huurprijs paardenwei

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

paardenwei

huurprijs paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 00:09

Hallo,
Ik ben nieuw in de paardenwereld en wil een wei gaan verhuren die ik in mijn bezit heb.
Het gaat om 1 hectare, met dubbel schrikdraad afgezet. Er is een stal met paardenboxen en opslagruimte voor zadels, voer etc. Ook is er een rijbak 20x40 met verlichting. In de stal is ook verlichting, in de wei een sproei-installatie. Verder is er een afdak voor opslag hooi (3x10m.)

Ik wil 2 boxen verhuren. In de 3e tzt zelf een paard/pony stallen. Gebruik is incl. alle weides, stroom, water. Onderhoud is gedeeld.

Wat is redelijk om per maand te vragen voor de 2 boxen samen?
Locatie is Zuid-Hollandse eilanden.
Bij voorbaat dank voor de reacties.

Gentlegiant

Re: huurprijs paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:10

Kale huur zou ik denken aan 100 euro voor de eerste stal indien die persoon ook de 2de kaal huurt 80 euro

Maar dat moet je even per regio bekijken

paardenwei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:19

Alvast bedankt voor het antwoord. Kunnen anderen beamen dat dit een redelijk bedrag is wat wordt genoemd?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:24

Ik ben pas gaan kijken naar eenzelfde idee, daar hadden ze alleen de stallen binnen.
Daar vroegen ze 175 per maand, kale huur dus zonder voer, bodembedekking etc.
Dit was in Noord-Brabant, Tilburg. Ik vind 100 euro dan ook wel goedkoop.
Maar ik ben afgehaakt wegens de prijs dus mocht je graag snel mensen willen hebben dan zou ik die prijs aanhouden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:46

ik denk dat je wel meer kunt vragen, mits alles in nette staat is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:43

paardenwei schreef:
Alvast bedankt voor het antwoord. Kunnen anderen beamen dat dit een redelijk bedrag is wat wordt genoemd?

Ik zat ook te denken aan rond de 100 euro maar het handigst zou zijn als je in de omgeving zou rondkijken wat vergelijkbare stallen vragen. 100 euro zou ik wel willen uitgeven excl ruwvoer, voor mij zou dan belangrijk zijn dat ik zelf kan bepalen welk hooi ik voer en hoeveel, en ik zou mijn paard helemaal niet op stal willen. Dus dan zou ik 'm met minstens 1 ander paard dag en nacht op de wei/paddock willen neerzetten. Of het zo regelen dat hij naar believen de stal in en uit kan lopen.

Een verlichte bak, mits meestal goed begaanbaar en niet te zwaar, en licht en elektriciteit vind ik een groot voordeel. Moeten je pensionklanten zelf een kast neerzetten of bied je die bij de huur aan? Wat bedoel je met dat onderhoud gedeeld wordt? Is dat met z'n allen de omheining repareren of is dat met z'n allen de elektriciteitsrekening en de afvoer van de mest betalen? }:0

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:50

waar is het op de eilanden. Dat maakt een groot verschil in wat je kan vragen.
Wat is gedeeld onderhoud. Wat de een nodig vindt zal de ander onnodig vinden.

Mag de weide het gehele jaar gebruikt worden of moeten ze van de wei af als deze nat is . Dit zijn allemaal dingen om over na te denken en bepalen ook een deel de prijs.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:20

Het ligt er inderdaad wel een beetje aan waar het precies is , wat zijn de uitrij-mogelijkheden ? Dicht bij strand / duinen ? Is de bak voorzien van een goede bodem waar het hele jaar door fijn op gereden kan worden ? Hoe groot zijn de stallen ? Mogen de paarden ook dag en nacht buiten lopen met vrije toegang tot de stallen en bak ? Moet de huurder zelf alles inkopen van hooi / stalbedekking / voer ? Hoe is de mest-afvoer geregeld ? Welke klussen moet de huurder allemaal zelf doen ? Is er ook toezicht ? Dat soort dingen :)

suze2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:48

€ 200,- per maand inclusief voer? vind ik het wel waard.
maar het ligt er ook wel aan of er vraag naar is in de omgeving
is het een afgelegen plek of ligt er wel een dorp/stad in de buurt?

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:49

Ik huur een weiland met 2 stallen (en tuinhuis voor opslag van spullen) van ong. 1hectare voor 100 euro. Hier zit dan geen rijbak bij, dus met rijbak kan je misschien wel wat meer vragen :) Succes ermee!

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:18

ik denk dat je voor de 2 stallen kaal wel 200 kan vragen mits alles netjes is.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:21

ik weet niet waar je ongeveer woont.
maar als dit bij ons in de buurt zou zijn, zou het wel meer dan 200 euro per maand voor 1 paard zijn.
heb je een foto ?