welke 'secundaire' voorzieningen bied jou stal?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

welke 'secundaire' voorzieningen bied jou stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 18:29

Regelmatig komt ik topics tegen met de vraag: hoeveel betaal je voor je stalling en wat krijg je ervoor? Vind dit altijd wel leuk om te lezen. Maar niet alleen faciliteiten maken een stal tot wat het is. Ook de dingen er om heen, die geen deel uitmaken van de prijs. Zelf sta ik op een erg fijne stal en we hebben erg goede faciliteiten. Dat is natuurlijk er fijn, maar overige zaken zijn ook erg belangrijk. Ik heb al meerdere keren onder vonden dat de overige dingen ook echt goud waard zijn!

Dus ik ben benieuwd. Wat voor extra’s bied jullie stal? Brandt maar los...

Die van mij:
- 24 uur per dag toezicht.
- Op het moment dat er wat is met je paard neemt pensionhoudster gelijk actie.
- Pas was 1 van de paarden ziek en toen is de pensionhoudster s nachts meerdere keren haar bed uitgeweest om het paard te controleren.
- geen gedoe over openingstijden.
- altijd bewaking van je spullen.
- goed sfeer. Iedereen is altijd bereid om je te helpen
- geen kids.
- Geen ik ben lekker beter dan jij gedoe/ of mijn paard is lekker toch veel duurder gedoe.
- Boven gemiddeld goede instructie
- naast rijlessen ook de mogelijkheid tot het volgen van andere lessen zoals freestylen enz.
-geen diefstal van pensionklanten onderling. Je kan alles met een gerust hard laten liggen. Mocht je toch wat kwijt zijn, dan in de hondenmand kijken.
- Pensionhouders heeft veel verstand van zaken.
- in de winter is het erf goed begaanbaar omdat alles goed wordt bijgehouden en goed wordt gestrooid.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:33

Goh, als je niet in Zuid Holland zou wonen, zou ik denken dat je bij mij op stal stond.
Mijn pensionstalhoudster staat ook nog eens vroeger op, speciaal om mijn paard te voeren, als ik voor dag en dauw vertrekken moet ivm een SGW (en het kan gebeuren dat mijn paard dan al om 5 uur smorgens gevoerd moet worden), omdat die van mij niet eet als ik haar zelf op zo'n vroeg tijdstip ga voeren. Dan weet ze dat er wat gaat gebeuren en heeft ze geen rust om te eten.
Laatst bijgewerkt door Sim op 21-12-10 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:33

knuffeldier schreef:
-geen diefstal van pensionklanten onderling. Je kan alles met een gerust hard laten liggen. Mocht je toch wat kwijt zijn, dan in de hondenmand kijken.

_O-

Mijn paard staat niet in pension dus ik kan niet echt meepraten, het half jaar dat ze wel in pension stond is me (behalve het gebruik van een super rijbak) niet zo goed bevallen dat ik daar weer voor kies.

felicity

Re: welke 'secundaire' voorzieningen bied jou stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:48

-24 uur toezicht
-Pensionhouder die echt voor de paarden kiest weet wanneer hij de dierenarts moet bellen
-alles in goed overleg mogelijk
-goede controle zien vaak sneller als ik als mijn paard kreupel of een wondje heeft en ondernemen dan meteen actie
-houden in de gaten wat ik met mijn paarden doe en in overleg passen ze het voerschema aan
-in het weekend dien je zelf de paarden buiten en binnen te zetten maar zet ik ze sóchtends buiten en s'middags komt het met bakken uit de hemel dan gebeurt het vaak dat hij ze alvast binnen haalt
- de faciliteiten zijn super en worden goed bijgehouden
-met gladheid en sneeuw word het erf schoongeschoven en word er een pad gemaakt van een speciaal soort zand wat niet bevriest zodat je overal veilig kan komen.

