Staart uitdunnen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Staart uitdunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:19

Heeft iemand ervaring met het uitdunnen van de staart?
Mijn pony heeft echt een gigantisch dikke staart, het is dan wel mooi maar ook erg lastig.
Ze neemt het ook mee tussen haar benen terwijl ze het bovenste stukje wel draagt. Heb ook het idee dat ze het
erg zwaar vind om te dragen en wil het daardoor stukje voor stukje iets uitdunnen.
Heb eigenlijk geen idee of dat 'normaal' is, dus heeft hier iemand ervaring mee?

Groetjes

Anoniem

Re: Staart uitdunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:22

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:25

Op de foto's in het door Sonja genoemde topic lijkt de staart niet te dik, maar je pony atactisch. Heb je hem daar al eens op getest?

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:25

Ik heb er verder geen ervaring mee hoor, maar ik denk niet dat als je de staart van je paard gaat uitdunnen de staart niet meer tussen de benen hangt.
Denk ook niet dat je paard er last van heeft, de meest friezen hebben toch ook een dikke staart? ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:27

Een staart moet je van af blijven! Wees blij dat jou pony een mooie dikke staart heeft! Knip hem af en toe een beetje bij aan de onder kant, maar uitdunnen is eeuwig zonde!!
Als het jou teveel werk is, dan moet je deze verkopen en een kopen die een ratten staart heeft...neem aan dat je dat ook niet wil?
Een mooie dikke staart is een sieraad voor elk paard, en maakt hem zelfs kostbaarder als je hem zou willen verkopen, denk daar maar eens aan als je hem te dik vind.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:29

Niet doen!!! Je zou juist trots moeten zijn op zo'n mooie dikke staart. Alleen netjes knippen en de onderkant en er verder afblijven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:32

Wat je wel zou kunnen doen bedenk ik me net, is de staartwortel netjes bij knippen, al zal dat weinig effect hebben voor het af en toe tussen de benen komen van de staart, dat is meer een probleem van zijn rug.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:33

Sonja schreef:
Ga je nou elk half jaar een topic over dit ongelofelijk onzinnige onderwerp openen?
[OPG] Staart tussen de benen

Ik vind dit wel zinnig want ik zit met dit probleem. Jij mag mijn onderwerp onzinnig vinden,
ik vind joun reactie hartstikke onzinnig want met joun reactie kan ik totaal niks ;)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:35

Zwiept ze nog wel met haar staart? Naar vliegen of wat dan ook? (gewoon in stal, of waardanook)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:40

aerdenhout1 schreef:
Een staart moet je van af blijven! Wees blij dat jou pony een mooie dikke staart heeft! Knip hem af en toe een beetje bij aan de onder kant, maar uitdunnen is eeuwig zonde!!
Als het jou teveel werk is, dan moet je deze verkopen en een kopen die een ratten staart heeft...neem aan dat je dat ook niet wil?
Een mooie dikke staart is een sieraad voor elk paard, en maakt hem zelfs kostbaarder als je hem zou willen verkopen, denk daar maar eens aan als je hem te dik vind.

Ik ben ook superblij dat ze een mooie dikke staart heeft :) en het is me absoluut niet veel werk. Dat uitdunnen gaat me dan ook
puur om het idee of het tussen de benen minder blijft 'hangen', verder ben ik erg trots op haar dikke staart! :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:41

Kiichi schreef:
Zwiept ze nog wel met haar staart? Naar vliegen of wat dan ook? (gewoon in stal, of waardanook)

Ja dat doet ze zeker!

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:42

Okee, dan kan ik je niet verder helpen. Gewoon niet al te lang laten en verder lekker negeren :P

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:42

aerdenhout1 schreef:
Wat je wel zou kunnen doen bedenk ik me net, is de staartwortel netjes bij knippen, al zal dat weinig effect hebben voor het af en toe tussen de benen komen van de staart, dat is meer een probleem van zijn rug.

Heb haar wel meerdere keren getest op haar rug en laten behandelen, ze werd er wel losser van maar niet bij de staart, dus blijft nog een raadsel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:44

AnkeVivaldi schreef:
Sonja schreef:
Ga je nou elk half jaar een topic over dit ongelofelijk onzinnige onderwerp openen?
[OPG] Staart tussen de benen

Ik vind dit wel zinnig want ik zit met dit probleem. Jij mag mijn onderwerp onzinnig vinden,
ik vind joun reactie hartstikke onzinnig want met joun reactie kan ik totaal niks ;)

WAT is dan in hemelsnaam het probleem???
Ik snapte het toen al niet, en nu nog steeds niet.
Paard kan prima vliegenmeppen, kan de staart prima optillen, alleen gaat hij tijdens het rijden soms tussen de achterbenen... BOEIEND.....
What's next? Klagen dat de wielen van je fiets ronddraaien als je gaat fietsen???

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:49

Waarom ik dit vroeg is omdat ik een probleem paard heb gehad ( nog steeds heb,maar het is geen probleem paard meer gelukkig) die ook zijn staart niet omhoog kon te houden.
Zelfs als hij heel erg opgewonden dor de bak liep en aan het spelen was, deed hij hem niet omhoog.
Dit had met het vastzetten van zijn rug/ bekken/angst? te maken.
Maar ik kan me ook voorstellen dat een hele zware dikke staart met moeite omhoog is te tillen.
Verhalen over mensen met heel zwaar en vooral lang haar die nek klachten krijgen zijn legio.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:52

Ik denk niet dat het nut heeft, je merrie knijpt duidelijk met haar staart(spier) op de foto's in je topic.. Dat ga je door uit te dunnen niet voorkomen of verhelpen. Wellicht is het een idee om de oorzaak te zoeken waarom ze zo knijperig is met haar staart.. doet ze het bijvoorbeeld ook als ze los beweegt??

