Paard verder weg stallen, hoe doen jullie dat? 50 km +

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Paard verder weg stallen, hoe doen jullie dat? 50 km +

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:11

Ik ben benieuwd naar bokkers die hun paard ook verder weg heb gestald omdat de mogelijkheden voor vooral paard, maar ook ruiter daar gewoon beter zijn.

Hoe doen jullie dat, hoe vaak gaan jullie er naartoe? Hoe doen jullie dat met het winterse weer, zoals nu?
Is het goed te combineren met werk/school/e.d.?

Ik ben benieuwd!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:17

in welke zin ver? De mijne staat op 16 km van mijn huis.
Ik vindt het niet ver maar een hoop andere mensen wel.

Ik ga er dagelijks naartoe. Maar mocht het met dit weer niet mogelijk zijn om te gaan, dan wordt hij daar gewoon verzorgt
1 belletje is dan voldoende.

Het is verder goed te combineren met werk ed. Moet soms wel plannen
maar paard staat er super dat is voor mij de hoofdreden.
We hebben er geen binnenbak,maar daar kan ik met de trailer wel naartoe.

Edit* lees net 50+ sorry

yvette46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:19

IK woon zelf in zwolle en mijn paard staat in coevorden, dit is gedaan omdat mijn dochter graag klassiek wil rijden en dit de dichtsbijzijnde mogelijkheid was. Paard is 5 jaar en dochter 15.

Hij staat normaal nog in halftraining en dan gaan we zelf 3 keer per week erheen.
Mijn dochter rijdt hem sindskort ook zelf nog wel aan de lijn.
Met die slechte weer hebben we hem weer in voltraining gezet en gaan 2 keer per week erheen, mits het weer het toelaat.
De afgelopen week niet geweest vanwege de gladheid en het is 1 uur rijden daarheen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:20

Ik moet er niet aan denken.
Ik heb mijn merrie een maand geleden verhuisd van 1 km naar ca 18 km. Rij er een kwartiertje over maar het kost toch weer een half uur per dag meer. Daarbij rij je niet ff makkelijk heen en weer om bijv medicijnen te geven etc. Met slecht weer is het een stuk lastiger.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:32

Mijn paard staat in Renesse. Zelf woon ik in Zwijndrechtl zo'n 80 Km verder.
Elke zomer staat hij daar en leeft hij helemaal op. Hij en ik hebben het gewoon veel meer naar ons zin. door een ziekte mocht ik hem niet terughalen in september, en toen besloten we blijven hier staan. ik kan 3 dagen in de week bij een vriendin slapen. 3 dagen wordt hij verzorgt als ik werk/naar school ga. Nu moet ik wel zeggen dat er op de korte termijn plannen zijn om te verhuizen naar Renesse :o . Is hier gewoon zo fijn voor beide!

_Groover_

Re: Paard verder weg stallen, hoe doen jullie dat? 50 km +

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:08

mijn paard staat in belgie haha het is net over de grens bij tilburg.
Ik woon in de buurt van dordrecht en het is dus echt een uur rijden voor mij. Het is een heel eind maar ik ben daar toen heen verhuist omdat ik niet meer elke dag naar hem toe kon en daar staat hij 24/7 buiten in kuddeverband en met een enorme schuilstal. Echt zo natuurlijk mogelijk. Er is een enorm bos in de buurt en de sfeer is er super!
Mij ging het voornamelijk om het feit dat als ik niet naar hem kan dat hij zich toch vermaakt en niet staan wegtekwijnen is een stalletje. Als ik nu kom is het een extratje laat maar zeggen :D

naar aanleiding van een stalgeldverhoging ga ik nu wel verhuizen..
Richting breda, goedkoper en dichterbij, dit is nl maar 20 min rijden en nogsteeds staat hij lekker buiten en heb ik schitterende rijmogelijkheden :j

ik heb hem jaren 5 min van mn huis gehad... Erg makkelijk, maar de omgeving in de randstad ging me zo tegenstaan dat ik niet meer met plezier naar hem toe ging...

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:18

Mijn paardjes staan ong een uur reizen van me vandaan. Voor mezelf is het niet echt ideaal (ik vind de reistijd behoorlijk lang, hopelijk word dat anders als ik verhuis :) ) Maar mn paarden staan daar niet dagenlang op stal en dat vind ik wel erg prettig

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:23

Onze paarden staan op 1 uur rijden op stal. Ik ben meegegaan met de paarden van mijn instructeur die mij bijna dagelijks begleidt. Van hem leer ik zeer veel, dit heb ik ergens anders dus niet. Vandaar onze keuze om vanuit Zeeland bijna dagelijks, (wat best pittig is) naar Tilburg te gaan.(87 km. enkele reis)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:24

wat noem je ver weg? Ik moet een half uur rijden, dat is wel de grens. Heb het een tijdje gehad dat ik er bijna een uur over deed (andere stal), en dat ging echt niet.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:26

