Zuiver wollen deken; hellup, welke maat ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Zuiver wollen deken; hellup, welke maat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 12:24

Misschien een beetje een rare vraag: ik ben aan het rondneuzen voor zo'n ouderwetse zuiver wollen deken voor mijn paard.
Nu kan ik daar wel aan komen maar ik weet niet goed naar welke afmeting ik moet kijken. Ik kan momenteel niet passen bij mijn paard vanwege een operatie, dus moet het "op de gok" doen.
Ze is 1.72m. Weet iemand ongeveer hoe de afmeting van zo'n wollen deken moet zijn (het is alleen om uit te zweten na arbeid voor onder haar gewone fleece, dus hoeft niet vast te kunnen enzo).
alvast bedankt !

Magnummm

Re: Zuiver wollen deken; hellup, welke maat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:25

Huh, wil je nou de dekenmaat weten of afmetingen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:29

Je hebt verder geen dekens voor haar, begrijp ik?

Er is een indeling van de maten die voor dekens worden gehanteerd.
http://divoza.com/shop/a.visit/4d0b3bf7 ... ekens.jpg# (klik op het dekentje met de streepjes links en boven)
Uit de tabel kun je opmaken dat je voor jouw paard een deken met een onderlengte 205 cm zou moeten hebben.

Of bedoel je een wollen deken die je op bed gebruikt? Dan kan een eenpersoons wel. :j

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 12:32

Jawel, maar een fleece droogt veel te koud op.
En ze staat gewoon in de winterdekens nu. Ik weet de dekenmaat wel (205) maar die ouderwetse wollen dekens worden op internet niet aangegeven met een paardenmaat, maar met lengte x breedte...... en dat weet ik niet precies. Maar een 1-persoons zou dan wel okee zijn ?
Ik had er net een gevonden van 85 x 200 cm maar volgens mij is dat redelijk kort (de breedte dan)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:35

85 is te smal. 200 cm is denk ik ook wat te lang, maar dat is niet zo erg.
Ik zou voor breedte van 1,40 gaan ofzo.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:50

Even een hersenspinsel... neem een goed passende deken, leg die plat op de grond en meet daar de breedte van. Dan weet je ook wat voor maat wollen deken je moet hebben.

Zit er niet een kringloopwinkel bij jou in de buurt... soms liggen ze daar ook wel voor een prikkie. En anders MP.

[Edit] Ik heb ook een tijdje zo'n ding gebruikt, volgens mij had ik een eenpersoons.