Wij gaan ivm de omstandigheden op ons oude stalletje met onze Wopper verhuizen naar een andere stal. Onze oude stal heeft al 2 maanden een of verzopen of bevroren buiten- en longeerbak. We waren net zo goed op weg met rijden en nu liggen we dus al 2 maanden HELEMAAL stil. We gaan op 2 januari naar de stal van een vriendin van mij. Zij hebben een binnenbak en all weather buitenbak met stapmolen en overdekte longeerbak. Tel daar het solarium bij en Wop gaat naar de hemel. (Wij stiekem ook!) Ze hebben daar een echte kantine!! Nu staat ons meisje op een oude boerderij in een vrij tochtige buitenstal en heeft ze een 200 grams staldeken op. Straks staat ze in een binnenstal in een stalgang. Ik vraag mij af of we deken er nog met goed fatsoen vanaf kunnen halen of dat we haar tot het warmer wordt toch maar onder de deken laten? Ze heeft nu geen wintervacht maar die heeft ze in de opfok eigenlijk ook nooit gehad en daar stond ze dag en nacht buiten.
regendeken binnen zou ik net niet doen, gegarandeerd dat ze eronder gaat zweten en te warm krijgt. Is het in de binnenstal heel veel warmer dan in haar buitenstal?ik zou gewoon ze laten staan onder de deken, en kijken of ze niet zweet en haar lekker voelt. indien je liever van de deken af raakt zou ik wel gaan afbouwen en eerst gewoon een wollen dekentje oid opleggen of een 100 grams deken, en dan zodra de temperaturen terug snachts boven de 5 graden gaan terug opleggen.
Ze staat straks midden in de stalgang en nu op een windhoek open stal. Ik verwacht dus wel dat het stukken warmer zal zijn. Ze heeft het nu onder de 200 grams deken al warm als het niet vriest. Zou een fleece deken voldoende zijn? Of een zomerdeken? We wilden haar dekenloos laten maar ze kreeg in de herfst ringworm en we hebben haar dus 6x moeten wassen. Ze had geen huidvet meer en toen de temp. zakte onder de 7 graden had ze koude oren en hebben we dus deze dunne deken gekocht.
Dressuurgek
Geplaatst: 27-12-10 11:39
Ik zou de deken in eerste instatie oplaten en aanzien of het paard gaat zweten oid en daar je deken op aanpassen. Als de temperatuur weer omhoog gaat kan je een dunnere deken omleggen.
ik zou eerst kijken hoe ze het daar doet met de 200 gramss deken op, mocht het te warm zijn kun je altijd nog een zomerdeken er op gooien, het zou zonde zijn als ze dalijk alsnog dik in het haar komt te zitten!
Voor morgen veel succes met verhuizen en het weer oppakken van het rijden! Geniet er van!