Bontje voor wintec zadel.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

chicominora

Bontje voor wintec zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 19:46

Hallo,

Ik rij nu al een tijdje op mijn verzorgpony met een Wintec zadel.
Hij ligt overal goed alleen het probleem is dat als je het zadel erop legd de kussen zweven.
Dit gebeurd ook als ik lichtrij of als ik iets de druk van het zadel afleg.
Ik had het daarover met mijn instructrice omdat de pony bij zijn lenderen gevoelige spieren krijgt (Als je erlangs gaat met je handen loopt hij weg en laat hij merken dat het pijn doet..)
Dus heeft zei me verwezen naar een zadelbontje (nieuw zadel kopen is niet van toepassing. De eigenaar is niet de rijkste en het is mijn verzorgpony..)
Ze verwees naar een zadelbontje die aan de achterzijde extra dik is, zodat de kussen niet meer kunnen zweven.
Nu vraag ik me af, weet iemand waar die te koop zijn? en/of hoe duur die zijn? En misschien heeft iemand die tweedehans thuis liggen?
Ik weet ook niet wat de maat is van het zadel, maar het ligt op en cob pony maar volgens mij zou het ook makkelijk op een paard passen..

groetjes anoek.

Anoniem

Re: Bontje voor wintec zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:51

Sorry, dat ik zo zeg.
Maar als goed begrijpt past je zadel niet goed en heeft je paard nu last van haar rug.

Een bontje lost in zo geval niks op, ik zal zadel maker even langs laten komen.

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 19:55

Joram schreef:
Sorry, dat ik zo zeg.
Maar als goed begrijpt past je zadel niet goed en heeft je paard nu last van haar rug.

Een bontje lost in zo geval niks op, ik zal zadel maker even langs laten komen.

Nee geef niet hoor ;).

Dat van die lendenen en die spieren daar zegmaar dat ligt aan zijn vorige zadel.
een meisje van 8 en een jongen van 10 hebben hem voor mij gereden omdat er toen even niemand anders was.
die hebben dat zadel erop gelegd omdat het andere zadel volgens hun niet lekker zat (wat ik niet snap, want wintec zit geweldig!)
Maar dat zadel schoof altijd heel leuk naar voren, en ja dat is nou niet goed.
Dus ben ik op het wintec zadel gaan rijden, toen ik dit merkte heb ik een ander zadel erop gelegd(geen van beide die hierboven staan.)
die kussens waren zo hard dat dat duwde (heb er vandaag voor het eerst op gereden maar dat was ook de 1e keer dat ik echt merkte dat hij last van zijn rug kreeg. hij ging telkens in galop en maakte aparte sprongen, niet om me eraf te gooien maar om te laten zien dat het pijn deed.) ik ben er toen na 10 min afgegaan en ben zadelloos verder gegaan(was in een andere bak.)
Dus ik denk niet dat het aan het zadel van nu ligt. want die pijn ligt echt aan harde kussen en de kussen van het wintec zadel zijn zo zacht als het maar kan.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:04

Ja zacht of niet, als je zadel klappert past je zadel niet!

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:05

Flevolander schreef:
Ja zacht of niet, als je zadel klappert past je zadel niet!

echt klapperen kan je het niet noemen ;)
en hijzelf heeft er ook geen last van want normaal heeft hij geen last van zijn rug ;)
en degene die mij lesgeeft heeft verstand van paarden en die zei dat zo'n dekje het op zou lossen.
En aangezien die het zelf heeft kunnen zien..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:28

is dit voor de pony van 1.45 in je profiel?
als je 1.85 inderdaad bent dan zou het ook de reden kunnen zijn dat je lang bent voor die pony.
ben zelf 1.82 en stap niet meer op een paard onder de 1.55(en dan moet deze iets steviger gebouwd zijn).
als het voor de fries is dan ben ik van mening dat ze even het zadel goed moeten laten opvullen, dit kost heus niet honderdern euros en als ze wel wat goed voor hun paard willen dan zullen ze best 2 tientjes der voor over hebben

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:31

hagelslag schreef:
is dit voor de pony van 1.45 in je profiel?
als je 1.85 inderdaad bent dan zou het ook de reden kunnen zijn dat je lang bent voor die pony.
ben zelf 1.82 en stap niet meer op een paard onder de 1.55(en dan moet deze iets steviger gebouwd zijn).
als het voor de fries is dan ben ik van mening dat ze even het zadel goed moeten laten opvullen, dit kost heus niet honderdern euros en als ze wel wat goed voor hun paard willen dan zullen ze best 2 tientjes der voor over hebben

Het is inderdaad voor de pony van 1.45.
en ja, ik weet dat ik er eigenlijk te groot voor ben, maar ik ben lang niet te zwaar.
In dat opzicht zijn er verschillende meningen, maar uiteindelijk heeft het voor mij alleen maar nadelen in dat ik te lang ben en heeft de pony er geen last van (ik hinder zijn gangen niet.)

chicominora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:54

ik denk toch dat ik opzoek ga naar iets om het zadel te laten opvullen.
dit moet wel goedkoop zijn want ik zal het zelfmoeten betalen..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:56

wintec zijn vaak simpelle (wel goede) zadels dus passen eigenlijk ook op simpelle ruggen, echter heeft een paard vaker niet als wel zo'n rug dus hij past of niet en dan heeft een bontje of dergelijk geen zin

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:28

Ik heb diverse bontjes, maar daar zit niets bij wat achter dikker is dan aan de voorkant. Daarnaast sluit ik me aan bij de rest; een zadelpasser laten komen en het zadel opvullen is het beste.