spaarpotje voor veearts

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

spaarpotje voor veearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:52

hoi
ik zou graag weten hoe jullie dit aanpakken
mijn jaarling is vandaag ziek geworden
ze denken koliek of iets met wormen die niet goed door komen
hij is velde week ontwormt
de vee arts is langs geweest en hij heeft 4 spuiten gehad
en zijn ontlasting daar zat slijm in dus die word ook na gekeken
ik ga dus weer flink arm worden aan de veearts :D
maar dat is dan jammer vind ik als mijn kanjer het nodig heeft komt er gewoon een veearts
maar hoe pakken jullie dat aan kwa kosten
leggen jullie steeds wat apart of zo en zo ja hoe veel ongeveer
ik heb wel een klein potje waar ik steeds wat in doe maar dat is ook geen jakpot :$ :$
Laatst bijgewerkt door Nagano op 25-11-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes

Re: spaarpotje voor veearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:54

Wij hebben sowieso een verzekering voor Sanne, maar dat vergoed lang niet alles. Ik leg eens per maand ongeveer 20 euro weg, het is niet zoveel aan het eind van het jaar, maar toch iets :)
Mn ouders houden ook altijd wat achter, maar hoeveel dat is weet ik niet.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:55

ik deed elke maand 50 of 100 euro apart leggen.
lag er een beetje aan of ik die maand goed uitkwam of niet maar wel minimaal 50.
meestal zn 750 euro per jaar. :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:56

Mss kun je datgene sparen wat je anders aan een verzekering kwijt zou zijn?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:56

ja mijn ouders doen dit ook voor mij
weet ook niet hoe veel maar ieder beetje helpt denk ik maar
ik denk dat ik ook zo ongeveer rond die 20 euro zit per maand
maar waar heb je die van jouw verzekert en hoeveel kost dit ongeveer

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:03

Ehm, Sanne is verzekerd bij Bierum paardenverzekering. Volgensmij betalen we ongeveer €200 per jaar, en dan is ze verzekerd €2000,- per jaar.
Volgensmij wel een eigen risico van 100 euro, maar dat heb ik dan ook ruim gespaard met die 20 euro per maand die ik aan de kant leg. Na die 100 euro betalen ze gewoon alles. Gelukkig hebben we het nog nooit nodig gehad :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:03

Ik heb geen verzekering want 2 vd 3 zijn al te oud en ik heb minder kosten gehad aan de DA de afgelopen 22 jaar dan ik ooit aan premie zou hebben betaald. Altijd als er eens geld geschonken werd door familie oid, dan ging dit op de spaarrekening, 'voor het geval dat'.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:06

Amalarab, dat is inderdaad wel handig :j
Ik denk dat dit alleen handiger is voor ons, aangezien er bij ons thuis sowieso veel uitgegeven wordt door omstandigheden is het fijn dat die verzekering er sowieso is. Als we geld gaan sparen weet ik bijna zeker dat dat vroeg of laat aan iets anders uitgegeven wordt ipv mn paard als ze ziek is ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:08

Ik heb een uitgebreide ziektekostenverzekering van Equipe voor mijn paard. Kost me € 42,50 per maand maar daar is 'ie erg goed voor verzekerd! Een hele geruststelling vind ik zelf. Momenteel heeft hij een ontsteking als gevolg van een wondje aan zijn been en alleen dat flesje antibiotica was al € 130, laat staat de rest. Wat ik evt. moet bijbetalen betaal ik gewoon van mijn eigen rekening of van de spaarrekening die we toch al hebben.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:49

Ik heb altijd 500 euro staan voor onvoorziene kosten; ik heb de verzekering gestopt omdat die altijd onder het uitkeren proberen uit te komen is mijn ervaring en ik daar de afgelopen 5 jaar een klein vermogen aan betaald heb.....daar had ik een aardig nieuw paard voor kunnen kopen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:59

Ik zet elke maand rond de 80 euro op mijn spaarrekening. Mocht er iets met de paarden aan de hand zijn heb ik een spaarpotje. Maar dit spaarpotje is ook voor mijn honden, katten en eventueel auto en andere belangrijke dingen.

