vergunningsvrij bouwen bij nieuwe wabo verruimd?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zinates

vergunningsvrij bouwen bij nieuwe wabo verruimd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:05

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort stallen bouwen en ik heb gelezen dat je nu met de wabo vergunning niet 30m2 maar wel 100m2 vergunningsvrij mag bouwen! Ook de nokhoogte is van 3 m naar 5 m opgetrokken.

Heeft iemand al ervaring opgedaan nu de wabo is ingegaan met het verruimen van de vergunningsvrije bouwwerken (stallen natuurlijk ;-) ?

Mist

Re: vergunningsvrij bouwen bij nieuwe wabo verruimd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:40

Ben ook benieuwd... Ik heb een art 19 procedure moeten doorlopen om op grond achter mijn huis stallen te bouwen (voorheen landbouwgrond...maar te klein perceel : 2.5hect. om ooit nog voor landbouwgrond in aanmerking te kunnen komen) Ik heb het getroffen en heb "buren" lees: ze kunnen mijn land niet eens zien! uit R'dam die voor de rust en landelijke omgeving hier naartoe verhuisd zijn. Die hebben de procedure met 3/4jr kunnen verlengen (totdat de buurt hier ingreep :-( )

Zou graag een schuilstal + opslag bijbouwen. Maar ik ben bang....de vergunnig op zich heeft me bijna 4.000euro gekost + een hele hoop slapeloze nachten en moordneigingen.

Het idiote is dat als ik de stallen in "mijn bouwblok" had gebouwd, ipv 40m van mijn huis (+40 extra meters van de idioten die er zg bezwaar tegen hadden) ik dat VERGUNINGSVRIJ had kunnen doen ....dan hadden ze nooit de kans gekregen om te procederen.

zinates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:13

Joh wat een vervelende buren! Kom ook uit Rotterdam maar daar zijn ze niet allemaal zo vervelend hoor..;-)

Ik kan van internet alleen achter halen dat de 30m2 icm 3 m nokhoogte blijft bestaan, TENZIJ het bestemmingsplan meer toestaat.
Mijn bestemmingplan zou dan 6 m nokhoogte toestaan en de m2 kan ik niet vinden.. Ik ga maar eens bij de gemeente informeren hoe het zit! Zou wel fijn zijn als we wat meer dan 30m 2 mogen neerzetten, hebben we meer ruimte voor opslag enzo.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:43