Mijn paard heeft bij haar vorige eigenaar (ruim een jaar lang) 24/7 op stal gestaan. Nu ik haar heb gekocht, gaat ze rond half 10 naar buiten en rond 5 uur weer naar binnen. Ze is een volbloed met een ontzettend dun vachtje. Ik heb haar een deken van 200 gram op gedaan maar vond dit te koud voor haar nu met de komende vorst dus heb er 300 opgelegd. Kan deze deken 's avonds op stal ook op blijven of moet deze dan af en evt. een andere deken op doen? De andere meiden op stal laten allemaal dezelfde deken op maar ik hoor graag jullie mening.. x
Ik heb ook een volboed met dunne vacht. Heb bij hem een 300 grams deken opliggen die hij zowel buiten overdag als 's nachts op stal op heeft. Dus kan het best oplaten denk ik.
Vraag je het omdat je bang bent dat het voor 's nachts te koud is?
Anacaona
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-10 17:43
nee omdat m'n vader denkt dat t te warm is en ze t dan overdag te koud heeft. zelfde als je met je warme jas binnen zit en de kou in gaat,dan heb je er eigenlijk weinig aan. maar vond t een beetje onzin omdat paarden in principe veel kou kunnen hebben
In de stal staat ook geen verwarming aan lijkt mij . Weet niet wat voor stal je hebt, maar de temp bij mij op stal is gelijk aan buiten. Er staat alleen geen wind.
cYn
Geplaatst: 26-11-10 17:44
In de nacht is het kouder dan overdag, dus je kunt beter gewoon de deken oplaten die je ook overdag op hebt. Dat compenseert dan weer met overdag
Wij laten ook gewoon de dekens die ze buiten hebben s'nachts op stal ook op. We controleren wel dagelijks of ze het koud hebben, zo ja krijgen ze een extra deken.
onder de deken zit nog steeds de vacht die de temperatuur kan regulieren dus als het overdag in de wind kouder is wordt dit nog altijd deels geregeld door de vacht. Gewoon oplaten dus kan helemaal geen kwaad!
het is juist slecht de deken op en af te halen omdat ze juist dán kou vat......lekker oplaten hoor! Ze staat snachts stil en zal heb dan graag ophouden......
Mijn paardje heeft haar deken zowel buiten als op stal om.. Ze staat in een binnenstal, daar is het ook wel iets warmer. Mochten ze het buiten koud hebben gaan ze vast wel bewegen denk ik om warm te blijven... in het begin deed ik ook de deken af op stal (ze had toen nog niet hele dikke op) en toen werd ze juist verkouden...
monica08
Geplaatst: 26-11-10 20:05
Anacaona schreef:
Ze staan in een grote schuur waar ook koeien staan waardoor t toch wat warmer is. ik zie t kwaad er ook niet van in. bedankt voor jullie reacties!
Mijn paard staat ook in een schuur met koeien, maar houdt ook haar dek dag en nacht op Ben in de winter echt blij dat daar wat dieren staan, is het toch wat warmer en gezelliger (enige nadeel is het lawaai tijdens voertijd )
Mando
Geplaatst: 26-11-10 20:06
Bij mij is deken op is deken op... Dus ook in de nacht op stal en daar is het niet echt koud maar ik blijf geen dekens wisselen... vind het wel goed.
Junia
Geplaatst: 26-11-10 22:39
Anacaona schreef:
nee omdat m'n vader denkt dat t te warm is en ze t dan overdag te koud heeft. zelfde als je met je warme jas binnen zit en de kou in gaat,dan heb je er eigenlijk weinig aan.
Een paard dat zijn eigen winterjas aanmaakt, kan deze ook niet uitdoen als hij op stal gaat
chica8
Geplaatst: 27-11-10 00:01
Je kan, als je het met je vader eens bent, op stal de 200 gram deken opleggen en in de stal de 300 gram? Ik weet niet of het veel zal schelen maar het is te proberen