Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie me wat inzichten kunnen geven.
Ik heb een paard wat op een stuk grond staat met inloopstallen. Dit stuk grond is van een goede kennis van me.
Alleen ik sta er en dan zij met haar paarden.
Nu is de grond heel slecht daar op stal. Enorme blubber zooi. Mijn paard is er heel gevoelig voor en heeft dan gelijk ontstekingen in zijn hoeven zitten.
Nu komt de slechte tijd weer aan, koud en vriezen e.d. en mijn kennis ( waar de grond van is ) wil haar eigen 2 paarden naar haar huis halen. Aan haar huis heeft ze een klein weitje waar dus haar 2 paarden samen wel inkunnen.
Dit wil ze doen omdat het bij haar droger is en dat ze dan niet elke ochtend naar de stal hoeft te rijden waar we nu staan.
Maar goed, voor mijn paard is er dus geen plaats bij haar thuis. Maar als ik hem laat staan waartie nu staat, staat ie alleen en dan moet ik iedere ochtend en avond erheen. Normaal ga ik doordeweeks savonds en mijn kennis sochtends omdat ik fulltime werk.
Dus als zij weggaat en ik laat mijn paard staan moet ik iedere ochtend om 6 uur al bij de paarden zijn om op tijd op mijn werk te kunnen zijn.
Dit vind ik dus niets, vooral ook omdat ie dan alleen staat.
Nu heeft mijn kennis kunnen regelen dat mijn paard evt bij mensen bij haar in de straat kan komen te staan voor de winterperiode.
Daar staan ze overdag op de wei en snachts op stal.
Wat denken jullie hiervan? Ik zit er een beetje mee, want mijn paard vind het verschrikkelijk om op stal te staan.
Als het soms moet ivm blessure oid dan breekt ie al de hele tent af....
Blegh, ik vind het zo moeilijk