Verzekerd heb ik de dieren niet. Ik heb mijn hond verzekerd gehad en mijn oude pony. Ik heb elke maand moeten betalen en als mijn dieren iets hadden had de verzekering wel een reden waardoor de situatie niet zo viel dat ze uitbetaalden. Ik ben geld kwijtgeraakt alleen aan de verzekering en dat vind ik zonde. Nu zet ik geld op de spaarrekening en heb ik het potje zelf.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:07

heb net even rond op het net gesneuveld
voor een paarden verzekering
deze komen allemaal rond de 30 a 40 euro per maand
en dan is er nog geneens alles mee verzekert
dus ik blijf maar gewoon steeds die 20 a 25 euro wel leggen
is niet super veel maar kan er weluit noot zijn veearts mee betalen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:48

Ik heb zelf niet echt een apart potje voor het paard maar toch wel zeker een 1000 euro die ik daar aan zou kunnen spenderen mocht het nodig zijn en nog wel wat meer als de kosten daar boven komen dan kan ik eventueel wel bij mijn ouders terrecht maar als de kosten erg oplopen moet ik eerst een goed achter me oren krabben of ik dat wel doe natuurlijk.
Mijn hoogste dierenarts rekening heb ik dit jaar gehad had toch op heel wat meer gerekend dan dat ik werkelijk moest betalen.
Verzekeren voor ziektekosten doe ik ook niet omdat ik dat vaak toch wel zonde vindt het is veel geld waar je hopelijk nooit iets van terug hoeft te zien als je snapt wat ik bedoel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:52

Ik heb ook geen apart potje voor mijn paard. Heeft hij wat nodig of moeten er dierenartsrekeningen betaald worden, haal ik dit gewoon van mijn eigen spaarrekening.
Het paard is verzekerd, maar je hebt alsnog je eigen risico. Er staat altijd wel voldoende op om een flinke rekening te betalen of voor te schieten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:01

Ja, de mijne heft ook zijn eigen "Penny" rekening. Ik stort daar elke maand 50 euro op. Langzaamaan wordt dat nu een aardig bedragje.
Ik heb besloten het zo aan te pakken omdat mijn vorige paard wel verzekerd was, en ik dus jaren lang premie heb betaald en uiteindelijk de kleine lettertjes bepaalde dat er niets uitgekeerd werd. Daar had ik zo de balen van...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:52

Ik bekijk hoeveel ik eind van de maand over hebben en dat stort ik op de spaarrekening. Dat geld van de spaarrekening is voor verschillende noodgevallen. Voorheen zette ik elke maand 500 euro appart en dan heb je dus na een jaar 6000 euro gespaard.

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:01

Ik heb wel eens een paard in de verzekering gehad maar dat doe ik nu niet meer. We hebben nu meerdere paarden en dan is het bijna niet op te brengen voor een hobby.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:41

Ik weet niet bij welke verzekering jullie hebben gezeten maar bij ons op stal hebben we eigenlijk allemaal dezelfde verzekering en iedereen is er erg over te spreken en heeft nog nooit problemen met ze gehad. Ligt er dus helemaal aan welke verzekering je neemt en waar je hem afsluit! Als ik elke maand 42,50 in een potje had gedaan (en ik heb hem nu een jaar) dan had ik ècht deze rekening daar niet van kunnen betalen. Maar ik snap overigens wel waarom mensen wel of niet voor een verzekering kiezen hoor :D .

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:55

Ik zet elke maand een bedrag op een spaarrekening. Dit is overigens niet alleen voor het paard, maar voor alle onvoorziene kosten in het huis, zoals nu hebben we een lek in het dak, die wordt daar ook van betaald.
De ene maand gaat er wat meer heen dan de andere maand. maar er staat in ieder geval een dusdanig bedrag op dat ik mijn paard wel 3 keer kan laten opereren als dat nodig is...

