hallo iedereen, ik heb een jonge D pony gekocht nu zijn uiterlijk is VERSCHRIKKELIJK maar ben ervan overtuigd dat dat nog goed kan komen! zijn gewicht is ok maar dan die vacht mensen niet te doen weet niet hoe beginnen. zijn halster staat helemaal in zijn hoofdje gedrukt (nu al uitgedaan) maar is dat voldoende? zijn vacht zit ineen van zweet modder enz maar krijgt het er niet uit met gewoon borstel en dan het ergste DE STAART EN MANEN zijn staart amai ben er aan begonnen hem uit te kammen ben gestopt het ging niet! ontwarringsmiddel erin gedaan tuite hielp niet! ik trok meer zijn staart uit dan hem te ontwarren! vol slijk ineengekoekt gedoe hemeltje lief! dan die manen hetzelfde verhaal en geschuurd dus pluk links pluk rechts ge kent dat wel. ik geef hem al lijnzaadolie voor zijn vacht maar dat is niet voldoende hebben jullie tips zodat mijn pony'tje achtereen weer straalt? HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR ALLE TIPS!!!
Voorlopig even wachten en af en toe borstelen? Hij heeft zijn vacht nodig omdat het nu winter is? Zodra ie gaat verharen lukt het wel om hem te borstelen. In de zomer kan je de staart wassen en ontklitten. Het helpt wel om een stuk van zijn staart af te knippen en dan nogmaals heel geduldig de staart uit borstelen.
mikado98
Geplaatst: 03-01-11 21:30
de manen en staart gewoon echt Haartje Voor Haartjes uitpluizen. de vacht kan je wassen als het te koud is binnen waar geen tocht is. en anders gewoon super lang borstelen bouw je meteen een band mee op.
een fles anti klit erin (cowboy magic), endan haartje voor haartje uitpluizen, veel losse haren zijn dan normaal. Wintervacht is vaak wat lastiger te verzorgen, maar met de juiste huisvesting, voeding en verzorgen, kan zelfs een wintervacht glimmen
voorlopig staart bijknippen en als het warmer is eerst wassen en veel antiklit erin. manen idem alhoewel als z'n volledige vacht geklit is, moet je misschien scheren, ook de manen en met een propere lei beginnen
heb je voor de vacht al eens zo'n ouderwetse metalen roskam geprobeerd?
Staat de pony 24/7 buiten of staat hij op stal? Wanneer hij buiten staat moet je niet teveel borstelen aangezien hij zijn vacht nodig heeft. Als het weer warmer wordt zou ik de staart eens helemaal wassen, dan antiklit erin en met je vingers uitpluizen anders trek je teveel haren er mee uit.