De titel van het topic is misschien wat krom, maar het gaat dus om het volgende: ik ben bezig met de aankoop van een paard (wordt a.s. maandag gekeurd), en heb hier zitten lezen over het chippen. De voor- en nadelen zjin me wel duidelijk, en de redenen waarom ik wel wil chippen zijn dat ik wedstrijden wil gaan rijden maar ook om te kunnen aantonen dat het mijn paard is. Tot zover is alles helder he?
Nu komen echter de vragen, ik wilde haar paspoort eigenlijk niet laten overschrijven op mijn naam, omdat ik het puur geldklopperij vindt van KWPN. Je betaalt overschrijvingskosten en moet verplicht een jaar lid zijn van KWPN. Dat vind ik dus onzin. Hoe kan ik dan toch zorgen dat het paard op mijn naam staat, en is het verplicht als ze gechipt is om ook het paspoort over te laten schrijven? In een ander topic hierover stond dat iemand totale kosten had gemaakt van 135 euro!! Niet dat ik dat niet voor mijn paard overheb, maar het is kasspekkerij van de KWPN en daar baal ik van. Kunnen jullie mij uitleggen hoe het werkt? Hoe hebben jullie e.e.a. aangepakt?
Wat stom eigenlijk dat de KWPN hier niet gewoon kort en bondig duidelijk over kan zijn, het is zo'n wirwar van allerlei regeltjes en dingetjes, en niemand lijkt het echt te weten...
Bij wie of wat moet je dan de chip laten registreren?