Paard een andere naam geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:20

Het paardje dat ik nu aan het inrijden ben, heette eerst Ramona. Nou vond de eigenaar dat niet echt geweldig, dus heeft hij haar Lotte genoemd (ze is zijn lot uit de loterij). De vorige eigenaar noemde haar ook nooit bij haar naam, dus dan kan het denk niet echt veel kwaad.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:05

Mijn paard heette Sutile... haar moeder Mutile, oma Utile, nichtje Nutile. Vreselijk!! Ze luisterde nog nergens naar en ze moest ook overgeschreven worden naar een ander stamboek, dus heb ik er Silence van gemaakt (wat nu Silly is, hihi).

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:16

Nicole noem ik vaak Kollie of Nico. Ook omdat Nicole zo'n lange naam is om te roepen Verward
Verder hebben al onze paarden andere roepnamen dan hun namen op papier. Omdat we anders teveel Avana's hebben. We hebben namelijk een Ifanta, Evanta, Kavanta, Ravanta, Tavanta, Kavanta, Wavanta I, Wavanta II en Vavanta Verward
Onze merries noemen we: Ifanta gewoon Ifanta, Evanta = Ramiro (omdat het een dochter van G. Ramiro Z is), Kavanta = Nicky, Ravanta = Knuffel, Tavanta = Toetsie, Wavanta I = Winke, Wavanta II = Wies en Vavanta = Voske.
En de shet die ik misschien ga kopen heet Kareltje Haha!


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:23

toen wij Apollon kochten wisten ze niet hoe ze heette, ze noemden haar gewoon pony. Nou sorry maar ik hoef geen pony die Pony heet dus hebben we har omgedoopt naar Apollon.
Ze luistert er heel goed naar!

Bonnie heette eigenlijk Olga toen we haar kochten, maar dat vonden we niet echt een geweldige naam, we hebben haar dus omgedoopt naar Bonnie omdat ze toch niet naar de naam olga luisterde, nu wel naar haar nieuwe naam!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:23

Ik zou zelf nooit een paard een andere naam geven, want een dier is daar gewoon aan gewend. Vind het echt vreemd dat mensen dat doen. Een roepnaam kan ik mij wel begrijpen, bijv van Alexander de naam Alex ofzo.. maar van de naam Roos naar Droedel (om maar wat te noemen Haha!) vind ik gewoon stom.. is nergens voor nodig. Kijk, als je nou een paard hebt gekocht en je weet de naam niet, van een markt ofzo, dan zou ik wel een andere naam nemen, maar als het paard een naam heeft waar hij gewend aan is dan zou ik het lekker zo laten.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:56

bij mn vorige pony, had de vorige eigenaar van casper misty gemaakt, alleen misty vondt ik een kindernaam en niet bij een stoere pony passen dus heb ik het gewoon terug verandert, en de pony die ik nu heb hadden ze bij de handelaar 2 weken voor ik hem kocht een gruwel naam gegeven dus die heb ik ook direct verandert

Yvonne74
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:11

Hallo allemaal! Dit is m'n eerste berichtje op Bokt. Ik zat net even rond te kijken waar het zoal over gaat op dit forum en je moet toch ergens beginnen, dus dan hier maar.

Mijn paard heeft geen papieren en ik heb hem gekocht bij een manegehouder/handelaar. Die meneer wist niet hoe hij heette. Het meisje dat hem reed, had hem Michael gedoopt, maar dat vond ik geen naam voor een paard. (En een heerschap met een naam die op Michael lijkt had mij kort daarvoor aan de kant gezet...)

Toen ik hem ging ophalen, wist ik nog steeds niet hoe ik hem zou noemen. Mijn moeder was mee en die is best creatief, dus de namen vlogen me om de oren. Alle gewone jongensnamen vielen eigenlijk af, want ik ben docent - rustig maar, ik ben echt heel menselijk - en bij de meest gangbare jongensnamen hoort voor mij een leerling. Op een gegeven moment kwam mijn moeder met Gideon. Nou, ik kende geen enkele Gideon en het paste wel bij een donkerbruine met een bles en vier witte sokken, vond ik. En volgens mij vindt hij het zelf ook wel een prima naam, want hij lacht altijd lief naar me als ik hem roep, vooral als ik een plastic tasje bij me heb!

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 20:31

Ik wilde de naam van mijn paard eerst ook veranderen, maar ik vond het zonde, omdat hij al luisterde naar zijn naam. Daarom heb ik het maar gewoon zo gelaten.

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:40

Ik zou hem dan gewoon dezelfde naam aanhouden, omdat hij eraan gewend is. als jij nou opeens een andere naam zou krijgen vind je dat dan ook niet raar. je paard weet dan niet waarnaar hij moet luisteren

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:18

Antoinette schreef:
Magic heette eigenlijk Marloes. Dat vonden wij niet echt een paardennaam.
Ze was nog maar net 3 en toen kon het nog net officieel veranderd worden.




Officieel veranderd worden?
Kan dat dan?