Zullen vast wel meer dingen zijn die ze doen. Ben dus ook super tevreden.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:03

Veel van bovengenoemde punten doet mijn stalhouder ook. Ik vul nog even aan met een paar punten waar ik heel blij mee ben. Met dit weer heb je als stalhouder een hoop extra werk:
- paarden komen (ook nu) de hele dag buiten in de groep
- veel aandacht voor ruwvoer
- erf sneeuwvrij gemaakt
- bij het binnenhalen haalt hij de sneeuw onder de hoeven vandaan (van ruim 30 paarden!)
- wortels voeren in de winter is inbegrepen
- drinkbakjes schoonmaken (ook als het niet vriest)
- geen capverplichting
- longeren e.d. in overleg met ruiters, niet moeilijk doen
- de paarden worden biologisch gehouden
- open stallen waardoor de paarden veel contact kunnen hebben
- potstallen en de stallen zien er netjes uit

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 23:15

_Sim_ schreef:
Goh, als je niet in Zuid Holland zou wonen, zou ik denken dat je bij mij op stal stond.
Mijn pensionstalhoudster staat ook nog eens vroeger op, speciaal om mijn paard te voeren, als ik voor dag en dauw vertrekken moet ivm een SGW (en het kan gebeuren dat mijn paard dan al om 5 uur smorgens gevoerd moet worden), omdat die van mij niet eet als ik haar zelf op zo'n vroeg tijdstip ga voeren. Dan weet ze dat er wat gaat gebeuren en heeft ze geen rust om te eten.

wow, dat is echt wel super service!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:03

-24/7 toezicht
-Stalhouder staat altijd voor je klaar (heeft ooit met de trailer gereden om mijn pony ergens op te halen, gratis en voor niks)
-Eerlijke stalgenoten
-Extra controle wanneer je dat zou willen (als je paard bijv koliek heeft gehad oid)
-Als je iets aan te merken hebt op bijv de bak, wordt dit a la minute verholpen
-er wordt gevoerd wat jij gevoerd wil hebben
-Hele goede sfeer onderling
-Geen kids

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:31

ik heb een hele goeie pensionhouder, ben ik zelf. alles op mijn manier.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:07

Geen rondrennende kinderen vind ik een heel groot voordeel :Y)

Daarnaast: we kopen zelf ons hooi. Bepalen dus ook zelf de hoeveelheid en de kwaliteit van het ruwvoer dat er gevoerd wordt.
- stalbaas doet klusjes wanneer nodig. Wanneer je hem erover belt is het meestal de volgende dag al geregeld.
- er wordt 's ochtends voor ons gevoerd, moeten we wel zelf klaarzetten
- als er een paard ziek is wordt de eigenaar meteen gebeld, door stalgenoten of door stalhouder.
- twee stalgenoten hebben een paraveterinaire opleiding :D
- inderdaad (meestal) goede sfeer, goed overleg en onderling maken we goede afspraken.
- En iedereen heeft het mooiste en beste paard :j De shet is de beste shet van de wereld, mijn ijs is de beste IJslander van de wereld enz :P

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:46

Ik heb ook een superstal:
Ruime halfopen box 4,5 bij 4,5
elke dag buiten in tweetallen met 1 vast maatje, in de zomer 24-7, echt mega grote weides!
2 poetsplaatsen met warm en koud water
kantine- koffiekamer
geen kinderen- alleen 2 van de eigenaar
geen openingstijden, alleen als je in het donker gaat rijden, willen ze dat wel graag even weten, anders maken ze zich zorgen :o
fijne open sfeer
24 uurs bewaking
eigen veearts, smid en instr. welkom
altijd een luisterend oor en als je wil advies over je paard: welke deken bijvoorbeeld
2 buitenbakken, longeercirkel/ losgooiveldje

ALLES wordt gedaan, je zou op zich best een maand over kunnen slaan en je paard komt dan niks te kort. Behalve dan een fatsoendelijke baas......... {x)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 22:22

Gezelligheid
Het is bij de boer aan huis en die heeft een goede waakhond, dus niemand kan zomaar bij mijn pony
We mogen gezellig bij de boer en zijn vrouw op de thee komen
De boer heeft altijd wel een weiland met veel gras, ook in de winter
Als er iets met mijn paard is word ik meteen gebeld
Ideale mogelijkheden om buiten te rijden
Zonder verhoging van het stalgeld kregen we zomaar:
-een nieuwe buitenbak
-een plee
- een afspuitplaats
-een longeercirkel
-ingebouwde kasten met slot

