!Ik zal eerst even in het kort wat over hem vertellen. Het is een IJslanderruintje van 17 jaar, een ukkie hij haalt de 1.30m niet.
Op stal en in de omgang is hij superlief, je kan er dan ook alles mee doen; poetsen, wandelen, longeren, naast de fiets doet hij allemaal superbraaf. Alleen onder het zadel is hij niet de makkelijkste.
Bij iedereen die er net op zit probeert hij er even vandoor te gaan, hij kan dan ook superhard maar als je hem kent leer je hem aanvoelen.
Hij kan een leuk sprongetje maken, vindt hij ook leuk om te doen. Is een vierganger maar wij zijn momenteel erg weinig met tölten bezig, en wordt momenteel western (beginnend) gereden.
Buiten is hij verkeersmak maar het is geen relaxed buitenrijd paardje. De ene keer gaat het perfect, de andere keer loopt hij alleen maar zichzelf op te fokken en druk te maken en schiet hij minstens 1 keer flink aan de kletter.
In de bak is hij in principe braaf, als je hem maar heel duidelijk kunt vertellen dat je de baas bent en het eerste gevecht van hem gewonnen hebt. Win je dit niet dan blijft hij aan het wegschieten en reageren op elke beweging die je op zijn rug maakt.
Dit is in het kort een beetje hoe hij in elkaar zit.
Nu het echte punt van dit topic...
We zijn naar mogelijkheden aan het zoeken om te kijken of het een optie is hem helemaal of gedeeltelijk te laten leasen.
De eigenaresse wil hem beslist NIET verkopen om de reden dat ze wel heel erg aan hem gehecht is, maar het rijden niet meer gaat. Omdat hij natuurlijk 17 is en toch best lastig zijn we bang dat hij dan telkens als het niet gaat weer doorverkocht gaat worden enz. dit verdient hij dus echt niet.
Opties waar wij nu aan denken zijn:
- Iemand wil hem helemaal leasen; je kunt hem dan tegen de stallings, hoefsmid, dierenarts en bijkomende kosten als je eigen paard beschouwen (mits je geschikt bent voor hem natuurlijk). Hij staat nu op de manege omg. Amersfoort (kost je ong. €250,- per maand + hoefsmid kosten en eventueel dierenartskosten) Dit is inclusief inenten, ontwormen, weidegang, 3 keer per dag voeren + hooi, uitmesten, binnenbak, buitenbak.
Een andere mogelijkheid is dat iemand een andere stal weet en dat hij daar dus komt te staan en de kosten dus uiteraard van jou zijn.
- Half leasen, je least hem voor een aantal dagen 3/4 in de week voor een bepaald bedrag (hebben we verder nog niet over nagedacht) en is dus voor die dagen van jou.
Reden voor dit nogal lange bericht is dat ik de reacties eens wil peilen op de mogelijkheden die wij hebben bedacht of misschien heeft iemand anders nog wel een heel goed idee...
Dit bericht zou misschien bij eenmaal andermaal horen, maar aangezien ik al wel veel heb meegelezen op dit forum maar net ben aangemeld en daar dus nog geen bericht mag plaatsen zet ik het hier neer.
Ik hoop op heel veel reacties zodat we snel een oplossing vinden voor dit superlieve maar niet al te makkelijke paard. Hij verdient iemand die hem een uitdaging vindt en niet bang voor hem is.
We zijn dus op zoek naar een serieus iemand, liefst ouder dan 18 met in ieder geval de nodige rijervaring en niet snel bang is uit de omgeving van Amersfoort maar die moet er te vinden zijn, toch?