Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
flettie schreef:Dat lijkt me een simpel rekensommetje
Alles even 'ruim' genomen:
5x zaagsel a 5 euro : 25 euro
3x brok a 8 euro: 24 euro
kleine baal hooi kost in Twente denk ik gemiddeld zo'n 3.50 euro, ca. 5 balen per week: 17,50
Is tezamen 66,50 euro.
Wat ik me alleen nog afvraag is of je bij de kale stal huur ook gebruik mag maken van de rijbak, paddock en longeerring? Of moet je daar nog weer extra voor betalen?
Persoonlijk zou ik me voor die 10 euro verschil niet de zorg op de hals gaan halen om steeds weer voor brok, zaagsel en hooi te moeten zorgen of om te rijden. Dat heen en weer naar de groothandel rijden kost je natuurlijk ook weer benzine, afschrijving van de auto en tijd
doei schreef:Ik zou voor volpensioen gaan TENZIJ:
- Je niet zelf kan bepalen hoeveel brok en hooi je paard krijgt!
Dan maar liever meer werk en tijd, maar zeker weten dat je paard krijgt wat jij wilt.
flettie schreef:Dat lijkt me een simpel rekensommetje
kleine baal hooi kost in Twente denk ik gemiddeld zo'n 3.50 euro, ca. 5 balen per week: 17,50Is tezamen 66,50 euro.
Delphi2 schreef:flettie schreef:Dat lijkt me een simpel rekensommetje
kleine baal hooi kost in Twente denk ik gemiddeld zo'n 3.50 euro, ca. 5 balen per week: 17,50Is tezamen 66,50 euro.
Volgens mij maak je hier een rekenfoutje en kom je dan op 75,-- euro in de maand alleen al aan hooi.
TS hoe gaat het in de zomer, hebben de paarden dan 24 uur weidegang of staan ze dan snachts ook op stal? Staan ze snachts niet op stal dan heb je dus veel minder kosten aan hooi en zaagsel.
Delphi2 schreef:flettie schreef:Dat lijkt me een simpel rekensommetje
Volgens mij maak je hier een rekenfoutje en kom je dan op 75,-- euro in de maand alleen al aan hooi.
TS hoe gaat het in de zomer, hebben de paarden dan 24 uur weidegang of staan ze dan snachts ook op stal? Staan ze snachts niet op stal dan heb je dus veel minder kosten aan hooi en zaagsel.