Zit met iets
Ik sta op een kleinschalige fok/pension stal.
(ik en nog een meisje staan daar in pension, voor de rest zijn het zijn eigenpaarden)
Sta er best goedkoop, toen ik er iets meer dan 1,5 jaar geleden kwam staan, met mijn vorie pony (inmiddels overleden).
Was de afspraak gemaakt, dat ik zelf na het poetsen en en rijden enzo, mijn spullen moest opruimen en aanvegen, niet meer dan normaal.
Paarden werden door de eigenaar buiten gezet, en weer binnen, krijgen te eten, en de stallen doet hij zelf.
Ideaal zou je denken, daar ben ik dus ook met plezier gaan staan, ook
omdat ik mijn eigen stal niet hoefte uit te mesten.
Nu denken jullie vast, je hebt toch een paard, waarom mest je dan niet zelf je stal uit.
Dit omdat ik 2 jaar geleden van mijn eerste pony ben afgevallen en dit nu een zwakke plek is geworden, en nu nog steeds, en ik dus niet altijd zelf de stal kan uitmesten, was dit voor mij een hele goede oplossing, om toch mijn paardje te kunnen houden en onderhouden.
Het is daar niet verplicht om je eigen stal uit te mesten, maar als je het wilt mag je het wel doen, maar hoeft dus niet..
Maar nu het volgende:
In het begin dat ik er net stond met mijn nieuwe pony Nibb-it dus,
haalde ik elke dag even de drolle en natte plekken eruit, en eind van de dag strooide hij mijn stal op, niks aan de hand dus..
Maar sinds dat de boer een weekend is weg geweest, en we op stal met de stalgenoten ( 2meiden die de paarden van de eigenaar rijden) af moesten spreken voor de stallen, werd mij gevraagd of ik dan dat weekend mijn stal en van mijn oude verzorgpony wilde doen, oke geen probleem.
Maar nu elke keer als ik op stal kom, alleen maar om even mijn pony beweging te geven en zijn maaltje (hij krijgt extra muslie, dat geeft ik hem zelf) en weer ga, is zijn stal nog gemest, nog opgestrooid.
Heb het nu al een paar keer gezien dat de andere stallen wel netjes waren opgestrooid en mijn pony stond gewoon in zijn eigen strond.

Elke keer dacht ik van, hij moet nog komen, dan zal hij met het eten geven, vast wel even bij hem wat balen sto erin gooien, maar elke keer lag zijn stal er het zelfde bij al de dagen ervoor, elke keer nog smeriger.
Met mijn rug kan ik niet elke dag mesten, maar kon het niet aan zien, en heb vorige week 5 zware kruiwagens eruit gehaald, en ook echt alleen maar mest en nat,dus gewoon te smerig en aangekoekt, en was echt een dikke laag.
En afgelope week weer hetzelfde, elke keer als ik was geweest, werd zijn stal smeriger en smeriger, en heb er vandaag ook weer 4 volle kruiwagens uitgehaald.
Word hier een beetje moe van, ben daar komen staan, omdat me daar was verteld dat hij het liefst de stallen zelf deed, en ikzelf mijn stal mocht doen als ik daar zin in had, maar was geen verplichting, want de stallen strooide hij toch elke dag op.
Dan denk ik van, er staan in de stal waar ik sta nu 6 paarden (incl mijn paard) als je alles gaat opstrooien, wat is er dan zo moeilijk aan om mijn stal ook even mee te nemen.

Weet nml niet zo goed of ik het hem wel tegen hem moet zeggen, verder goeie man, daar niet van, heeft veel voor me gedaan ook, en ik help hem ook regelmatig met de stallen of andere dingen rondom de stal.
Of uberhoud hoe ik hem moet vertellen, want wil hem er wel op aanspreken dat mijn stal altijd zo smerig is, terwijl het normaal niet zo'n viespeuk is, als het maar elke dag opgestrooid word, is 1x in de week helemaal leeg halen meer dan genoeg.
Ga het nu dan wel snel proberen elke dag te doen, want snap gewoon niet waarom hij mijn stal niet meer doet, terwijl hij wel zelf de stallen wilt doen, zoals hij zei in het begin..
Help, weten jullie hoe ik het hem kan vragen.vertellen, uitleggen, want vind het echt niet kunnen, sta er all in, en dan nog zelf de stal moeten doen..
Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar moest het van me afschrijven, bedankt voor het lezen..