Hoe dekens opbergen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Hoe dekens opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:38

Sinds kort stik ik in de dekens... De tijd van 1 grote blokker doos waar die ene zweet & vliegendeken in zat is voorbij := In zo'n box past misschien NET mijn dikste winterdeken maar ook niet echt. Thuis mijn dekens allemaal bewaren worden mijn ouders niet blij van... Mijn kleine zadelkast puilt al helemaal uit (heb constant ruzie met mijn zadel & hoofdstellen), en ondertussen is de ruimte rondom mijn kastjes ookal in beslag genomen door teveel spul :o

Mijn vraag; wat gebruiken jullie om je lading winterdekens in op te bergen?? Ik zit te denken aan zo'n kussenbak voor tuinkussens, hier zitten echter wel ook wat gaten aan de onderkant voor ventilatie, en het laatste wat ik in mijn dekens wil hebben zijn muizen die een lekker warm bedje zoeken...

Een hele grote (staande) zadelkast erbij is eigenlijk geen ruimte meer voor... Hoe berg jij je deken verzameling op?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:36

Zo'n bak voor tuinstoelkussens werkt perfect, mits je hem droog kan neerzetten (ik heb hem een tijd in de wei gehad, niet ideaal in de winter :D)
Ik heb een dekenrek voor 1 deken naast mn stal hangen, daar kan de deken die ik gebruik drogen.
Verder heb ik een hele grote houten kist waar ongeveer 10 dekens in liggen + al mn dekjes en mn poetskist. Ideaal dat ding :D
Zou alleen niet weten waar je er een kan halen ,want bij mij stond hij al op stal.

Vroeger bewaarde ik al mn dekens (dan wel gewassen) in een oude kledingkast thuis. Maar daar waren mn ouders ook niet blij mee haha.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:39

Je gebruikt je verzameling winterdekens toch niet allemaal tegelijk nu?

Heel simpel: koop van die vacuumzakken (blokker en dat soort winkels hebben die) en zet de stofzuiger erop. Dekens die je nu niet gebruikt worden zo héél dun en je kunt de dekens gewoon onderin je (kleding?) kast of waar je ze dan ook hebt liggen opbergen. Neemt 3 kwart ruimte minder in.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:45

Ik heb zelf een ouderwetse dekenkist van hout, kan veel in en blijft prima droog!

Admeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:12

Vacuumzakken! 2 euro bij de Big Bazaar. Stofzuiger erop en klaar!

PinkyPie

Re: Hoe dekens opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:39

opbergkist voor tuinstoelkussens idd. Onlangs gekocht voor ca. 50 bij de Gamma. Ideaal. Wel even zelf in elkaar zetten. Er kan overigens ook een slotje op als je wilt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:49

Komen daar dan geen muizen in? Wij hebben ze in de tuin staan, maar zitten wel gaten in de onderkant, en helaas hebben we last van muizen op stal...

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:51

Als je het op de grond zit kunnen er aan de onderkant toch geen muizen inkruipen? :)*

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:54

Machteld24 schreef:
Vacuumzakken! 2 euro bij de Big Bazaar. Stofzuiger erop en klaar!

en dan onder je bed?

ik heb de dekens die ik niet nodig heb op zolder tussen de campingspullen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:56

Een oude kliko, werkt echt super :j Alleen opletten dat niemand er afval ingooit, maar als je dat erop zet gaat het prima :j

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:59

Bij ons zaten ze altijd in een kartonnen doos, maar in alle hebben ratten gezeten.. Gaten van hier tot tokio in gebeten en onder de rattenpoep..

Dus ik ben ook wel benieuwd naar iets om in op te bergen :D

Jammer dat wij geen kliko hebben, was anders wel een goed idee denk ik!

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:45

ik gebruik een oude voerton zon grote waar ik een stuk of 8 dekens nu in heb liggen.is perfect afgesloten

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:49

ik heb een deken achterin mijn auto liggen, heb een zweetdeken in een plastic bak bovenin mijn kast, een oude deken die nog steeds op MP moet zit in een plastic zak, en ligt bovenop mijn zadelkast.
een andere zweetdeken ligt thuis, en de andere deken heeft hij nu om :Y)

