D.bruine troep uit de koker van mijn ruin (?)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

caro_en_axel

D.bruine troep uit de koker van mijn ruin (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 23:53

Ik merk sinds een paar dagen dat de achterbenen van mijn haflinger onder zitten met wat vettige, donkerbruine smeersel. Dit komt uit zijn koker. Soms haal er er wat strootjes uit ofzo, maar nooit echt veel aandacht aan besteed.
Moet ik me zorgen maken? En wat moet ik nu doen?

*misschien kom ik over als een wanhopig persoon, maar wil alleen het allerbeste voor Axel!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:01

Als hij uitschacht, hoe ziet zijn piem er dan uit? Is tie vies met vellen en brokkels? Dan zou je hem wel eens schoon kunnen maken. Dat gaat niet bij alle ruinen even makkelijk. Sommige mensen gebruiken er warm water met een beetje baby olie en een spons voor. Met die spons kun je een behoorlijk stuk in zijn koker gaan. Gebruik veel water en schrik niet van de enorme ranzige bruine viezigheid die er je uit kunt halen.
Anderen, zoals ik, weten wanneer het paard uit gaat schachten. De mijne doet dat altijd wanneer ik hem na het rijden op stal breng. Ik zorg dan dat ik een stapel geoliede babydoekjes klaar heb liggen (ongeparfumeerde) grijp zijn fluit en poets die schoon. Dat vind hij niet leuk maar ik heb ook wel eens dingen die ik niet leuk vind en die toch moeten.
Ik maak die van mijn ruin hoogstens een keer per jaar schoon. Maar het verschilt van ruin tot ruin.

Wat me nu opvalt is dat je zegt dat er sinds kort bruine rommel uit komt. Als je merkt dat hij niet meer uit kan schachten dan moet je even contact opnemen met de VA want dat is niet goed. Het is ook niet goed als de top of schacht gezwollen zijn, dan geld hetzelfde..
Ik hoop maar dat er niks geks aan de hand is.

_Bitje_

Re: D.bruine troep uit de koker van mijn ruin (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:04

ik doe beau zijn piem nooit eigenlijk, ik sta op een pensionstal en niemand doet dat.
Is het echt noodzakelijk? ik vind het een beetje een vies idee :')

Fientje1111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:34

het paard van mijn vriendin heeft hier vaak last van :) gewoon goed schoon poetsen, en mocht je de kans krijgen dat die eens uithangt schoonmaken :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:41

_Bitje_ schreef:
ik doe beau zijn piem nooit eigenlijk, ik sta op een pensionstal en niemand doet dat.

Nee het is lang niet bij alle ruinen noodzakelijk. Maar bij sommige wel, die hebben dan gewoon veel "kaas" zeg maar.
Tja het is vies, maar dat is babypoep ook. Het hoort er nou eenmaal bij
Laatst bijgewerkt door mrie op 12-12-10 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:42

mrie schreef:
_Bitje_ schreef:

Nee het is lang niet bij aslle ruinen noodzakelijk. Maar bij sommige wel, die hebben dan gewoon veel "kaas" zeg maar.

daarom wil ik later ook geen kinderen :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:50

hij heeft gewoon een erg vieze koker!
schoonmaken(erin) met een vochtig washandje met babyshampoo. anders krijgt5 ie een ontsteking, en dat wil je niet hebben!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:05

mrie schreef:
_Bitje_ schreef:

Nee het is lang niet bij alle ruinen noodzakelijk. Maar bij sommige wel, die hebben dan gewoon veel "kaas" zeg maar.

_/-\o_ _/-\o_

Mijn fjordenhengstveulen heeft dat ook hoor, gewoon wat meer smeer dan gewoonlijk.
Als ik het zie *meestal een soort van sliertje smeer wat aan koker hangt* dan pulk ik dat er
met mijn vingers uit.

Om het milieu in de schacht niet te verstoren, ga ik dat niet schoonmaken met het een of ander.
Zolang het er uitkomt is het prima. Ze maken die smeer aan zodat het schachten soepel verloopt.
Heeft dus echt wel een functie.