Mijn jaarling heet Yetro en dat heb ik zo gelaten.
Vind het wel een mooie naam.
Mijn veulen heet Walter maar die heb ik veranderd in Tiziano.
Roep naam Tizi.

Kan je de naam officieel veranderen?

Groetjes Diana

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:36

Tja.... ik heb weinig namen veranderd maar een paar moesten toch echt wel want vond dat dat niet kon...

Naiade, Pacific, Ylona (spreek uit eilona), Naomi, Daisy, Sharona, Jamie, Patser, Celia, Jolanda, Brenda, Anoek, Boender, Magic heette al zo.

Noah heette Bea.... tja dat moest veranderen, no problem klinkt bijna het zelfde.

Navarro, Nikita en Noell hadden geen naam.
Nikita, Nobel, Mistral, Napril en Nifty zijn hier geboren dus zelf verzonnen.

Dinky heette Gerrit...
Romy heette Roos...
Amber heette Churley....

Jamie heet oorspronkelijk Jumara maar de vorige eigenaar hadden haar Jamie (naar hun dochtertje) genoemd dus zo maar gelaten.

Conclusie, weinig veranderd dus! Haha!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 14:42

Ben geen voorstander van het veranderen van namen. Oke tenzij het nog een veulen is ofzo. Afkortingen gebruiken is wel goed, maar laat je paard dan gewoon z'n naam houden op papier....

Zelf gebruik ik vaak afkortingen of namen die er op lijken en sommigen:
Norah = Noor of Noortje (scheldnaam: trut)
Jodda = Jodster
Runnar = Ruun
Tim = Timp, Timothy McFaye of The Incredible Macho
Vera = Veer of Veertje (scheldnaam: Rotbok)
Pybelien = Pyb
Zienna = Sjen
Zinnish = zelfde eigenlijk, soms Nisje (scheldnaam: Kameel)
Raya = Raay
Ferdi = zelfde
Macho = Matjo (gewoon gekheid)
Quincy = Quins
Moose = Moos (bijna zelfde dus)
Orthos (R) = zelfde misschien Thossie
Leny = Leen
Weltfee (K) = zelfde, heel soms Welt
L'Unique D'or = Ludor en eerst Skimp (nu soms nog), omdat de vorige eigenaren het niet wouden zeggen, heel vreemd verhaal!!! Pas na het ontvangen van de papieren weten we het!


Veranderde namen of aangepast!
Gwendolyn = Gwen
Tara = Maran (zonde maja)
Carolientje = Mayca

En verder van die belachelijke namen of super simpele. Zou ze niet veranderen, gewoon iets hippers van maken. Zo hebben we van Tim toch ook wat leuks gecreerd, toch?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 23:07

mijn 1e paard heette Diamond,of juweeltje(de handelaar wist het niet meer Verward )
Toen heb ik haar Ouzo genoemd(naar het griekse drankje Tong uitsteken )

nu heb ik pasgeleden weer een paard gekocht,die heet Mary-Lou,dat vind ik dus niks,je moet een dier geen mensennaam geven!
ik wilde het wel in de M houden,vanwege de papieren,etc. dus werd het Mexx.

het paard was al 2 tot 3 jaar heel weinig mee gedaan,dus was allang blij als je haar riep,en aandacht gaf,al noemde je haar pipo Clown !

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:44

Ik kocht Sting vorig jaar, hij heette toen ook gewoon Sting, maar reageerde in het land alleen op Stinkie, en om dat nou te gaan roepen Bloos!
maar gelukkig reageerd ie nu ook wel op gewoon Sting

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 14:55

Morrin heette Zorro toen we hem kochten Dat vond ik gewoon echt niet mooi en ook helemaal niet bij hem passen. Ik ben toen op zoek gegaan naar ierse namen (vind ik toch het leukst voor een tinker) En in één van die lijsten stond de naam Morrin. Hij luisterde er eigenlijk gelijk naar omdat de klank hetzelfde is.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:01

Winnie heet eigenlijk Orwin, maar de vorige eigenaar en de eigenaar die daarvoor zaten die hebben hem altijd Winnie genoemd Haha!

Wie ben ik om dat te veranderen? Hij luistert er prima naar Lovers

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:01

fsoudan schreef:
Tja Guus heet eigenlijk Acrobaatje....... Verward Dan hoef je niet lang na te denken...


Haha...bij het zien van deze naam moest ik wel even lachen hoor!
Adriaan is acrobaat en Bassie zit vol kattekwaad!

Er was hier ook eens een topic over stomme paardennamen, erg grappig!

Als ik een paard zou kopen en de naam staat me echt niet aan dan zou ik wel de nodige aanpassingen verrichten maar dan moet het wel een hele domme naam zijn.

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 23:39

Haha! ok nu kom ik:........ Haha!

Mijn pony heet Hans k.

Ik vond het echt een vreselijke naam aan het begin en ik moest er erg aan wennen! Maar ik vond het raar om het te veranderen, dus heb ik het zo gelaten en nu vind ik het zelfs bij hem passen en ben ik het al helemaal gewend!