als ik een pak voordroog opendoe heb ik vaak van dat witte spul erop zitten.
Het is net spinnenrag, het is wit en je wrijft het zo van je voordroog. Het ruikt niet en is wat vochtig. Als je het spul van het voordroog wrijft kan je het zo tussen je vingers wrijven tot een bolletje.
Wat is dit en kan dit kwaad? Het is alleen aan de zijkanten ongeveer een halve cm en bovenop. Als ik het wegtrek is de rest gewoon mooi!
Ik heb het alleen in de pakken voordroog dat meer hooi is. De pakken voordroog die écht voordroog zijn hebben dit amper.
stel dat het schimmel is (is ook mijn gedachte, maar een vrij rare soort schimmel dan ) kan ik het dan gewoon geven als ik het witte spul ruim verwijder?
Dat noemt men melkwit en is anders dan "echte" schadelijke schimmel. Ik haal het er vanaf voordat ik het voer. Mijn schoonvader niet, die voert gewoon met melkwit.
friesiszwart
Is schimmel. Ik haal altijd de plukken waar het opzit ertussen uit en gooi die op de mesthoop. de rest voer ik gewoon. bij ons zit het gelukkig zelden in een baal.
anneliesdj
Geplaatst: 29-11-10 16:59
Is idd schimmel maar dit soort kan weinig kwaad, je kunt het eraf halen maar zelfs dat hoeft niet perse.
haha nee het is geen sneeuw hoor Ik vond het gewoon zo'n raar soort schimmel Ik haal de plekken er gewoon af en gooi deze weg. Maar ben al blij iets meer uitleg gekregen te hebben Ik kende namelijk dat 'melkwit' niet. Maar het ruikt ook niet naar schimmel dus vond het nogal raar.