uitloop met houtsnippers hoe diep uitgraven ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

uitloop met houtsnippers hoe diep uitgraven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 02:48

ik wil de uitloop van de stal vullen met houtsnippers
ik hoor veel verschillende verhalen hoe te handelen
wie heeft het en hoe diep moet je uitgraven
wel of geen worteldoek eronder ?

Mizora

Re: uitloop met houtsnippers hoe diep uitgraven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:57

Als het ook maar enigszins kan zou ik het totaal verhogen met houtsnippers. Bij ons hebben ze het er gewoon bovenop gestort, maar helaas kan ik niet zeggen hoeveel want toen ik kwam was het al meer dan een jaar oud en hadden de paarden er ondertussen toch behoorlijk een puinzooi van gemaakt en was er een hoop met mesten meegenomen. Maar waar het nog goed lag kon je met hevige regenval lopen en waar de paarden het naar beneden hadden gelopen of zelfs weg zakte je toen tot enkeldiep in de modder (je kon toen niet eens zelf door het gras lopen zonder het te beschadigen).

Dus het werkt wel, maar des te hoger het ligt des te droger het is.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:09

Let wel op dat je houtsnippers gebruikt van boomsoorten die niet giftig zijn voor paarden want paarden kunnen daar van eten.
Wij hebben de uitlopen van het terras voor de stal bij ons verstevigd met plastieken grastegels en dit werk prima.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:23

Mijn ervaring met houtsnippers is : glad en modder. Houtsnippers composteren en dat geeft een heel mulle ondergrond. Het weghalen ervan is vrijwel onmogelijk, dan moet je het hele stuk afgraven.
Ik zou dus goed overwegen of dit een goede optie is, er zeker wegendoek onder doen (heel goed vastzetten!) en het gebruiken om op te hogen zonder grond af te graven.

capopjekop

Re: uitloop met houtsnippers hoe diep uitgraven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:47

Je kunt ook overwegen om voorgedroogde snippers te nemen, die gaan langer mee schijnt.