Onze paarden staan ongeveer 35 minuten bij ons huis vandaan.
Bij deze stal wordt alles gedaan, ze worden gevoerd, stallen worden gedaan, de paarden gaan 's morgens naar buiten en 's middags weer naar binnen (365 dagen per jaar). En wij gaan 's avonds naar stal om te rijden etc. Op zaterdag gaan wij eigenlijk nooit die kant op, dat is een avond voor onszelf.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:28

ik heb mijn paarden aan huis staan, voorheen altijd op een pensionstalling op ongeveer 15 km afstand... maar ik merk nu toch wel dat mijn paard en ik een stuk closer zijn geworden sinds ze aan huis staat... ik zie haar nu ook min. 5x per dag...heerlijk... ik zou het dan ook niet meer kunnen, mijn paard ver van huis zetten.. al was het maar 15 km, het is toch steeds 20 minuten rijden, en dat weerhoud mij soms te gaan...

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:42

6 jaar lang heb ik mijn paard op 80km. afstand gehad nadat ik verhuisde voor de liefde.
In mijn nieuwe omgeving kon ik in al die jaren geen vergelijkbaar goed plekje voor mijn paard vinden en ik heb heel veel stallen bezocht!
Ik ging zo'n drie á vier keer per week naar stal, maar even op en neer om een appeltje geven dat ging natuurlijk niet.
Als ik een keer niet lekker was of het weer liet het niet toe om te gaan dan maakte ik mijn geen zorgen omdat hij geweldig goed verzorgd werd.
Het is natuurlijk wel hardstikke zonde van je tijd en je geld en als er iets loos is dan kan je er niet meteen zijn.
Ik vond het te doen, het was niet ideaal voor mij maar ik heb gekozen voor het welzijn van mijn paard.
Inmiddels zijn wij verhuisd en staan de paarden aan huis, dat is wel ontzettend genieten.

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:48

Ik zelf woon in Utrecht.. En m'n paarden staan in Apeldoorn.. elke dag 64 km heen en 64 km terug... heb daar mn weiland met stallen... normaal haal ik ze de winter teurug..maar laat ze deze winter ook daar... heb gezocht naar stallen maar nergens mag je paard naar buiten..en nu lopen ze 24/7 buiten met grote schuur waar ze in kunnen.. met onbeperkt hooi. heerlijk! tis ff rijden.. maar dan heb je met niemand wat te maken. en weet ik veel hoeveel km aan ruiter paden door de bossen .

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:32

Ik heb ook een paar jaar mijn paard verder van huis gehad (half uur met auto). Nu staat ze op 5 minuten met de auto. Ik merk dat ik wel vaker op stal ben sinds deze verhuizing. Soms bv twee keer per dag, ook om bv te kletsen of zomaar even kijken of wat doen. Toen ik nog een half uur moest rijden ging ik niet naar stal als ik niet ging rijden (volpension). Nu ga ik elke dag, ook al is het maar even.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:20

Mijn nieuwe paard komt in ieder geval de wintermaanden op 53 km (dus net boven de 50km :+ ) bij ons vandaan te staan. Ze komt bij een volpensionstal waar ook goed gemend kan worden. Mennen bij stallen is vaak best wel een probleem, menig dressuurruiter is er niet van gediend als je voorbij komt met je wagen ook al is het maar in stap ;)
Daarbij heeft deze stal zowel instructie met mennen als met dressuur, dus ze kunnen mij volop helpen met mijn paard zodat ik zelf niet hoef te gaan zitten prutsen.
En last but not least ze hebben fantastische uitrijmogelijkheden, zowel voor voor de wagen als voor onder de man :D
(ze komt in Breda/Rijsbergen te staan).
We hebben in de planning minimaal 3x per week te gaan rijden, als het meezit meer. Als ik niet kom wordt ze er zowiezo uit gezet en als ik wil kunnen ze hem ook rijden of onder de man / voor de wagen / of longeren.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:29

Sinds afgelopen weekend kan ik er ook weer over meepraten :). Paard staat zo'n 80 km bij mij vandaan. Hier in de buurt blijkt het onmogelijk om je paard op een paardwaardige manier te houden, dus dan maar verder weg. Als ik weet dat mijn paard goed staat, heb ik vrede met de lange reistijd en niet meer dagelijks erheen :).

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:32

Mijn moeder brengt mij naar m'n paard :+
Met de auto doen we er 25 minuten over, en met school valt het super te combineren want hij staat op een stal waar de stalhulpen etengeven en de stallen uitmesten :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:40

Dani_ schreef:
Sinds afgelopen weekend kan ik er ook weer over meepraten :). Paard staat zo'n 80 km bij mij vandaan. Hier in de buurt blijkt het onmogelijk om je paard op een paardwaardige manier te houden, dus dan maar verder weg. Als ik weet dat mijn paard goed staat, heb ik vrede met de lange reistijd en niet meer dagelijks erheen :).

Dus jouw paard voor door iemand verzorgd, gevoerd hooi/water, e.d.? En hoe vaak rijd je dan op en neer?

