verzorging ogen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

verzorging ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 14:58

ik zat ergens te lezen weet niet precies meer waar.
maar daar stond dat de verzorging van de ogen heel belangrijk is.
maar ja toen dacht ik. wat valt er allemaal onder het verzorgen van de ogen.
ik zelf doe er namelijk vrij weinig aan. ja als ze prutjes heeft maak ik het schoon maar dat is het wel.

heeft iemand een idee wat je allemaal kan verzorgen aan de ogen?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-12-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelling verbeterd voor een betere leesbaarheid.

julius_juut

Re: verzoring ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:09

Lijkt me een stukje paardenlijf waar je zo min mogelijk aan moet komen. Oud traanvocht wat klontjes vormt wegvegen en verder niet aan zitten. Ogen zijn zulke ontzettend gevoelige onderdelen dat je daar niet onnodig met je vingers bij moet gaan zitten.

wilmatj

Re: verzoring ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 16:58

ja dat dacht ik dus ook. maar vond het zo vreemd dat er stond dat je ze goed moet verzorgen..

fuego3

Re: verzorging ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:07

alleen als ze heel smerig zijn , afnemen met een spons en afgekoeld gekookt water.
als ze groen en etterig zijn zou ik de da roepen , kan nl van alles zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:15

ik pulk gewoon die korstjes uit haar ooghoeken, of als ik zie dat er een maanhaar inplakt verwijder ik dat, maar voor de rest
Als ik reinig is het met een babydoekje rond het oog, en voor de rest zo weinig mogelijk aanzitten, als je toch perse met vloeistof bezig wilt zijn, gebruik dan rozenwater, is reinigend en verzachtend, en kan geen kwaad in het oog

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:18

Ik heb twee sponsjes liggen. 1 voor de ogen en 1 voor de neus. Af en toe maak ik dus de ogen even schoon met een sponsje water verder niet. Of er moet iets aan de hand zijn.
Babydoekjes zijn idd ook erg makkelijk.

Marjolein_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:03

In deze tijd van het jaar doe ik ook alleen korstjes uit de ooghoek weghalen en meer niet.
Maar 's zomers besteed ik wel veel aandacht aan de ogen. Door stof of wind gaat vooral haar linker oog gauw irriteren en als er dan (veel) vliegen zijn, dan krijgt ze al gauw ontstoken ogen. De laatste twee jaar heb ik regelmatig 'Bright Eye' op de oogranden gesmeerd (in combi met vliegengordijntje) en heb het hele seizoen haar ogen irritatie-vrij gehouden, ondanks de vele vliegen. Dat spul werkt echt super.
(Eerste jaar heb ik dat niet gedaan (wel vliegengordijntje) en toen had ze regelmatig echt ontstoken ogen.)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:58

ik doe haar ogen ook met babydoekjes. Heb ik standaard in mijn poetsbak en zijn voor veel dingen erg handig. Maar ik maak ze alleen schoon als ze ook echt vies zijn, anders doe ik er niks aan.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:02

Je kan kamille thee zetten en dat laten afkoelen, als het dan lauw is er een watje in dopen en die kan je over de ogen halen. Het werkt verlichtend bij ontstekingen en haalt alle viezigheid weg. Ik deed het alleen toen hij een onstoken oogje had. Verder doe ik eigen nergens ooit iets aan, de natuur zorgt daar zelf wel voor :D

bonniegirl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 13:53

Ik gebruik Bright eye dat gebruik ik omdat mijn pony aan 1 oog geen lid er onder heeft. het werkt heel goed!
je kan het kopen bij: www.harryshorse.nl

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 15:28

heel erg bedankt voor alle reacties!!!:D