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:18

vacuumzakken! bijkomend voordeel is dat je niks ruikt van eventuele minder prettige luchtjes en op de plaats waar vroeger één dikke winterdeken lag heb ik er nu 6 liggen!!!!! Muizen komen er niet bij ( die ruiken er ook niks van) en de zakken zijn herbruikbaar dus als de gebruikte deken van de wasserij terugkomt gaat hij er weer in! Sinds ik die zakken heb ontdekt zit er vanalles in; (winter)dekbedden, slaapzakken, reservekussens........ik ben fan :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:36

Ik vouw ze altijd op en stop ze terug in de tas waar ze tijdens aankoop in zitten. Gaat het om ruimte besparen denk ik dat je beter aan die vacuümzakken kunt denken, die trekken immers de zuurstof eruit.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:06

Heb je misschien ruimte in de schuur/garage voor de dekens die je nu niet gebruikt? In dat geval zou ik een vacuümzak kopen en ze daar in doen. Heb je er op stal geen probleem mee en ligt het ook niet in huis.

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:10

Ik heb een touwtje in mn stal hangen waaraan ik mn vieze deken hang. bedoel zn regendeken waar hij mee rolt.
hij hangt horizontaal in zn box te drogen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:13

Tancreda4 schreef:
Komen daar dan geen muizen in? Wij hebben ze in de tuin staan, maar zitten wel gaten in de onderkant, en helaas hebben we last van muizen op stal...

Oplossing: stuk kippengaas onderin leggen, eventueel vastnieten: dan kunnen ze er niet in :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:26

Maar het ging er toch om dat er geen ruimte is? Dan heeft TS toch ook geen ruimte om een kist neer te zetten?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:27

Zo'n kussen opberbox werkt ook erg makkelijk. Als je een vlakke stenen ondergrond hebt, dus geen kieren tussen de grond en de box, dan komen er echt geen muizen in. Je kan er flink wat dekens in kwijt.
Zo'n kliko is opzich ook een handige, alleen als je de deken op de bodem moet hebben mag je een flinke duik in die bak nemen om erbij te komen :P
je kan inderdaad om ruimte te beparen van die vacuumzakken kopen, alleen heb je kans dat muizen en ratten daar wel doorheen eten en dan heb je er niks meer aan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:37

Dat ligt er maar aan waar je ze opbergt. Ze nemen zo weinig ruimte in, ze zijn zo plat, dat je ze net zo goed onder je bed kunt schuiven, onder in je kledingkast kan leggen... ik neem aan dat men geen ratten in huis heeft :-)
Ik heb een metalen zadelkast, zitten ook geen ratten in, daar komen de dekens in te liggen. In vacuumzakken.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:48

In huis zou het prima kunnen dan, maar ik begrijp dat ze bij ts thuis er niet helemaal om staan te springen als ze het mee naar huis neemt.
Als je het in een goede muisvrije/ratvrije zone kan opbergen dan werkt het prima.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:49

Maar het kan zijn dat ze het thuis niet erg meer vinden als ze veel minder plaats innemen en niet naar paard ruiken. Vandaar de tip.
Ben benieuwd wat TS er van vind, ze heeft er nog niet op gereageerd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:50

gewoon van die grote plastic opbergboxen.
(te koop bij blokker,kwantum,leenbakker - opbergers bij de ikea zouden wsl ook wel voldoen.)
Bij mij gaan er zo'n 2 a 3 winterdekens per box in en staan op stal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 14:54

ZO'n opberg box zou ik nog op de zolder kunnen zetten, een staande kast gaat daar niet meer passen :n DIe vaccuum zakken zijn ook handig, blijven de dekens daar niet plat mee uiteindelijk? Op die manier zou ik ze in een kleinere ton/bak kunnen bewaren, denk dat dat wel het proberen waard is!

Thuis hebben we echt amper plek. Een groot huis, maar weinig ruimte. Moet het dan op mijn eigen kamer verstoppen, en dat is onmogelijk. Zijn best wat dekens. Ik gebruik ze daarnaast ook regelmatig, iig ben nu nog steeds aan het wisselen van dekens (vanavond weer ee dikkere erop bv). Bij stal hebben is dan wel handig. Nu in de winter is het niet erg dat ik alles rond heb slingeren (3 zweetdekens die ik om en om gebruik, regendeken & winterdeken op liggen in het ruif) maar straks in de zomer is het wel handig om het op te bergen. Nu heb ik opzich alleen maar vliegendekens en dunnere winterdekens die weg kunnen worden geborgen, straks komen er weer meer bij. Té veel dekens :P

Bedankt voor alle meedenken!