Even een vraagje.. Graag jullie mening. Ik heb een buitenstal met 3 boxen. in de ene stal slapen de geiten en de andere stal staat een drachtige merrie. Is het goed om eens te wisselen van stal? de ene keer langs de geiten staan en de andere keer weer in de andere stal??
vind dit namelijk makkelijk met mesten. Nu kan het nog en dacht ga er eens van profiteren!!
Die van mij staat al 4 jaar in zijn 'eigen' stal en dat laat ik ook zo, hier weten ze nl precies welke stal van hun is, dus ze hebben allemaal hun eigen plekje dat ze van binnen en buiten kennen, en als ik met het voer aan kom dan lopen ze allemaal netjes hun eigen stal in. Het lijkt me nogal verwarrend als je dat weer gaat veranderen. Maargoed, als je het een keer wil veranderen dan kan dat natuurlijk prima. Ik zou alleen niet om de paar dagen of elke week bijvoorbeeld gaan schuiven.
Ik zou ze lekker in hun eigen stalletje laten staan, dat is toch hun plekje en daar voelen ze zich veilig in. Als je ze blijft verhuizen dan is dat alleen maar verwarrend voor ze, en vraag ik me af of ze zich wel echt kunnen ontspannen op stal, omdat het toch elke keer een soort van nieuw is en dus spannend.
Die van mij heeft echt haar eigen stal en ze is dat al lang gewoon op deze manier. Het is maar 3 meter maar ik denk dat ze toch in de war zou zijn van die 3 met (waar ik niet mee bedoel dat ze gelijk stress zou krijgen ofzo )
Een drachtige merrie moet je iig de laatste maanden van de dracht niet van stal wisselen ivm 'vreemde' bacteriën.
isverwijderd
Geplaatst: 15-12-10 22:24
DubbelDun schreef:
Een drachtige merrie moet je iig de laatste maanden van de dracht niet van stal wisselen ivm 'vreemde' bacteriën.
onzin
DubbelFun
Geplaatst: 15-12-10 22:25
Kan zijn, maar waarom het risiko nemen terwijl het niet nodig is
Felien_Kyra
Geplaatst: 15-12-10 22:26
Mijn pony gaat van winter naar zomer stal.(en andersom) wat ik merk voelt ze zich in allebij thuis; gaat in alle 2 liggen, kijkt vrolijk, eet gewoon, eigenlijk alles wat ze in de winter stal doet, doet ze ook in de zomer stal en andersom. natuurlijk kan ik niet helemaal weten hoe ze zich voelt. maar anders geeft ze het vast aan.
Maar ik weet niet hoe die van jou is en aan de meeste tips hierboven, heb je wel wat. Dus kijk daar maar naar.
maar met die van mij kan het volgensmij wel.
Christiene
Geplaatst: 15-12-10 22:28
DubbelDun schreef:
de stal ernaast misschien midner kans maar zeker als het een hele nieuwe stal is op andere terrein ben ik het hier wel mee eens!
isverwijderd
Geplaatst: 15-12-10 22:34
DubbelDun schreef:
Kan zijn, maar waarom het risiko nemen terwijl het niet nodig is
Drachtige paarden moeten nooit in aanraking komen met zieke paarden. In een stal van een gezond paard is er niks aan de hand. Als wij ze naar de werpstallen brengen waar de afgespeende veulens tot voorkort stonden is er niks aan de hand hoor als die gezond zijn...
Ik denk niet dat je paard er depressief van wordt als je hem verwisselt Maar ik denk dat ie het fijner vindt om gewoon een vast plekje te hebben. Mijn paardje loopt altijd zelf naar z'n eigen boxje en zijn eigen paddock
thanks voor de antwoorden. uuuh de andere stal was naast de geiten dacht dat is leuker voor haar. en het was nog een nieuwe stal waar geen ander paard in had gestaan. Maar ik laat haar nu lekker langs de geiten staan, heeft ze wat aanspraak