Voer all inc. E-pony?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

semperlupe

Voer all inc. E-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 00:17

Goede avond!

Binnenkort krijg ik een E-pony. <3 Heb hiervoor altijd voor shetjes gezorgd, maar die eten toch wel een stuk minder!

Ik weet echt niet wat ik qua voor voor mijn pony moet kopen. Kan iemand mij een indicatie geven? Ik heb al gezocht hier op het forum, en op google maar niets kunnen vinden |(
Hij staat in een mooie meadow, met voldoende gras. Hij is nu drie jaartjes oud, dus hij werkt nog niet echt. Ik ga al wel beginnen met af en toe rustig longeren.

mvg,
Semper

NB: Waarom staat hier bij de smileys wel een koe, maar geen paard? :) (Ja, ik ben nieuw hier!)

blue_kim

Re: Voer all inc. E-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:29

De pony is nu nog niet can jou begrijp ik?
Vraag even aan de huidige eigenaar wat de pony nu gevoerd krijg, dan kan je dat gaan voeren. het is niet verstandig om meteen heel anders te gaan voeren.
Verder blijf ik erbij dat een paard niet heel veel krachtvoer nodig heeft, maar gewoon lekker onbeperkt ruwvoer, en misschien een kwartje biks/musli voor vitamines.

semperlupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 00:43

blue_kim schreef:
Vraag even aan de huidige eigenaar wat de pony nu gevoerd krijg, dan kan je dat gaan voeren. het is niet verstandig om meteen heel anders te gaan voeren.
Verder blijf ik erbij dat een paard niet heel veel krachtvoer nodig heeft, maar gewoon lekker onbeperkt ruwvoer, en misschien een kwartje biks/musli voor vitamines.

Oh wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht! Heel erg bedankt :)
Een appeltje hier en daar is ook niet verkeerd, denk ik zo? :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:58

semperlupe schreef:
blue_kim schreef:

Oh wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht! Heel erg bedankt :)
Een appeltje hier en daar is ook niet verkeerd, denk ik zo? :)

nee hoor een appeltje of worteltje is af en toe niet verkeerd, maar let erop dat je je paardje niet teveel voert, hierdoor krijg je van die paarden die steeds ´schooieren´ als het ware. helemaal omdat hij nog zo jong is!
ik geef mijn 2,5 jarige (fjord) bijna niks uit de hand. hij krijgt het meeste uit de eetbak.

verder kun je de eigenaar vragen wat die voert, en ditzelfde voeren!
en idd., ik ben het eens met het ruwvoer! dit is heeeeeeeeeeeeel belangrijk voor een paardje

veel succes/ plezier met je toekomstige paardje en we zullen um vanzelf nog wel een keer meeten op bokt!

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:02

gewoon even na vragen en schrijf het des noods even op zodat als je het paardje heb je dan zeker weet hoe of wat je paardje gewend is. en vaak helpt het ook als je vraag van welk merk dat kan een hoop voorkomen. succes :)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:59

Begrijp ik het goed dat je al een pony hebt gekocht maar in je onderschrift de oproep doet dat je op zoek bent naar een onderkomen voor deze pony?
Of heb je nog niet een pony gekocht / op het oog?