Gisteren zijn wij gaan kijken bij een enorm leuk Belgisch Trekpaard veulen. Nu waar hij zou gaan staan is enkel de weide voor hem nog niet klaar. Maar zou het tot het voorjaar kwaad kunnen dat hij bij de kippen (en ganzen) gezet zou worden? Waar moet ik extra op letten als hij met deze dieren zou zitten?
Wand hem nu tot het voorjaar op stal zetten vinden we maar niets. En het is liefde op eerste zicht, dus het zou zo jammer zijn dat we hem moeten voorbij laten gaan.
Je hebt kans dat hij op de kippen en ganzen gaat jagen. Maar komt hij alleen te staan? Een veulen hoort samen met vriendjes te staan en niet met een paar kippen. Kun je hem niet gewoon doorbrengen naar een opfok?
Ook bij mij ging het altijd prima: de paarden en de loslopende kippen. Kippen zijn snel, en hebben heus respect voor paardenbenen. Zoals je zelf zegt: alleen maar op stal is ook niets. Maar hoe zit het met het belangrijke punt van het paardenvriendje? Er staat niets over in je openingspost, terwijl dat eigenlijk nog het belangrijkste is!
ja had er eigenlijk in het begin al iets over mogen plaatsen. Wij zijn vollop op zoek naar nog een Belgisch trekpaard veulen Natuurlijk kopen we niet de eerste de beste en moet hij / zij ons aanspreken
natuurlijk kan dat,let er idd op dat de ganzen en kippen wel weg kunnen mocht dit nodig zijn?! verder voorzie ik geen probleem hierin
ferropaard
Geplaatst: 16-12-10 14:15
ik denk dat het wel kan, mijn paard heeft ook af en toe bij kippen gestaan. alleen 1 kip heeft het niet gered hij is er op gaan staan toen hij de dolle 5 had. ik denk dat hij zin in kip had ofzo
blue_kim
Geplaatst: 16-12-10 14:24
Als je zorgt dat de kippen en ganzen kunnen ontsnappen aan de paarden dan zou het moeten kunnen hoor. En zeker als ze straks met zijn 2en staan, dan zullen ze (waarschijnlijk) niet zo snel de kippen en ganzen opzoeken. Maar ik zou het wel even goed in de gaten houden, zou sneu zijn als je een paar platgelopen kippetjes in je land vind 'sochtends.
Tigra_
Geplaatst: 16-12-10 15:58
Als er nog minimaal 1 ander paard bij staat is dat geen probleem. Onze shetten lopen ook samen met kippen, de shetten waren er eerst en de kippen waren in het begin heel intressant gingen ze achterna enzo maar na paar dagen zijn ze het gewend en nu laten ze elkaar allemaal wel met rust de kippen gaan gerust bij de shetten in de schuilstal zitten. Maar ganzen kan weleens een ander probleem zijn die zijn best brutaal en "agressief" die gaan niet zomaar aan de kant ik weet nog wel dat bij mijn andere paard heel wat jaren terug, ganzen los over het erf liepen ze konden in en uit de wei maar toen ze jongen hadden zijn er toch een stuk of 3 plat terug gevonden.