Paard met slechte achterbenen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mellienie

Paard met slechte achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:50

Hallo allemaal!

Ik heb even een vraagje! Er is vandaag op de manege waar ik rijd een nieuw paard gekomen. Ik moest haar even longeren en ik liet haar draven. Haar achterbenen zwiepten alle kanten uit. Toen ik haar liet galloperen zakte ze zowat door de grond met haar achterbenen. Toen ik haar even later in de wei zette, renden er een aantal jonge ruinen achter haar aan. Ze draaide een scherpe bocht, haar achterbenen konden haar niet opvangen en zakten door en ze viel op de grond. Wat kan er aan de hand zijn met deze pony?? Weet iemand hier raad mee??

Xx

P.S. ik wist niet waar ik het moest plaatsen, dus ik heb het maar hier geplaatst. Als hij hier niet goed staat, zou iemand dan mijn topic even willen verplaatsen? :o

different1

Re: Paard met slechte achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:53

lijkt op ataxie, weinig kracht en controle over de achterbenen.
je kunt dit ook testen door haar achterbenen te kruisen, of aan haar staart opzij te trekken.
corrigeert ze niet of schuifelend, dan is het vaak ataxie.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:54

Ataxtie is ook het eerste waar ik aan denk. Helaas heeft mijn paard het ook maar niet in die mate. Zoals het er nu uitziet lijkt dat paard een gevaar voor zichzelf en de omgeving doordat hij niet weet waar hij zijn benen moet laten. In deze staat is dit paard niet te rijden, te gevaarlijk voor mens en dier.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:20

indd snap niet dat ze hier iemand op laten rijden hoor