Ik heb even een vraag (ben hier gezien onderstaande situatie even anoniem ingelogd) aan mensen die zich bekend zijn in het alternatieve circuit, zoals reiki/telepathie/paranormale gevoelens, etc. Ik weet even niet de juiste benaming ervoor
Sorrie.. Mijn vraag is simpel, de kwestie is gecompliceerd.. Ik zal een poging doen.Het paard dat ik bijrijd is van mensen die niet veel verstand van paarden hebben. Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn. Nu ben ik zelf iemand die nog al nuchter is en met beide benen op de grond staat.
Probleem: Paard voelt zich niet lekker en zit niet goed in z'n vel. De dierenarts heeft uitvoerig bloedonderzoek gedaan, etc. Daar is NIETS uitgekomen. Ik zit nu zelf te denken aan iets tussen de oren van het paard
Ik weet het nl. niet meer...
De merrie in kwestie heeft geen zin om te grazen, ligt erg veel. Ze heeft eczeem dat goed behandeld lijkt te worden. Verder krijgt ze een half kg biks en veel extra supplementen zoals multivitamine, knoflookpoeder, appelazijn.
Dit KAN een mogelijke oorzaak zijn (dacht ik zelf nl.) en ik ben er mee gestopt. Na de vakantie zal ik de eigenaar ook vragen hiermee tijdelijk te stoppen. Dagelijkse weidegang aanwezig en verder op de paddock met andere paarden. Hele dagen op de wei heeft vreetzucht tot gevolg en zorgt voor enorme dikte.
Het gaat een hele tijd goed en dan is er in ene weer een dip. Ik weet niet, maar ik ben niet het persoon dat snel zijn heil zal zoeken in het alternatieve circuit. Nu echter wel. De merrie in kwestie gaat binnenkort verhuizen en dan stop ik met haar te doen. Voor die tijd zou ik graag niet zo machteloos willen staan.
Wat zoek ik eigenlijk na dit onsamenhangende verhaal: Is er misschien iemand hier op bokt die bv. a.d. hand van een digitale foto het e.e.a. zou kunnen voelen of you name it.? Dit tegen een wederdienst, financiele vergoeding of een donatie aan een goed doel (bv. Brook Hospital).
Zoals ik al zei, ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik probeer van alles.
De eigenaar staat niet zo positief tegenover dit soort alternatieve methodes heb ik het idee. De confrontatie wil ik uit de weg gaan voorlopig, tot ik iets meer 'zeker' weet. Vandaar ook even min of meer anoniem, ze komt nl. wel eens op bokt lezen heb ik begrepen.
Als er iemand kan helpen, heel graag
Dankbaarheid is erg groot. Ik zou dit paardje graag wat positiviteit willen meegeven, mocht ze idd depressief zijn.
Misschien heeft iemand anders nog tips/advies? PB's zijn van harte welkom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Je kan in elk geval een paardje misschien weer gelukkig maken!
Alvast bedankt!!!