Kosten stalmedewerker?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzebel

Kosten stalmedewerker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:28

* Ik weet niet of het hier goed staat :o *

Een vraagje voor de pensionstallen en privestallen, maken jullie gebruik van een stalmedewerker en wat zijn de kosten (p/u en hoeveel dagen in de week?) van een stalmedewerker?
We hebben inmiddels twee jaar een eigen stal maar 24/7/365 wordt soms een beetje teveel van het goeie. We hebben familie en vrienden die ons helpen maar een iets gestructureerdere oplossing zou best fijn :D
Mag ook per pb

keshia

Re: Kosten stalmedewerker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:33

het ligt er maar net een beetje aan, wat je wil?!
iemand zwart voor op de zaterdag?
of iemand die elke ochtend 7 dagen in de week 4 uurtjes komt mesten?
daarin verschilt het natuurlijk enorm!
misschien is het makkelijk als je de volgende info geeft:
* hoeveel dagen per week
* zwart of wit
* hoeveel uren per dag
* werkzaamheden

daaruit kun je dan wat voorbeelden uit de praktijk halen..
anders krijg je allemaal verschillende bedragen die eigenlijk niets zeggen...
want de een betaald zwart de ander wit of grijs.
ook hebben de werkzaamheden een grote rol, want als er elke ochtend maar 2 uurtjes gemest moet worden, dan komt er niet snel iemand op af. maar zoek je iemand die elke zaterdag en zondag komt werken, dan heb je een grote kans bij studenten!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:04

Uren die ik zwart betaald krijg, krijg ik 16 euro per uur. Wit, 35 euro per uur. Ik hou hier netto hetzelfde aan over. Hiervoor mest ik stallen, zet ik paarden binnen en buiten en doe ik wat algemene stalklussen.

Voor het doorrijden van handelspaarden krijg ik een percentage. Voor het geven van lessen krijg ik 30 euro per uur.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:04

Voor een 18 jarige ben je zo een 30,- per dag kwijt en rond de 640,- voor een 5 daagse werkweek per maand. Dit is bruto en uiteraard wit. Dit waren de bedragen van 2009. Voor komend jaar zal het ietjes omhoog zijn. Voor jonger een stuk voordeliger maar denk ook aan de risico"s en verantwoordelijkheid.

Je kunt de tabellen opzoeken op internet of aan je boekhouder vragen.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:22

kan je als 15-jarige ook als stalmedewerkerk werken?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:25

Biskwie schreef:
Uren die ik zwart betaald krijg, krijg ik 16 euro per uur. Wit, 35 euro per uur. Ik hou hier netto hetzelfde aan over. Hiervoor mest ik stallen, zet ik paarden binnen en buiten en doe ik wat algemene stalklussen.

Voor het doorrijden van handelspaarden krijg ik een percentage. Voor het geven van lessen krijg ik 30 euro per uur.

35 euro per uur bruto?! Dan verdien jij behoorlijk! Klopt t wel? Dat is omgerekend, uitgaande van 40 uur per week, 6.067euro bruto per maand.
De meeste stalmedewerkers verdienen minimumloon, 1416 euro bruto per maand.

Silver88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:27

vond het ookal veel, dat krijg ik niet eens bij mijn ful time baan

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:31

Pascha schreef:
Biskwie schreef:

35 euro per uur bruto?! Dan verdien jij behoorlijk! Klopt t wel? Dat is omgerekend, uitgaande van 40 uur per week, 6.067euro bruto per maand.
De meeste stalmedewerkers verdienen minimumloon, 1416 euro bruto per maand.

zat ook al te rekenen.. heb ik 7 jaar gestudeerd een technische titel gehaald. Blijk ik ook met stallen uitmesten 6000 euro bruto te kunnen verdienen.. :o whahaha broodje aap. Of heet jij Van Baalen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:36

Ik krijg 7,5 in het uur netto. Met mijn 21 jaar

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:54

Voor zulke bedragen wil ik ook wel komen uitmesten, elke dag een paar uurtjes. Graag! Wanneer kan ik beginnen?
Wij hadden iemand op stal die 5 dagen in de week kwam uitmesten, ongeveer 3 tot 4 uurtjes per dag maandag t/m vrijdag. Hij kreeg ongeveer 600 euro in de maand. Ik hielp heel veel op stal en kreeg daarvoor 100 euro in de maand korting op de stalling van mijn paard en elke week 3 gratis lessen (mezelf en 2 dochters). Ik vond dat een redelijk nette regeling. En wel eens korting op wormkuren. De uren die ik daar hielp waren waarschijnlijk niet te betalen. :D .

