ervaring met de 'little bit 'hooitas?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

ervaring met de 'little bit 'hooitas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 00:18

Wie, o wie kan me ervaringen vertellen? Het lijkt mij voor een paard te moeilijk om eruit te eten, dat de mazen te klein zijn. Net als bij een graaskorf. Als mijn paard er maar 1 sprietje per keer uit zal krijgen, laat hij het hooi voor wat het is, en vreet gewoon zijn stro.....

Paint-horses

Re: ervaring met de 'little bit 'hooitas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:43

Ik heb er twee de eerste had ze heel snel stuk omdat ze er zo aan zat te rukken, maar ik moet zeggen de tas werkt prima. Ik gooi er een hele plak hooi in die ik eerst uit elkaar heb getrokken en dan heb ik nog los hooi op de grond liggen. Ze eet gewoon van allebei en niet eerst alles van de grond af.

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:09

als je een little bit wil hebben kun je net zo goed de gewenste hoeveelheid hooi
op de grond of in een bak doen voor afleiding bijv. mij lijkt deze little bit
hooitas irritant als ik er zlef uit moest eten
de hele tijd kleine plukjes en als je eten wil lijkt me dat vervelend :o
en ik denk niet dat ze in rijtjes omstebeurt een hapje eruit nemen
je kunt wel gewoon een hooizak doen die werk prima :D

succes :D!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 08:54

Ik denk dat het idee erachter ook is, alleen denk ik ook dat het voor veel paarden voor ongeduld gaat zorgen en ze hun honger gevoel ergens anders op gaan uitleven ;)

Verder vind ik de zak ook behoorlijk geprijsd, dat heb ik er niet voor over, dan liever een hooinet met hele kleine mazen ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 09:01

Ik vind het gevaarlijke dingen. De bovenkant is open en daar kunnen ze heel gemakkelijk met een been in komen. Ding zal niet snel kapot gaan, dus denk als zoiets gebeurt je heel veel beschadigingen bij een paard kunt oplopen. Nee, dan liever de hooinetten met kleine maas, die ik dicht doe over een hek. Daar kunnen ze niet met een been inkomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:57

Ik heb zelf de amerikaanse variant laten komen. Net zo duur, maar wel groter. Ik ben er heel blij mee. 4x per dag word ie gevuld en daar doet ze vrij lang mee. Paarden worden er echt niet ongeduldig van. Die van mij word er juist rustig van. Ze knabbelt nu de hele dag beetjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:45

Ik heb ook een Little Bit omdat ik hoopte dat ze hier langer over zouden doen voor hij leeg was.
Maar helaas maakt het geen verschil met de netten van 3x3 maas die ik nu al heb.
Omdat er niet zoveel hooi in kan ligt ie nu dus in de kast voor als ik ooit nog eens een trailertas nodig heb :D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:56

Ik wil hem gerust proberen, maar ik vind hem duur en de mazen zijn net iets te klein voor een groot paard, ik denk dat mijne het na de ergste honger het voor bekeken houdt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:01

@ Oakland1990 : de grootte van de mazen heeft niets met de maat van paard/pony te maken, maar eerder met de grofheid van het hooi en dus de eetduur voordat ze het ding leeg hebben, dus langer bezig zijn met eten en zich minder vervelen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:04

@Dubbeldun: ik vind die gaatjes toch wel erg klein? Lijkt mij logisch dat een shetlander met een klein fijn neusje daar dus beter aan kan dan een groot boerenpaard met een groot grof hoofd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:09

Dat kon je wel een meevallen :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:50

Ik heb ze en ze bevallen mij goed. Ik hang 3 tassen klaar en die krijgt m'n paard verspreid over de dag. Ze hangen van de grond dus het wordt erg lastig om er een been in te krijgen.

Paard was er de eerste keer een beetje gefrusteerd van en probeerde er grote plukken uit te trekken. Inmiddels weet hij hoe het werkt en trekt er kleine plukjes uit. Hij is zo'n 4 uur bezig met 1 tas. Hij eet inmiddels liever uit de tas als van de grond.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:52

mag aannemen, dat je weleens een paard hebt zien steigeren of trappen/bokken. Ongeluk met deze dingen zit in een heel klein hoekje....

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:55

jawel, maar heb het mijn paard in z'n box nog nooit zien doen.

En mocht hij het wel doen, dan heb ik liever dat hij hierin vastzit dan aan de nylon ophangtouwtjes van een gewoon hooinet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:57

Echt, heb je die dingen in de stal hangen??? Nou, dan hoop ik echt voor je, dat het nooit mis zal gaan. Die dingen gaan nml niet kapot. Hooinet zoals die losse dingen zal in dan ook nooit ophangen. heb zelf de hooinetten van hooinet.nl en die hangen aan een hek buiten. Zal ik ook niet op stal ophangen. Is vragen om problemen..
Maar je moet vooral dat doen wat je niet laten kan... ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:00

En met mij op stal nog zo'n 50 anderen met nylon netten / tassen...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:01

Ik ga nu maar niet zeggen wat ik denk..Grote kans dat ik dan een OW of zo krijg {:)

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:04

Ik gebruik m voor mijn hoefbevangen pony, ze krijgt er met haar kleine bekkie de plukjes moeiteloos uit, ik krijg niet de indruk dat ze er langer over doet. Er blijft altijd wel een klein laagje onderin zitten. Ik heb de zak vast aan het hek en de onderzijde ligt op de grond.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:26

Ik heb die van mij ook in de stal hangen en op zo'n hoogte dat ze er niet in kan komen met haar benen werkt perfect hoor!!! Had eerst een hooinet in d'r stal hangen maar vind dit toch fijner omdat ze er langer over doet. De rest van de paarden hebben allemaal hun hooi al op en zij zit nog lekker te knabbelen :)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 02:47

Als je bang bent dat je paard er met zijn benen in komt, kun je de tas ook bestellen met een dichte bovenkant. Hooi erin, bovenkant dichtrijgen en klaar is Klara.
Mijn paard doet er heerlijk lang over om die zak leeg te eten. Zo heeft ze op die lange winterdagen een mooi tijdverdrijf.

rachel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:18

Ik heb hem nu een paar dagen en mijn paardje reageerd er goed op. Ze eet heel geduldig de zak leeg en doet daar lang over. Terwijl alle andere paarden al klaar zijn met eten (paarden die hooi op de grond hebben liggen en ook in van die nylon netten met extra kleine mazen) is mijn paardje nog lekker bezig. Ik kan me niet voorstellen hoe ze er met haar benen in zou moeten komen en zoals soesie boven mij zegt kun je ze als je daar bang voor bent ook met een dichte bovenkant bestellen.
Ik ben erg tevreden over de tas.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:25

Ik zie het probleem niet met hem in de stal op te hangen, in het land kunnen ze er net zo goed in blijven haken...