Pony mag niet op de weide van me tante

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Diditje

Pony mag niet op de weide van me tante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:30

Hoi allemaal

Ik heb een vraag.
Ik had 3 weken geleden mijn pony verkocht aan iemand, maar door prive redenen is ze weer terug gekomen.
Toen ze nog bij ons was stond ze altijd op de wei met haar moeder, behalve 's nachts.
Nu met pony weer terug is wil me tante niet meer hebben dat ze op de wei komt, ik weet nieteens de reden, maar ze wil het niet hebben.
Dus nu staat mijn pony gwn in de stal.
Nou was mijn vraag of dat kwaad kan, want ik ben zelf zwanger(32wkn) dus ik kan ook nietmeer met haar gaan wandelen want ze duwt me omver en het is gewoon ook te glad.
Krijgt ze nu teveel energie? want ze krijgt nu ook geen brok voeding omdat ik anders bang ben dat ze teveel energie krijgt, ze kan zich wel gewoon goed bewegen in de stal, ze pas er zelf ongeveer 3-4x in.

Groetjes Dionne

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:35

Hoe lang moet dit dan gaan duren? Een paard dag en nacht in eens stal zetten (buiten extreme gladheid om natuurlijk) kan natuurlijk niet.

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:37

Hey,

Ik denk niet dat je pony het zo leuk zal vinden om constant op stal te staan :s
Mss kan je haar even naar een andere stal overbrengen en gw stalhuur betalen. En mss ook iemand zoeken die jou pony wil rijden en verzorgen tot na je bevalling?
Je kan zo een tienermeisje nog heel gelukkig maken denk ik :)

Groetjes

Diditje

Re: Pony mag niet op de weide van me tante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:43

Heej,

Daar zat ik zelf ook over na te denken, maar ik heb er gewoon geen geld voor... door alle babyspullen enzo die ik heb moeten kopen is m'n geld gewoon bijna op :s
Haar hier ergens rijden is ook geen optie want er is niks in de buurt :s
Ik moet haar gewoon zo snel mogelijk weer verkopen denk ik :(

Groetjes

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:48

Komt ze helemaal niet buiten dan?

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:49

Nee, nouja alleen als ik een klein stukje met haar ga wandelen, maar ze staat in een grote blokhut, dus wel in de buitenlucht.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:53

een pony moet echt zoveel mogelijk naar buiten kunnen, kun je niet een andere plek voor je pony zoeken?

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:55

Nee helaas niet, want ik kan geen huur betalen.
Ik ben al bezig een andere plek te zoeken door middel van verkopen, ze staat op Marktplaats omdat ik haar hier nog niet kan plaatsen :s

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:57

Ze moet toch echt haar energie kwijt, misschien dat je voor zolang een verzorgster kan zoeken. Zodat het beestje toch zijn aandacht en energie kwijt kan. (Denk dat het ook makkelijker verkoopt als ze niet te druk is) Nu ken ik de pony natuurlijk niet, maar buitenlucht en de benen strekken is erg belangrijk.

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:02

Ik kan haar zelf wel verzorgen, dat is het probleem niet, maar een verzorgster zoeken heeft ook niet zoveel zin als er tog geen ruimte is waar ze haar energie kwijt kan.
Ik zit nu zo'n 3 uur per dag bij haar, ook gewoon voor de gezelligheid in de stal enzo en loop stukjes met haar over ons oprijpad maarja verder kom ik niet want ze is als de dood voor de straat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:07

Zou je niet gewoon aan je tante vragen wat de rede is ipv lijdzaam toe te kijken.
Als ze vorig jaar wel de weide op mochten waarom nu dan niet en mag haar moeder dan wel de weide op.

Je kan een paard niet 24 uur per dag op stal laten staan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:11

Je hebt haar verkocht en weer terug genomen, waarom?

Een pony hoort geen 24/7 op het hok! Ik zou eens een goed gesprek voeren met je tante! Vraag haar maar eens of ze zelf ook 24/7 op de wc gaat zitten!!

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:18

Waarom ik haar weer trg genomen heb is omdat ik haar had verkocht aan een vriendin en had toegestaan in een termijn betaling, maar ze kan mijn pony helemaal niet aan.
Mijn pony heeft een beetje een strenge hand nodig en neemt als het even kan een loopje met je tenminste bij haar dan.
Maar ze was zo anders bij haar dat ze haar niet kon verkopen en dan zou ze uiteindelijk naar de slacht gaan :s en dat laat ik echt niet toe...

Ik weet dat ik haar niet had moeten terug nemen maarja wat moest ik anders :s

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:19

De reden dat ze niet op het weiland mag licht financieel hoorde ik van mijn moeder.
Morgen zie ik mijn tante weer en dan ga ik het er inderdaad even met haar over hebben...
Nog tips hoe ik het het beste kan aanpakken? want ze voelt zich wel snel aangevallen...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:23

Misschien kan je je tante een (kleine) vergoeding betalen? Laat haar weten hoe moeilijk je de situatie vindt en dat je momenteel met de handen in het haar zit. En is het een idee als je moeder bij het gesprek zit?
Verder heb ik ook ergens het idee dat je de pony beter moet opvoeden voor je haar weer verkoopt en vervolgens wederom terugkrijgt. Daar schiet niemand iets mee op.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:25

En dat financiele aspect was voorheen geen probleem?
Ik vind het wel een beetje vaag van je tante, maar goed. Ik hoop dat je snel een goed plekje voor je pony vind.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:28

Mischien tegen je tante zeggen dat ze wel eens onhandelbaar kan worden van zolang op stal staan,
en dat het dan nog langer duurt voordat je haar verkocht hebt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:30

Zou tante daar boodschap aan hebben?

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:31

Ja dat kan ik inderdaad ook wel zeggen, want het is ook gewoon zo...
Over dat beter opvoeden, ik heb met haar nooit problemen gehad, ze heeft me ook nooit uitgeprobeert of wat dan ook, ze doet alles ook heel braaf hier, ik denk ook dat mijn vriendin niet echt goed voor haar is geweest dusja echt goede vriendinnen zijn we niet meer...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:33

Lastig maar als ik eerlijk ben denk ik dat je de pony ook niet erg snel kunt verkopen als je het zo laat staan je zegt dat er geen mogelijkheid voor rijden is? Neem aan dat een eventuele koper wel het paard wil uitproberen, en als ze al wat fris is dan zal ze dan nu helemaal zijn als ze geen vrije beweging mee heeft dus denk toch dat je een oplossing moet gaan zoeken.
Anders zul je het paard naar handelaar moeten brengen die nemen het paard waarschijnlijk zo van je over maar je moet dan niet te veel geld er voor willen hebben dus nu lijkt me een handelaar geen slechte keus bel er eens een aantal op of ze intresse hebben.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:34

ik weet niet uit welke regio je komt?
maar anders kan ik hier wel wat regelen ik ken iemand die opzoek is naar een gezelschaps pony/paardje!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:48

En als je je tante geen (kleine) vergoeding kan betalen, vraag dan of je in ruil voor dat je pony bij haar in het land mag staan jij huishoudelijke taken doet! Bijvoorbeeld strijken/wassen/stofzuigen/dweilen?

Vervelende situatie.

Diditje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:49

Ik woon in Oosthuizen, in Noord-Holland

Dat vind ik nog nieteens een slecht idee Fury, kan ik morgen inderdaad wel voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 10-12-10 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:53

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:04

Wat een leuk beestje.
Kan je misschien een andere bokker voor je vragen om er hier op te zetten??