Ik heb sinds 4 maanden mijn verzorgpony van de manege gekocht. Het is een welshje van 12 jaar, 1.30 meter en hij heet jerry!
Hij zou verkocht worden aan een handelstal, en ik heb toen gevraagd of ik m mocht hebben en dat mocht. Ik heb hem toen bij een andere stal neergezet. Het rijden ging prima daar, hij ziet er goed uit, hij is vrolijk, ik vond m een stuk opgeknapt na de manege.
Maar na een maandje ging die het land in, want het werd natuurlijk weer lekker weer. hij staat nu dus elke dag buiten van 9 tot 5 ongeveer, met 4 merries. vanaf het moment dat hij buiten staat, protesteert hij om te lopen van het eerf af. eerst was het gewoon een beetje kloten en daarna liep hij wel gewoon, maar nu wor het steeds erger. Hij gaat gewoon niet verder. Ik kan alles proberen maar hij doet het gewoon niet. totdat ik afstap... dan loopt hij met moeite een stukje met me mee...
Ik dacht eerst dat hij pijn had of last had van zijn zadel ofzo, maar dat is het allemaal niet want zonder zadel en zonder hoofdstel en gewoon met halstertje aan de hand doet hij hetzelfde..
Hij weigert gewoon verder dan 100 meter van zijn erf te lopen. Als ik er af stap en gewoon naaast m een stuk loop en aan het einde van het paadje het park in loop, dan kan ik er gewoon op gaan zitten, en heb ik een wereld pony onder me, alsof er niets aan de hand is..
Maar dat eerste stuk weigert ie te doen met mij er op. Elke dag hebben we een gevecht..ik weet niet meer wat ik moet doen..
is er iemand die dit heeft meegemaakt? voor wie dit bekend in de oren klinkt of andere ideeen heeft voor mij??? alle hulp is welkom.. ik weet het gewoon niet meer.
Please reageer als je denkt een oplossing te hebben..misschien heb ik iets over het hoofd gezien of zijn er dingen waar ik nog niet eens aan gedacht heb...
Help me!XXxXX een desperate meisje..
?!!
!!