Ik vind het lastig. Ik wil mijn paard het liefst naar buiten van opkomst zon tot donker maar liever 24/7. Dat is hier in de buurt niet. Verder weg wel maar dan moet je keuzes maken. Ik red het niet om daar met regelmaat zo'n stuk te rijden ivm financien maar ook vanwege mijn oude autootje die prima is voor korte stukjes maar voor langere afstanden..

Dus het is lastig..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:53

Voor mij is dit niet van toepassing maar ik vind het heel knap dat mensen die keuze maken om een paard zó ver bij huis vandaan zetten/stallen.
Uiteraard is dit met achterliggende redenen.
50 kilometer of meer is ruim 3 kwartier rijden. HEEN! En dan moeten de mensen ook weer terug.
Zijn er echt mensen die dagelijks naar hun paard reizen en de kilometers maken om de hobby te kunnen uitoefenen? :-)

Roelke_ schreef:
Ik ben benieuwd naar bokkers die hun paard ook verder weg heb gestald omdat de mogelijkheden voor vooral paard, maar ook ruiter daar gewoon beter zijn.

Hoe doen jullie dat, hoe vaak gaan jullie er naartoe? Hoe doen jullie dat met het winterse weer, zoals nu?
Is het goed te combineren met werk/school/e.d.?

Ik ben benieuwd!

Whippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:58

Helaas heb ik zelf geen paard, maar ik zou het niet fijn vinden denk om zo ver weg te moeten gaan voor mijn paard

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:21

Roelke_ schreef:
Dus jouw paard voor door iemand verzorgd, gevoerd hooi/water, e.d.? En hoe vaak rijd je dan op en neer?

Ik vind het lastig. Ik wil mijn paard het liefst naar buiten van opkomst zon tot donker maar liever 24/7. Dat is hier in de buurt niet. Verder weg wel maar dan moet je keuzes maken. Ik red het niet om daar met regelmaat zo'n stuk te rijden ivm financien maar ook vanwege mijn oude autootje die prima is voor korte stukjes maar voor langere afstanden..

Dus het is lastig..

Verzorging gaat in schema, waardoor ik sowieso twee keer per week heenga. Het is nog even afwachten hoe vaak ik nog een dag extra zal gaan.. dat weet ik nu nog niet.

Ik heb mijn paard nog nooit op stal gehouden en ik ga dat ook nooit doen, dus de keuze was voor mij niet heel moeilijk. Natuurlijk heb ik eerst hier in de omgeving gezocht, maar je moet hier hoe dan ook compromissen sluiten voor je paard en dat wil ik niet.

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:07

Het zal bij mij helemaal afhankelijk zijn welke afspraken ik kan maken. Ik zou er genoegen mee nemen als ik 3 keer in de week naar mijn paard zou kunnen, als hij/zij de andere dagen goed verzorgt wordt en op een goede stalling staat (dus 24/7 buiten met schuilgelegenheid). Daar komt natuurlijk wel bij wat de stalling kost en hoeveel je kwijt bent aan reiskosten. Of je nou op een stalling in de buurt staat voor 150 euro per maand of op een weiland voor 50 euro per maand verder weg en je bent 100 euro reiskosten kwijt, dat maakt dus niks uit.

Dus al met al; bij mij zou het een afweging zijn van mogelijke afspraken en financiën.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:09

ik heb geen paard nu, maar ik zou m zo dichtbij mogelijk willen stallen.
Zonde van het geld en de tijd.
Ik heb voor mn werk al reistijd genoeg.

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:05

Ik heb mijn paard jarenlang 'ver' van huis gehad, op ruim 30 autominuten (grootste deel snelweg). Vanaf half vier tot half acht hoefde ik niet aan de heenreis te beginnen ivm enorme files, waardoor ik ook nog eens erg beperkt werd qua momenten wanneer ik wilde gaan. Paard stond goed, uitrijmogelijkheden waren heerlijk dus ik had het er voor over. Ik ging 3-5 keer per week.
Totdat mijn paard een blessure kreeg en ik 2x per dag met haar moest stappen (en medicijnen geven)!!!! Toen moest ik dus ineens èn elke dag èn dan ook nog 2x per dag! Oef, dat heb ik 6 weken moeten doen, dan merk je pas hoever ze weg staat (en mijn paard is er niet eentje die je met stalrust door iedereen kan laten meenemen, dus ik moest het echt zelf doen). Ik doe alles wat nodig is voor mijn paard, dus ook 2x op en neer met dus een reistijd van ruim 2 uur per dag. Maar toen heb ik dus wel besloten om een goede plek dichter bij huis te zoeken.
Ze staat nu alweer een jaar dicht bij huis en ik vind het heeeeeeerlijk! Ik wil haar niet meer zo ver weg hebben (of op een plek waarvoor ik files moet omzeilen). Als er iets met haar is ben ik er zó en mocht ik 2x per dag willen/moeten dan is dat ook geen probleem. Bovendien ga ik nu sowieso elke dag, waardoor ik haar dus veel meer zie.

Nee, voor mij niet meer ver weg. Al moet ik wel zeggen dat ik de uitrijmogelijkheden enorm mis, maar ja, hopelijk komt dat wel weer als we (ooit) gaan verhuizen.