geiten op paardenwei (afrastering)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

geiten op paardenwei (afrastering)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 16:49

hey ik zou graag mijn geiten bij mijn paarden zetten maar moet ik dan de afsluiting vervangen of zijn er mensen waarbij het lukt de geiten tegen te houden met lint (met elektriciteit) ik heb al een extra draad om mijn shet op de wei te houden en zou bovenaan nog een draad bevestigen dat ik op een 1,30 hoogte uitkom

grt

johancoolen

Re: geiten op paardenwei (afrastering)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:24

wij hebben ook een geit bij ons paard lopen en die laat zich niet tegenhouden door een lint met stroom. Zij springt gewoon tussen de 3 draden door, ook al is er maar 20 cm ruimte tussen. Schapengaas is echt de enige manier om er zeker van te zijn dat de geit binnen blijft. Wel een stroomdraadje voorspannen, anders gaat ie tegen het gaas aan schuren.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:27

Wij hebben ook geiten gehad, en inderdaad ze laten zich door wat draadjes echt niet tegen houden. Je moet echt een goede afrastering hebben met gaas. Stroomdraadje is inderdaad aan te raden, anders gaat in de loop van de tijd het gaas ook kapot.

Geiten zijn overigens wel handig om in een paardenwei te laten lopen. Ze eten al het gras op dat je paard laat staan. :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:36

Wij hebben ook geiten maar die staan achter een "heras-hekwerk" want onze paardenwei daar breken ze meteen uit. Als ik ze wel eens op de wei laat om stukken af te grazen dan gaan ze aan de pen. Vrienden van mij hebben dewerggeiten en deze staan prima achter een schrikdraadomheining van 5 dunne draden hoog in plastic paaltjes van circa 1 meter hoog, ik snap nog steeds niet waarom ze daar niet ontsnappen
;-)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:42

Ik heb ook geiten bij mijn paarden gehad, maar ik had schapengaas om de wei met schrikdraad ervoor en erboven.
Anders houd je ze niet in de wei.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:02

Bij ons lopen ook geiten op stal, die staan ook achter een heras-hekwerk. Want niets aanders houdt ze tegen.
Stroomdraad al helemaal niet.
Maar zelfs met schapen gaas wisten ze nog de boel dusdanig te slopen dat ze er overheen/erlangs konden.

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 23:24

:s spijtig staan nu op een weide bij mijn tante, daar staat draad van een 1,50 (mijn nu oudere geit kon dat zelfs nog in haar jonge jaren omzeilen). tprobleem is dat ik de weide van mijn paarden huur en ik bekostig alles en zo een draad zetten kost heel wat (toch voor een student :p) + de grond is niet van mij dus vind dat altijd zo riskant, stel dat ik daar over een paar jaar weg ga is het weer af te breken he :s

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:27

Ze zeggen wel eens:

"Neem geiten en leer vloeken" :o

Succes met je omheining, bij mijn schoonouders lopen ze ook altijd los over het terrein en kan de bordercollie er weer achteraan ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:32

Ik heb ook ooit een halve dag besteed aan een extra schrikdraadje spannen in één van onze weiden. Geit erin, loopt onder de draad door, krijgt een schok, mekkert heel hard, maar was wel aan de andere kant van de draad. Ik dacht nog, nu weet ie dat het zeer doet, nu blijft hij wel in de wei. Nadat ik de geit 5x terug had gezet met hetzelfde resultaat heb ik het maar opgegeven...

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:50

bij mijn shetlanders heb ik ook drie geiten lopen wij hebben een hek die helemaal afgeloten is aan de onderkant met van dat gaas, helaas hebben ze daar ook al plekjes gevonden waar ze er uit kunnen dus soms lopen ze nog in de tuin:) en voor de deur van de weide heben we een stroomdraad zodat het er niet zo drassig word en daar springen de geiten gewoon overheen:) dus stroomdraad werkt zeker niet;)

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:15

Ik heb eens een geit op een paardenweide gezien die alle paardenstaarten kort vrat.
Ik was toen meteen genezen om er een geitje tussen te willen hebben.
GR M

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:51

marjolein08 schreef:
Ik heb eens een geit op een paardenweide gezien die alle paardenstaarten kort vrat.
Ik was toen meteen genezen om er een geitje tussen te willen hebben.
GR M

doe regelmatig antibijt creme in de staart van mijn paard dus dat is het probleem nie :)

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:13

gaas is het beste, weet niet hoe je wei in elkaar steekt, maar een paar schrikdraden + een sloot zal een geit niet aan beginnen. Wellicht kan je op die manier de meters beperken.