hoeveel voor de stal?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SpanishProud

hoeveel voor de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:14

Hoi.

ik zag deze website en heb me snel geregistreerd! :)

Voor mijn vriendin stel ik deze vraag: wat zouden jullie betalen voor deze stalling?
-centraal gelegen in zuid-holland
-de paarden staan aan huis en er wordt dus goed op ze gelet
-ze staan in de zomer dag en nacht buiten. Overdag mogen ze een aantal uur (afhankelijk van het paard zelf) op de wei en verder in de paddock. In de winter staan ze overdag in de paddock en in de nacht in een ruime stal (zeker zo 15m2 per stal!!!) waar ze veel contact kunnen hebben met elkaar. Bij de paddock (en de wei) is geen schuilstal ofzo maar wel wat beschutting. Als het eventueel nodig zou zijn voor bijvoorbeeld een blessure of ziekte kan het paard wel op stal staan en bij heel slecht weer staan ze ook ’s zomers in de nacht op stal.
-ze krijgen 2 keer op een dag hooi door middel van hooibakken hebben ze eigenlijk de hele dag door te eten. Ook krijgen ze 1 keer op een dag een combinatie van brok en muesli. Ze hebben altijd water tot hun beschikking en ook een liksteen
-er is een goed gedraineerde buitenbak en wat springmateriaal aanwezig
-ze staan in de stal op vlas
-ze worden 3 keer per week uitgemest (de stal in de winter en de wei in de zomer en het hele jaar door de paddock) verder wordt het mesten verdeeld over de mensen die hun paard hier zetten (er is plek voor 2 mensen, dus ongeveer 2 mestbeurten per week dan is het ook 1 voerbeurt daarvoor of daarna). Er wordt ook 1 keer in de week opgestrooid met vlas (1 pak)
-het is inclusief ontwormen

een bos met vele ruiterpaden is op nog geen kwartiertje paardrijden en ook worden er op meerdere plaatsen in minder dan een halfuur met de trailer vaak wedstrijden georganiseerd

met vriendelijke groetjes!

SpanishProud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:42

o ja de paarden worden ook binnen en buiten gezet en het ontwormen is 4 tot 5 keer per jaar
1 keer per jaar komt ook de tandarts als de persoon het wilt, kan deze ook op de kosten van de pensionstal het paard nakijken.
de voorrijkosten van de dierenarts worden, mits de persoon dezelfde dierenarts wilt, met het enten gedeeld.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:31

Het is moeilijk om te bepalen wat voor je voor een bepaalde stalling moet betalen, meestal hangt dit vast aan de faciliteiten van een pension of manege.
De faciliteiten zijn in dit geval heel anders dan op een reguliere manege met box, spuitplaats, 2 x voer, veel stro, 2 x buitenbak,paddock, binnenbak en weilandjes apart (lees extra op stalkosten) te huur zijn meestal bedoeld voor het gemak van de ruiter. Op de manege waar ik stond (Zuid Holland) met bovenstaande faciliteiten betaalde ik € 250,-.
Later ben ik naar een kleinschalig pension gegaan met box, tuinslang, 1 buitenbak, 4 hectare land waar ze in werden gezet of 24/7 liepen, uitloop naast de stal waar ze overdag konden staan en daar betaalde ik € 160,-. Ik moest iets zuiniger doen met strooien, maar voeren gebeurde 4 x per dag: 2 x brok en 4 x hooi.

Het is maar waar je voor gaat, ik was zelf erg tevreden over de kleinschalige pensionstal vanwege de goede zorgen voor mijn paard. Aan het eind was mijn paard ziek en de pensionhouder heeft ook de medicijnen dagelijks gegeven, vaak moet je dat toch zelf doen..

Ansj24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:48

Ik weet niet hoe de prijzen in Zuid-Holland ongeveer liggen. Ik geloof wel iets hoger dan in Limburg. Maar ik zou sowieso niet meer dan 150 euro ervoor betalen, aangezien je zelf moet mesten.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:10

uhhh tussen 170 en 210?

melaniejha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:00

ik 190 euro :P

Pinkey

Re: hoeveel voor de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:10

Hier in de buurt (n-h) zou ik zeggen tussen de
€200-€225
Alleen is er maar 1 pak vlas per week voor een stal van 15 m2? Dat is dan een dun laagje...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:13

Zuid Holland, randstad? of buitengebied? Randstad ongeveer 200 euro, buitengebied tussen 160 en 200 euro.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:45

Ok tussen de 170 en 210

_Groover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 15:54

randstad en bos haha :D zal wel een groot parkje zijn... Heb zelf altijd id randstas gestaan maar echt bos... Nop.
Voor de prijs ligt eraan wat je ambities zijn.. Ik moet goed kunnen buiten rijden en wil dat mn paard lekker veel buiten staat daar ben ik dus bijwijze van bereid meer voor te betalen...
Wat ze gemiddeld vragen ligt tussen de 150e en 250 ong.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:14

_Groover_ schreef:
randstad en bos haha :D zal wel een groot parkje zijn... Heb zelf altijd id randstas gestaan maar echt bos... Nop.

:?
Amsterdamsebos, wel eens van gehoord? Is aangelegd maar zeker geen parkje

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:26

Gooya schreef:
Zuid Holland, randstad? of buitengebied? Randstad ongeveer 200 euro, buitengebied tussen 160 en 200 euro.

200 euro in de Randstad? Was 't maar waar! Wij staan aan de rand van Amsterdam en okee, bij ons zijn veel meer faciliteiten, maar we betalen dan ook dubbel zo veel. Afgezien van de boxbedekking, waar ik nog wel een discussie over zou willen voeren, zou ik morgen tekenen voor de door TS beschreven situatie. Daar heb ik zeker meer dan 200 euro voor over!

SpanishProud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:19

_Groover_ schreef:
Voor de prijs ligt eraan wat je ambities zijn.. Ik moet goed kunnen buiten rijden en wil dat mn paard lekker veel buiten staat daar ben ik dus bijwijze van bereid meer voor te betalen...
Wat ze gemiddeld vragen ligt tussen de 150e en 250 ong.

het is een aangelegd bos.
maar het bestaat al best een lange tijd, dus van dat "aangelegde" merk je eigenlijk niks (zo zegt mijn kennis).
er zijn pas ruiterpaden en dergelijke aangelegd.

@ ElsB:

er liggen rubberen stalmatten onder die bodembedekking.
maar ik moet toegeven, ik zou er zelf nog aardig wat pakken meer bij doen!
maar dat is natuurlijk niet aan mij.

iedereen bedankt in iedergeval, lijken me opzich wel reële prijzen.
tenminste, voor een all-in stal zonder bak betaal je hdaar al gauw €250 euro en voor een stal zónder weidegang met binnenbak, meerdere bakken, trainingsmolens etc. betaal je daar al €400 euro.
met weidegang minstens €500.
maar goed, je moet natuurlijk wel zelf mesten.
het is in de buurt van rotterdam, maar de stal ligt wel in het buitengebied van de stad (op 2 minuten van een woonwijk, dus wel dichtbij alle voorzieningen).

in ieder geval bedankt, ik zal het doorgeven. :)

Aurelie_x3_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:19

Ik heb 120 betaald

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:50

Ik zou er 200 euro voor geven..

Per maand althans.

x