Zijn piemel zelf is helemaal keurig, zonder schilfers of wat dan ook. Ik mag er ook gewoon aanzitten, dat heb ik hem al heel gauw geleerd. Mochten er schilfertjes komen, kan ik het er zo afhalen zonder problemen.

caro_en_axel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 10:02

Ik heb zijn willy er al een paar dagen niet meer uit zien komen.. En ik vind het niet vies om te doen ofzo, ben wel wat gewend met twee kleine kinderen. Het viel me gewoon ineens op dat er aan de binnenkant van zijn achterbenen allemaal soort smeer zit. Hij vind het geen probleem als ik er aan zit, dus nu pak ik dus een bak warm water met een druppel babyolie en een washand en dan ga ik naar binnen. Dan voel ik de kop, kan ik daar ook omheen? En dus als hij er niet meer volledig uitkomt moet ik de VA bellen? Ik weet dat toen hij er vorige week uitkwam er wel gelige korsten aan zaten, maar mijn paardengekke vriendin met 3 haflingers zei dat die van haar dat ook wel eens hebben.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:26

Die harde korsten en vellen komen omdat ie 'm naast het plassen niet gebruikt voor andere doeleinden, weleens een hengst met vellen eraan gezien ;)
Dus dat smeersel hoort wel, maar moet niet teveel zijn dan kan het inderdaad tot ontstekingen leiden.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:30

ik zou het niet met (baby)shampoo/olie doen.. en anders echt maar minimaal gebruik
Als je het niet goed uitwast, kan het behoorlijk gaan irriteren!
Met warm water is voldoende

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:31

Dat heeft die van mij ook 1x in de zo veel tijd.
Het ruikt dan ook heel sterk en idd aan de binnenkant van zijn achterbenen soort van smeer.
Ik maak het altijd schoon met warm water en betadineshampoo, plastic handschoentje aan en dan voorzichtig het dikste troep uit zijn koker halen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:38

Ik lees even mee op de hoop een gouden tip tegen te komen.

Helaas mag ik dus nooit aan de penis komen, als iemand hem vasthoud mag ik wel de koker uitwassen.
Het betreft een welsh van 1.29 en ik kom niet verder dan mijn pols in de koker. We hebben alleen ijskoud grondwater dus kan ik hem ook niet uitspuiten, in de zomer is het water ook nog veel te koud.

Verdoven heeft geen zin, voor de tandarts had ik een hele tranqui gel erin gedaan, aan de droge mond wist de tandarts dat hij verdoofd was voor de rest oogde hij normaal. Maar vergeet het uitschachten maar.
En de klaargezette spulletjes om te wassen (ik dacht handig, verdooft dus kan ik de penis wassen) gingen ongebruikt weer retour.

De penis is vies met vellen en korrels, de koker is dik, de prostaat is opgevoelt door de dierenarts (via de buitenkant) die was nog goed, dus geen prostaatklachten. Ook het plassen is nog goed en normaal en hij schacht wel gewoon uit.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:54

Die van mij wou eerst ook niet hebben dat ik aan zijn koker zat, maar hij heeft maar te accepteren dat ik hem overal aanraak.
Hij schacht ook niet uit, maar doordat ik de dikste "knikkers" uit zijn koker haal scheelt dat al heel wat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:03

Als hij uitschacht dan pluk ik heel snel de velletjes eraf.
Doe ik dit niet snel en stiekum dan heb ik een achterbeen tegen mijn hand aan zitten.
Is al eerder gebeurt toen kon ik naar het ziekenhuis om te kijken of mijn pols niet gebroken was _O-

caro_en_axel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 18:06

Maar wat te doen als hij nooit uitschacht (als je er bij bent) ??????????

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:06

bruin bier geven helpt dacht ik

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:09

Mando schreef:
Als hij uitschacht dan pluk ik heel snel de velletjes eraf.
Doe ik dit niet snel en stiekum dan heb ik een achterbeen tegen mijn hand aan zitten.
Is al eerder gebeurt toen kon ik naar het ziekenhuis om te kijken of mijn pols niet gebroken was _O-

Dat laatste heb ik dan niet gehad :P Maar idd ik pulk ook altijd heel snel wat velletjes eraf, maar die van mij pikt het ook echt niet := Hij haalt gelukkig niet echt uit.. Maar lastig is het wel :=

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:55

Mando schreef:

Haha dan heb je wat uit te leggen daar :D

Ik heb gelukkig een merrie dus hoef me hier geen zorgen over te maken, behalve dat ik de uier ook wel eens schoon moet maken omdat tussen de tepels zich nogal wat drek verzamelt. Denk dat iedereen dus op die manier wel eens ongewenste intimiteiten met zijn paardje uit moet voeren helaas...