Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Duhelo schreef:anoniem de dierenbescherming bellen?
en als je het je kan permitteren, kopen,oplappen en verkopen, als ze nog oplapbaar is...
Marigold schreef:hoe deed die buurman het voorgaande jaren dan
of is dit de eerste winter dat hij paarden heeft, nee denk ik?
dus hoor je er wel eens iets over in de buurt, wanneer ben je er komen wonen en hoe waren de paarden toen dan?
zou het kunnen dat hij geen geld of mogelijkheden heeft of de kennis niet om er wat aan te doen.
hoe dan ook het is wel lastig, je kan er moeilijk zelf hooi de wei in gooien, of zelf hoefsmid bellen, en stel je zou erheen gaan op visite en dan zeggen dat je je zorgen maakt om het paard en bijvoorbeeld zegt dat ze achteruit gaat en de kosten dan alleen maar kunnen op gaan lopen, en ze minder waard wordt voor verkoop... maar ja zo'n gesprek begin je niet zomaar, dat moet je maar net voor elkaar krijgen
voor je het weet wordt het verkeerd begrepen en komt er gedoe van het is wel je buur....
ik denk dat kopen niet zo'n slimme oplossing is, er lopen er nog meer toch,
ga je die dan gaandeweg allemaal kopen, en nieuwe paarden die hij er neer kan zetten nee ik vind dat geen oplossing.
oké voor het paard in kwestie wel maar op termijn niet voor het eigenlijke probleem.
ik zou er zelf vooralsnog toch rekening mee houden dat er redenen zijn waardoor de eigenaar tot nu toe niet bij machte is geweest er iets aan te doen,
en naja misschien komt er ruimte voor een open gesprek en kan je bijvoorbeeld aanbieden dat hij via jou hooi kan kopen, of dat jij wel een hoefsmid weet etc.
misschien is dat al wel genoeg, een beetje noaberschap alleen dan moet die man wel ook willen en moet het geen onwil zijn dat hij de paarden zo laat staan,
als het wel expres is dan moet er meer gebeuren natuurlijk, zoals aid informeren maar dat is wel een uiterste optie.
wollie27 schreef:En heb je het al is tegen de buurman gezegt dat het niet goed gaat?
Soms kun je dingen suptiel brengen bijv van goh de hoefsmid komt bij ons moet hij ook even naar die van jou kijken die zijn er ook wel aan toe is een voorbeeld.
HorseTopShop schreef:Anoniem de dierenbescherming bellen kan niet. Je moet altijd je gegevens doorgeven. (Heb er zelf helaas pas mee te maken gehad.)
Je moet ook niet bij de dierenbescherming zijn, maar de LID bellen. (Kan ook niet anoniem) Zij zijn er voor de landbouw huisdieren.