Ik zit met het volgende probleempje:
Ik sta met mijn paardje op een manege, bij deze manege zit ook gelijk een dekstal en handelsstal. Vorige jaar heb ik hier vakantiewerk gedaan en stond er een zwarte Inspecteur op stal. Dit paard staat er nog steeds, omdat niemand hem wil kopen. Dit komt omdat hij niet wil lopen onder het zadel. Hij kan goed dressuur en springen!!!
En omdat hij niet wil lopen wordt er maar met hem aangesold, waartdoor die straks verpest is. Op dit moment wordt er niks met hem gedaan, hij mag los in de bak en wordt af en toe gelongeerd. En gereden wordt er niet meer omdat ie eigenlijk gewoon onhandelbaar is onder het zadel.
Ondaks alles voel ik iets voor dit paard.
Graag wil ik iets voor dit paard doen. Ik longeer hem als ik daar de tijd voor heb, maar ik mag er niet mee rijden.Longeren alleen is niet genoeg, en omdat ze er zelf niet mee gaan rijden en toch weer gaan proberen om hem op te pakken ben ik bang dat ie straks bij de slager beland. En dit wil ik absoluut niet hebben
Het is een parchtig paard met een hart van goud, alleen onder het zadel (nog) niet.
Graag wil ik gaan vragen of ik hem mag gaan verzorgen zodat ik ieder dag iets met hem doe, en als ik zelf denk dat ik eraan toe ben met hem ga rijden. Want ik weet zeker als je een half jaar consequent met hem gaat trainen dat ie dan braaf is.
IK hoop dat jullie je een beetje kunnen inleven in mijn situatie, graag wil ik een aantal tips hoe ik dit kan aanpakken. IK wil gaan praten met de baas van de stal en het misschien op een soort van deal gooien. Hebben jullie advies en tips over hoe ik het gesprek het beset aan kan pakken??? En over hoe ik het beset met dat paard kan gaan trainen???
Hebben jullie ook wel eens zo'n situatie megemaakt en hoe heb je dat aangepakt??? En hoe hebben jullie toen die band met dat paard opgeboud? OF hoe kan ik die band goed opbauwen zodat hij vertrouwen in mij krijgt en dat ie weet dat ik hem wil helpen met het rijden onder het zadel???
Ik hoop op veel tips!
Groetjes van Jessica
ps: Je mag ook naar me mailen of pb-en
jessica_pieters@dolfijn.nl