ze heeft al vaker een klein beetje last van traanogen, daarvoor deed ik er ook bright eye op en dat hielp wel redelijk.. maar vandaag was het ineens echt ontstoken (dik en een beetje warm, en als je het bovenste ooglid optilt is het ook rood en ze blijft maar tranen). ze heeft het al eerder gehad een paar jaar geleden en toen had ze druppeltjes van de veearts, nu heb ik een zalfje van iemand anders op stal.
maargoed, ze heeft gewoon veel last van die vliegen en ik zit er een beetje aan te denken om toch maar een vliegenmasker te kopen. Eerst vond ik het nooit zo nodig, omdat ze een lange voorpluk heeft en die hangt helemaal voor dr ogen.. maar aan de andere kant zijn die manen nooit echt schoon en soms hangen ze er ook naast, dus het kan wel een beetje gaan irriteren.
wat is nou het beste? gewoon zo laten die manen of een vlecht erin en dan een vliegenmasker zodat ze er helemaal geen last meer van heeft?
dat hebben veel paarden hier op de manege ook (ook pensionners) Die mensen doen dan een vlechtje in de voorpluk en dan kan je dus evt. een vliegenmasker om doen.
).