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:03

Bij ons op stal is het zo geregeld dat het afvoeren, dus 's avonds laat door een pensionklant gebeurd. Hiervoor krijg je een vergoeding die van het stalgeld wordt afgehaald. Zo hoeft de eigenaar 's avonds niet terug te komen. Iedereen is vrij om zich hiervoor op te geven.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:52

Wij zijn bezig om hier een stal op te zetten en ik heb met een vriendin afgesproken die haar paard eigenlijk net niet/net wel kan betalen dat ze bij mij komt staan en de hooi en stro kosten betaald en voor de rest helpt zij dan 2 dagen in de week. Het op de loonlijst zetten kost zoveel geld. En zwart is leuk tot er iets gebeurd.

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 10:53

Bedankt allemaal voor de antwoorden :D
Wilde al bijna stoppen en op de stal van Biskwie gaan werken want voor dat soort prijzen kunnen we wel ophouden :+
We gaan alles eens op een rijtje zetten maar de optie van een enthousiaste pensionklant die het leuk vindt om mee te helpen in ruil voor een forse vermindering van het stalgeld vind ik ook zeker een overweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:58

Hou er rekening mee als je uitgaat van de brutouurlonen die hier genoemd worden (de realistische dan he ;) ) dat er ook nog werkgeverslasten overheen komen. Dus als je je medewerker 10 euro bruto per uur geeft, dan zijn jouw kosten nog hoger omdat je nog afdrachten moet doen als werkgever.

Een pensionklant die mee wil helpen tegen wat stalgeldvermindering kan interessant zijn, maar denk bv ook aan iemand waarvoor paardrijden eigenlijk te duur is die op die manier misschien wat rijlesjes bij elkaar kan verdienen. Zo zie je ze op veel maneges ook. Is iedereen fijn mee geholpen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:01

hihi biskwie klinkt meer als een gevulde koek :+
[waar werk jij?..en, hebben ze nog personeel nodig??]

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:05

ik werk 4 ochtenden per week op stal.
Dat is 4 x 2 uurtjes soms 3 uurtjes.
In ruil hiervoor kan ik mijn paard op vol pension stallen.
Vond ik geen verkeerd voorstel van de stalmanager :D

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:45

knollentuin schreef:
hihi biskwie klinkt meer als een gevulde koek :+
Gevulde koek?Zeg maar roomsoes! ;) Bij ons de manege / pensionstalling houdt 't personeel netto ongeveer 7 euro per uur over, heb ik gehoord. 's Avonds hebben ze jongeren rondlopen om te voeren e.d., die krijgen nog minder.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:49

Toen ik nog op een sta werkte kreeg ik op mn 16e €20-25 per dag van 8 uur. Dit werd met 5euro verhoogt per jaar dat je er werkt, daarnaast wordt het verhoogt evt prestatiebeloningen enz.

Gewoon een schatting.. Geen vetpot, maar er zijn zoveel meiden die graag tussen de paarden werken :)

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:39

haha, en dan tebedenken dat ik 20 euro per dag kreeg zwart op zondag,

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:52

ik krijg 4 euro per uur, werk drie uur per dag en 5 dagen per week

alleen krijg ik dat geld niet letterlijk, het wordt verrekend met stallingskosten en les :)

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:11

Biskwie schreef:

Niet echt een realistisch antwoord voor TS :D

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:44

gewoon kijken naar leeftijd en dan naar minimum loon.
of je betaald ze per stal.
dan werken mensen vaak een stukje sneller,
ik verdien 5 euro per uur,
meot ze buiten en binne zetten
uitmesten watergeven en bij zin longeren of rijden

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:05

Bij 1 stal kreeg ik 12,50 zwart per uur
en bij ons variert het geloof dat durf ik niet zeker te weten te zeggen

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:44

35,- p/u voor uitmesten....ik had dus helemaal niet al die jaren hoeven studeren :+

Bij ons op de pensionstal mest er iemand uit op zaterdag en in ruil daarvoor staat haar paard gratis op stal (krachtvoer wel zelf betalen). Denk dat deze constructie belasting technisch het makkelijkst is.

_Margrit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:13

Sisco4life schreef:
Toen ik nog op een sta werkte kreeg ik op mn 16e €20-25 per dag van 8 uur. Dit werd met 5euro verhoogt per jaar dat je er werkt, daarnaast wordt het verhoogt evt prestatiebeloningen enz.

Gewoon een schatting.. Geen vetpot, maar er zijn zoveel meiden die graag tussen de paarden werken :)

Dezelfde situatie,
Het is niet veel maar krijg er zo veel voor terug, is en blijft hobby