echt de kans. Ik heb zelf 3 jaar naar een stuk wei gezocht voor mijn oudje.
Ik vind dat hij zeker niet te klagen heeft hoor, waar ik hem kocht stond hij 24/24 op stal, zonder raampje of ruimte om zn hoofd buiten te steken, in een donkere schur en kwam er 2 keer per week uit voor 20 min werk...
En in de zomer en als ik vakantie heb komt hij er natuurlijk veel meer uit dan in de winter.

:n
nee, ''normaal'' is dat niet. sorry maar typisch iets luxe boven paard geval..
als we 'n hond 24/7 in een bench houden, en 1x per dag er mee aan 't riempje mee lopen is 't zielig, maar wanneer een paard dat moet is 't ''normaal''

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:20

Ik heb niet de luxe zoals een binnenbak, stapmolen etc. maar ik sta wel op een héle leuke stal!

Faciliteiten:

- Box van 4X4 M
- Poetsplaats met koud water
- Élke dag weidegang, van 's morgens 8 uur tot 's avonds 5 uur. In een groot land met vriendjes. (In de zomer en winter!)
- Goede buitenbak met verlichting.
- Zelf uitmesten, maar stro zit bij de prijs in.
- Goede kwaliteit hooi van eigen land (zit bij de prijs in)
- Goede zorg voor de paarden, leuke sfeer op stal!

Hier betaal ik 135,- per maand voor. :)

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:21

Sodeletuut schreef:
lonnie schreef:

Dat hoopte ik ook.. Maar helaas.. Eigen luxe gaat boven een paardwaardig leven..

Ik vind zeker niet dat eigen luxe gaat boven paardwaardig leven,
maar wat heb je eraan als je geschoren paard uren per dag in de kou en het nat staat, waar je geen binnenpiste ofzo hebt, dat kan voor die beesten zelf ook niet goed zijn hoor.
Als ze dan helemaal vol zitten met modder en mok, en beginnen hoesten, dan ben je er ook niet veel mee hoor.
Zoals ik ook al zei, er is een groot verschil tussen belgië en nederland hoor, jullie hebben ws heel veel ruimte en groen, maar hier is een goed stuk weide echt meer zeldzaam hoor.
Ik vind dat jullie trouwens nogal heftig reageren, ik heb voor een bepaalde reden mijn paard moeten verhuizen, en nu is hij zelf ook veel beter terecht gekomen hoor.
nu heeft hij ten minste een propere stal, en kan hij bij mooi weer wel meer naar buiten (op vorige stal was het elk paard max 1u/dag, en de wachttijden waren zo groot dat er momenten waren dat hij maar 1 keer per week op de wei kon)
dus ik denk echt wel dat hij nu ook veel beter terecht is gekomen, hij is gewoon heel vrolijk en rustig enzo (en ik heb geen haflinger of fries of fjord ofzo)
ik heb niks tegen die rassen, maar iok weet ook wel dat die niet gemaakt zijn om op te sluiten.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:23

Ik ben pas verhuisd naar een andere stal en heb nu de volgende faciliteiten:

- binnenbak
- buitenbak
- in de zomer mogelijkheid tot 24/7 op het weiland en in de winter van 08:30 tot 16:00 in een erg grote paddock met andere paarden en onbeperkt hooi (mits die begaanbaar is, meestal wel)
- box van 3 x 3,5
- keuze volpension of doe-het zelf
- kantine met koffie en thee
- zeer goede uitrijmogelijkheden

Vooral de ruime paddocktijden in de winter waren voor mij een reden om te verhuizen. En het bevalt super, mijn paard is erg gelukkig hier.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:25

Citaat:
maar wat heb je eraan als je geschoren paard uren per dag in de kou en het nat staat, waar je geen binnenpiste ofzo hebt, dat kan voor die beesten zelf ook niet goed zijn hoor.
Als ze dan helemaal vol zitten met modder en mok, en beginnen hoesten, dan ben je er ook niet veel mee hoor.
Zoals ik ook al zei, er is een groot verschil tussen belgië en nederland hoor, jullie hebben ws heel veel ruimte en groen, maar hier is een goed stuk weide echt meer zeldzaam hoor.
Ik vind dat jullie trouwens nogal heftig reageren, ik heb voor een bepaalde reden mijn paard moeten verhuizen, en nu is hij zelf ook veel beter terecht gekomen hoor.
nu heeft hij ten minste een propere stal, en kan hij bij mooi weer wel meer naar buiten (op vorige stal was het elk paard max 1u/dag, en de wachttijden waren zo groot dat er momenten waren dat hij maar 1 keer per week op de wei kon)
dus ik denk echt wel dat hij nu ook veel beter terecht is gekomen, hij is gewoon heel vrolijk en rustig enzo (en ik heb geen haflinger of fries of fjord ofzo)
ik heb niks tegen die rassen, maar iok weet ook wel dat die niet gemaakt zijn om op te sluiten.

dus omdat jij jou paard perse geschoren wil hebben, kan hij/zij niet naar buiten? wie kiest er hier dan luxe boven het paard?
overigens kan een geschoren paard prima naar buiten mits hij genoeg heeft om zich warm te houden(dekens e.d.) en een goede schuilplaats. binnenpiste is ook alleen maar luxe voor de ruiter, het paard heeft daar niks aan.
paarden buiten houden heeft niks met mok/hoesten te maken, dat is de gezondheid van je paard en daar zorg jij ook mede voor. modder, tja wat moet ik daar nou van zeggen.. als je al te lui bent om je paard te poetsen dan weet ik 't ook niet meer.
GEEN EEN PAARD IS GEMAAKT OM OP TE SLUITEN.
echt, die argumenten van jou zeggen wel weer genoeg :z

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:28

Coeur schreef:
[

Geen enkel paard is gemaakt op opgesloten te zitten ;) Daarbij is het echt niet zo dat paarden die altijd buiten staan ' vol zitten met modder en mok en beginnen te hoesten' Niet om je keuze te veroordelen, al zou het mijn keuze niet zijn, maar het is een beetje zwart/wit gedacht.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel je betaald, want daar heb je geen antwoord op gegeven :)