Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kehdra schreef:Ik vind je verhaal nogal vaag, en warrig.
maar begrijp wel wat je bedoelt.
ik denk dat het nooit goed is om gratis paarden aan zomaar iedereen weg te geven, maar dat ligt maar net weer aan de situatie.
ik bedoel, op het schoolplein gaan staan met een bosje shetlanders met roze strikjes, en je geeft ze weg aan 10-jarigen, waar het vervolgens volledig fout gaat. Of je zoek zelf de mensen uit, en geeft ze dan weg, daar zit nogal een verschil in.
IMo zonder een conrete situatie lastig om hier een concreet antwoord op te geven.
Citaat:Ik vind dat je een paard gratis weg kan doen. Maar dan wel op heel veel voorwaarden. Ik zou bij de toekomstige eigenaar langsgaan en de faciliteiten en wil voor het dier bekijken. Als je er een goed gevoel bij hebt zou je het gewoon kunnen doen op voorwaarde wanneer het dier ergens onder lijd je hem terug neemt oid. met afspraken en controleren kom je een heel eind en kan je een mooi liefdevol tehuis vinden voor je paard..
Al moet je wel goed opletten of ze ook wel genoeg geld hebben voor de verzorging van je paard.. als ze er al niet graag voor betalen.. moet je daar wel rekening mee houden
capopjekop schreef:Maar hoe wil je dat gaan controleren? Als je het dier eenmaal hebt weggegeven heb je er niks meer over te zeggen. En mensen kunnen zich mooi voordoen in sommige gevallen. Lijkt het prima in orde, zie je je paard later toch op marktplaats staan als sportpaard.
capopjekop schreef:Maar hoe wil je dat gaan controleren? Als je het dier eenmaal hebt weggegeven heb je er niks meer over te zeggen. En mensen kunnen zich mooi voordoen in sommige gevallen. Lijkt het prima in orde, zie je je paard later toch op marktplaats staan als sportpaard.
Sjolvir schreef:Ongeacht of je een dier gratis weggeeft of verkoopt,
het moment dat hij weg is heb je er niets meer over te zeggen.
Of je hem nou verkoopt voor 10.000 euro of voor 400 of voor niets weggeeft, uithanden geven is loslaten
en hopen dat je de juiste keuze hebt gemaakt en het paard nog een leuk leven krijgt.
Helaas is nieuwe baas kiezen niet makkelijk, omdat mensen zich bij koop nogal eens anders voor doen
dan ze in het echt zijn en hun plannen met een dier niet altijd eerlijk doorgeven.
em_papillon schreef:capopjekop schreef:Maar hoe wil je dat gaan controleren? Als je het dier eenmaal hebt weggegeven heb je er niks meer over te zeggen. En mensen kunnen zich mooi voordoen in sommige gevallen. Lijkt het prima in orde, zie je je paard later toch op marktplaats staan als sportpaard.
Voorwaardes.. desnoods met een contractje oid.. handtekening en je hebt bewijs.. weet niet of het volgens alle wetten en gedoe dan ook geldig is.. maar je hebt in ieder geval iets om het aan te tonen..
LiVetime schreef:Ik heb mijn paard gratis gegeven aan iemand waar ik al een paar weken iedere dag contact mee had. Ze is een bokker, wat me ergens al wat meer vertrouwen gaf. Ik kende haar trouwens niet voordat ik mijn paard 'te koop' aanbood.
Mijn paard stond op het land op rust. Betrof een draver, 19 jaar met artrose. Dan weet je het wel.
Vond het dus veel belangrijker dat hij een lief baasje zou krijgen, dan het geld wat ik ervoor zou krijgen.
En hij heeft een goed huis gevonden. Heb nog steeds contact met haar en wordt op de hoogte gehouden over het wel en wee