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:42

Ja Junia, volgens bij is dat wel vaker bij een boer aan huis. Wij hebben ook zo'n hobby pensionhouder en die is altijd wel bezig om iets te bouwen of verbeteren! We kunnen ook gewoon aangeven wat we willen, en als het mogelijk is, gaat hij het nog doen ook!
Zo hebben we al een koffiekamer geritseld, een bredere stalgang komt eraan, er is een tweede rijbak gemaakt en er komt een afdak tegen de zon- overdekt terras. Wat wil je nog meer?

Maar het belangrijkste is en blijft natuurlijk de persoonlijke aandacht voor je paard.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:49

ik ben ook sùper blij met mijn stal!

- gezellige mensen
- meestal erg rustig in de rijbaan
- als de waterbakken bevrore zijn krijgen ze met de hand water en mogen dan zovaak en zoveel drinken als ze willen!
- zodra er iets is word je gebelt - zelfs om een los ijzer -
- als je paard ziek is word de da meteen gebelt
- alles kan in fijn overleg
- paarden gaan - ook met dit weer - elke dag naar buiten
- er is heel veel aandacht voor het paard zijn eten
- er word gecontroleerd of de paarden alles goed gegetegen hebben indien dit niet zo is krijg je een belletje
- wondjes e.d worden verzorgt
- als je het vraagt als je een tijdje nietkan (zoals ik nu) longeren ze je paard kostenloos

nou, meer weet ik even niet, maar t is gewoon een sùper stal

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:44

jamiroquai schreef:
Ja Junia, volgens bij is dat wel vaker bij een boer aan huis. Wij hebben ook zo'n hobby pensionhouder en die is altijd wel bezig om iets te bouwen of verbeteren! We kunnen ook gewoon aangeven wat we willen, en als het mogelijk is, gaat hij het nog doen ook!
Zo hebben we al een koffiekamer geritseld, een bredere stalgang komt eraan, er is een tweede rijbak gemaakt en er komt een afdak tegen de zon- overdekt terras. Wat wil je nog meer?

Maar het belangrijkste is en blijft natuurlijk de persoonlijke aandacht voor je paard.

Ja dat klinkt heel bekend! Wij hadden ooit laten vallen dat we de bak nogal zwaar vonden, heeft hij dus voor weet ik hoeveel geld een hele nieuwe bak aangelegd! Met de longeercirkel, het toilet en de kasten ging het dus hetzelfde. De nieuwe afspuitplaats was geloof ik helemaal zijn eigen idee omdat hij ons steeds maar zag klooien met de tuinslang. Een kantine wilde hij ook nog maken, maar dat hoefde voor de mensen op stal niet zo, omdat we al een tafeltje en stoelen in de stallen hebben staan waar we graag zitten. Die man is altijd bezig, volgens mij vindt hij het heel leuk om ons blij te maken (want wij zijn natuurlijk iedere keer door het dolle heen als we weer iets nieuws krijgen).

Hij zit ook altijd vol verhalen over wat de paarden weer allemaal hebben uitgespookt die dag; hij houdt ze echt in de gaten en dat vind ik een heel fijn idee.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:49

@junia Dat klinkt echt super gezellig bij jullie op stal. Fijn hoor zo'n pensioneigenaar die mee denkt.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:52

- bij mij op stal draait alles om je paard.
mijn pony kreeg artrose dus is er een paddock met schuilstal voor haar gemaakt,
- er is altijd bewaking
- s'snachts rijd er politie langs
-er is een leuke sfeer en word niet gestolen
- iedereen helpt elkaar
- goede bodems
- als je paard iets heeft word alles op alles gezet om het zo snel mogelijk te verhelpen
- gratis solarium
- eigenaresse is homeophaat dus verkoopt perfect werkende middelen.
- je kan je paard laten wassen scheren etc.
- paard word buiten gezet als je niet kan komen
- goede instructie
- fijne dierenarts tandarts en fysiotherapheut tot de beschikking.
- binne kort ook in beschikking van een aquatrainer