Daarvoor heb ik een tekening gemaakt en deze al 100 keer aangepast haha. Nu ben ik erg benieuwd of jullie dingen opvallen die ik over het hoofd zie.
Dit is de tekening:

Ik heb er voor gekozen om de opslag van het hooi, vlas etc. vooraan te doen, zodat je niet te ver hoeft te slepen met de zware zakken en baaltjes. Daar zitten dan ook de grote schuifdeuren naast. Ik bedacht me ineens dat die niet op de tekening staan.
Daarnaast de merriebox, omdat deze dan wat rustiger staat en omdat deze box langer is dan de andere boxen.
De drie boxen van 3x3 zijn al in ons bezit, dus deze kunnen (helaas) niet aangepast worden qua formaat. Paarden komen wel iedere dag, ook in de winter, minstens 8 uur buiten. Even voor de gemoedsrust van sommige bokkers

Ook heb ik er voor gekozen om het solarium en de wasplaats tegenover de zadelkamer te doen, zodat je gemakkelijk bij alle spulletjes kunt als je staat op te zadelen of te poetsen. De wasplaats en het solarium zijn 4 meter lang zodat je als het ware via de wasplaats bij de solarium kunt komen en andersom. Je hoeft dus niet altijd achterwaarts er in, sommige paarden doen dit namelijk wat lastig.
Er komt zo'n tussenschot in:

En daar kun je dan achter langs lopen.
Het enige wat ik me afvraag is of 2 meter voor een wasplaats wel breed genoeg is. Kun je er dan nog wel fatsoenlijk omheen lopen met poetsen? Of is het handiger om een metertje van de opslag af te halen en dit bij de wasplaats aan te plakken?
En dan de zadelkamer, is deze wel groot genoeg? Er moeten ongeveer 5 zadelsteunen in en 5 hoofdstelhaken. Verder wat haken en planken voor andere troep, een dekenkist en dekenrek. Wat is er nog meer handig in een zadelkamer?
Ik hoop dat jullie nog met handige tips en ervaringen komen! Alvast hartstikke bedankt, het wordt gewaardeerd!