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:53

Citaat:
WAT is dan in hemelsnaam het probleem???
Ik snapte het toen al niet, en nu nog steeds niet.
Paard kan prima vliegenmeppen, kan de staart prima optillen, alleen gaat hij tijdens het rijden soms tussen de achterbenen... BOEIEND.....
What's next? Klagen dat de wielen van je fiets ronddraaien als je gaat fietsen???

De vraag die ik stel is of iemand ervaring heeft met uitdunnen, ik leg alleen uit waarom ik het zal willen maar heb het verder niet meer over het probleem.
Dus de vraag is of er mensen zijn die een staart uitdunnen!
Snap niet waarom jij ingaat op mijn topic terwijl je geen antwoord geeft op mijn vraag.. reageer dan gewoon niet!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:55

aerdenhout1 schreef:
Waarom ik dit vroeg is omdat ik een probleem paard heb gehad ( nog steeds heb,maar het is geen probleem paard meer gelukkig) die ook zijn staart niet omhoog kon te houden.
Zelfs als hij heel erg opgewonden dor de bak liep en aan het spelen was, deed hij hem niet omhoog.
Maar ik kan me ook voorstellen dat een hele zware dikke staart met moeite omhoog is te tillen.
Verhalen over mensen met heel zwaar en vooral lang haar die nek klachten krijgen zijn legio.

Oke bedankt voor je reactie! Als ze fris is doet ze haar staart wel omhoog, dus het is nogal twijfelachtig.
Dacht misschien als ik het een keer uitdun dat ze eerder geneigd is haar staart nog meer te dragen, omdat dit haar dan
minder moeite zou kunnen kosten, maar dit blijft natuurlijk altijd een vraag.. dus misschien dat mensen er ervaring mee hebben :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:56

Flevolander schreef:
Ik denk niet dat het nut heeft, je merrie knijpt duidelijk met haar staart(spier) op de foto's in je topic.. Dat ga je door uit te dunnen niet voorkomen of verhelpen. Wellicht is het een idee om de oorzaak te zoeken waarom ze zo knijperig is met haar staart.. doet ze het bijvoorbeeld ook als ze los beweegt??

Als ze los beweegt doet ze het ook (tenzij ze fris is), soms een tijdje niet maar als ze haar staart eenmaal tussen haar benen heeft hangen blijft ze er zo mee lopen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:59

aerdenhout1 schreef:

Menig haflinger of Fries heeft een zwaardere/vollere staart dan dit paard(zo vanaf de foto gezien dan) en deze leggen vaak moeiteloos de staart op de rug. Houd er rekening mee dat een paard wel iets meer kracht heeft dan een mens, en dat de vergelijking van mensen met lang haar en nek klachten wellicht niet helemaal op gaat als het om een paard gaat..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:03

Beter de oorzaak vinden waarom je pony met de staart knijpt. Zit het in de rug, ligt het aan je zadel, ligt het aan je rijden? Een staart dun je niet uit, dat is gewoon zonde en de staart heeft een functie! Dat de staart te zwaar zou zijn met dragen is onzin. Hier hebben we verschillende rassen (en ook gehad), die allemaal een dikke staart hadden/hebben. Soms raakt die bij het lopen wel tussen de benen, maar het paard heeft er geen last van. In de wei gebeurt dat ook. En met dunne staarten ook. Zoek eerst maar eens uit waarom je pony dus knijpt met de staart, lijkt me een stuk belangrijker! Je zou hem eens kunnen laten kraken, misschien helpt dat al heel wat.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 22-12-10 19:10, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:03

AnkeVivaldi schreef:
Snap niet waarom jij ingaat op mijn topic terwijl je geen antwoord geeft op mijn vraag.. reageer dan gewoon niet!

Omdat ik het echt volslagen idioot vind wat je overweegt. En aangezien het een openbaar forum is waar iedereen gewoon z'n mening mag geven, heb je 'm hier :)
Vraag je liever eens af waarom je paard blijkbaar knijpt.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 19:07

Wat is er mis met het iets uitdunnen van een staart? Je doet net of ik een misdaad pleeg..
Ik dun mn eigen haar ook gewoon uit en het groeit wel weer aan mocht het niet 'helpen'

Heb al veel dingen geprobeerd om er achter te komen, het uitdunnen nog niet geprobeerd. Ik doe er teminste alles aan om het goed te krijgen, in mijn ogen is dat alles behalve verkeerd.. Is ook in belang van mn eigen pony.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:11

AnkeVivaldi schreef:
Heb al veel dingen geprobeerd om er achter te komen, het uitdunnen nog niet geprobeerd. Ik doe er teminste alles aan om het goed te krijgen

Wat dan?

En...als je de staart wilt uitdunnen (wat idd uit den boze is in mijn ogen), waarom vraag je het dan? Doe wat je wilt, de mening van anderen boeien je dan toch niet?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 19:13

Bravura schreef:
AnkeVivaldi schreef:
Heb al veel dingen geprobeerd om er achter te komen, het uitdunnen nog niet geprobeerd. Ik doe er teminste alles aan om het goed te krijgen

Wat dan?

Ben naar iemand van accupuntuur gegaan en haar laten behandelen. Ook ben ik naar een soort osteopaat gegaan die haar ging masseren en weer 'recht zetten'. Verder heb ik al veel aan instructrice's gevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn, heb echt wel het idee dat ze ontspant en over de rug loopt dus heb niet het idee dat het nog in haar rug zit..