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:39

Voor "kleine" bedragen springen m'n ouders meestal even tijdelijk in, 1 of 2 maanden schieten ze het dan voor en dan betaal ik het later aan hun. Zegmaar wanneer het over een paar honderd euro gaat.

Maar als het echt duur wordt en hij moet bv. geopereerd worden dan kan ik het niet zomaar even terugbetalen.
Ik heb ervoor gekozen m'n paard niet te verzekeren, een verzekering dekt meestal toch niet alles en m'n paard is ook niet veel waard dus zou alsnog een groot deel zelf moeten betalen.
Ik heb vorig jaar een veelste duur zadel gekocht, die ik tweedehands ook voor veel geld zou kunnen verkopen, ongeveer netzoveel als waar ik m'n paard voor zou verzekeren. Dus ik heb zoiets van: kan ik beter tegen die tijd het zadel verkopen dan een verzekering afsluiten.

Heb ook nog een spaarrekening voor m'n studie die als noodpotje kan fungeren en als er een grote kans van slagen zou zijn voor een operatie ben ik ervan overtuigd dat m'n ouders ook in willen springen.

Ben dus niet echt voorbereid, maar denk dat er altijd wel een oplossing te bedenken is! :)

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:44

Ons paard is niet verzekerd, we hebben een potje van een paar duizend euro. Met de gewone dingen kom je daar wel mee rond. Een eenvoudige koliekoperatie zou ook nog kunnen. Rontgenfotos en echo's maken gaat daar ook allemaal van lukken.
Maar complexe dingen gaan dus niet, er zit wel een bodem in het potje.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:04

Tirzah is verzekerd, ook voor ziektekosten en ongevallen. Ik vond dit zelf toch de fijnste optie, want een operatie kan echt heel erg duur zijn en als ze ziek zou zijn geworden terwijl ik haar net pas had, dan had ik daar nog niet genoeg geld voor opzij kunnen zetten en het dus niet kunnen betalen, terwijl dat met een verzekering dus wel kan. Hiervoor moet je paard wel klinisch zijn goedgekeurd.

Alleen zijn Tirzah haar benen niet mee verzekerd dus als ze een of andere gewrichtsaandoening zou krijgen is dat wel voor mijn eigen rekening. Maar ik geloof dat je zelfs dat kunt laten meeverzekeren als je je paard eerst röntgenologisch laat keuren.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:25

Echt er speciaal wat voor apart leggen dat doe ik voor mijn pony niet... Nouwja ik zorg er wel voor dat ik een spaarpotje heb voor algemene kosten zoals kapotte wasmachine etc. daar valt mn pony, hond, kat, en mijn konijnen natuurlijk ook onder. Gewoon slim met je geld omgaan en je heb zo een aardige spaarpot natuurlijk moet je ook wel het geluk hebben dat er niet elke keer wat stuk gaat.. Daarnaast ga ik ook niet met vakantie gedeelte van dat geld stort ik op de rekening... Houw niet van bezuinigen dus laat vakantie liever gaan zodat ik het hele jaar kan genieten...

Ik reken zowiezo elke maand 400euro voor mijn pony stalling is 200 dus het overige gaat naar de smit, zadel laten chekke ostiopaat etc. En voordat ik een pony aanschafte heb ik eerst het advies gekregen om eerst een huisje & auto te kopen en dan kijken wat er over is :) wat een pony is een hele dure hobby wat we vast allemaal wel weten :+
Laatst bijgewerkt door doemaar op 27-11-10 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:28

Ik heb een verzekering,ben ook net weer getild door veearts,1300 euro.Maar ik zorg wel dat ik een potje heb.

gewoonwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:11

Je pony òf paard laten verzekeren, kost gemiddelt rond de 30,- per maand.
Daarnaast sparen wij gemiddeld 250,- per maand voor onverziende kosten.